Skocz do zawartości

740 Problem z silnikiem m62 4.4 - wysokie spalanie


trajano

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki oto problem, Bmw e38 1997 silnik m62 4400 z gazem, problem polega na tym że bardzo dużo pali i silnik czasem nierówno chodzi, ale odpala na zimno i ciepło idealnie. Na pierwszy ogień poszło podpięcie pod kompa. Błąd wskazał złą mieszankę przy sondzie lambda, ale sama sonda podobno jest dobra. Pomyślałem że w pierwszej kolejności wyczyszczę przepływomierz, ale tak się zastanawiam, czy nie ma z okolic Sosnowca kogoś, kto dysponuje identycznym silnikiem i mógłby "pożyczyć" mi na moment swojego przepływomierza aby sprawdzić czy mój nie jest uszkodzony? Chodzi o to, żebym mógł podjechać, na moment podpiąć inną przepływkę i sprawdzić w kompie czy działa poprawnie. Chyba ze jest jakiś sposób na sprawdzenie przepływomierza, bo nic nie umiem na ten temat znaleźć.

 

P.s.: Dodatkowe pytanie, jakie wtryski gazu założyć, skoro obecnie mam Magic Jet (instalacja KME GOLD) jeśli okaże się, że to one są powodem wysokiego spalania? Chodzi o koszt wtrysków wraz z montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile Ci pali i jaki cykl? Misto trasa? Jeździsz dynamicznie?

Przepływkę sprawdzisz w inpie. Sprawdzanie na zasadzie odłączenia i sprawdzenia czy zacznie inaczej chodzić też wchodzi w grę ale to takie domowe sposoby które działają przy padniętej przepływce całkowicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to na razie nie wiem ile dokładnie, bo dopiero uczę się jeździć tak potężnym autem w nowoczesnym automacie :) tym nie mniej przepał jest, błąd także :) Postanowiłem jutro podjechać do gazownika aby przeprowadził odpowiednie regulacje i od tego zacznę. Poza tym kupię płyn do czyszczenia przepływki i wyczyszczę ją także. od tego zacznę. A co do dokładnego spalania to dowiem się jutro na stacji, bo komputer pokazuje mi straszne głupoty, według tego co pokazuje już dawno nie powinienem mieć ani paliwa ani gazu (pokazuje ok 30 l/100 km co jest fizyczną bzdurą w porównaniu z tym, co faktycznie pozostaje w baku i zbiorniku LPG.

 

P.s.: Jeszcze jedno, nie wiem czy tak powinno być. Kiedy nacisnę gaz do odcięcia zapłonu to przy pierwszym odcięciu wyłącza mi się GAZ (piszczy tak jak w momencie, gdy zbiornik jest pusty) i przełącza się na Pb, ale strasznie nierówno pracuje silniki i nim szarpie na postoju. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Dziś ma dotrzeć do mnie końcówka do komputera wraz z interfejsem więc nareszcie będę dysponował jakimiś danymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumie Cię. Mówisz że wysokie spalanie a tak naprawdę tego nie wiesz.. Może spalanie wysokie nie jest tylko uwierzyłeś że będzie palić 15w mieście przy jeździe gdzie sam pisałeś że do odcięcia przy założonej instalacji przez partacza.

Bo reduktor prawdopodobnie jest jeden w powinnny być dwa i nie wyrabia. Zamarza przy wysokich obrotach i zaczyna się przerzucanie na benzynę co towarzyszy temu pisk z centralki od gazu. Musisz przerobić całą instalacje bo jest zrobiona przez kogoś kto nie umie robić V8 i trzeba trochę grosza dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zdaje się masz rację. Spalanie było za wysokie z mojego powodu, a właściwie z powodu braku umiejętności w prowadzeniu z automatem. Gazownik dziś wyregulował instalację, ale i tak powiedział że jest różnica w czasach pomiędzy Pb a gazem i muszę jeszcze jechać wyregulować Pb. Spalanie kształtuje się na poz. 20 l/100 km gazu i tego się spodziewałem (moja Vectra 1.9 CDTI spalała 8 l/100 km ropy w mieście więc kosztowo wychodzi podobnie jak BMW :mrgreen: ) ale dzięki za odpowiedź dotyczącą instalacji. Poczytałem trochę i fakt, w przyszłości wymienię sobie instalację na taką, która będzie wyrabiać z tym silnikiem :cool2: niestety, montowano ją w 2008 roku, teraz za podobne pieniądze można zainstalować dużo lepszą instalację :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, pewnie że wolałbym mieć lepszą instalację, ale na to trzeba kaski, a póki co nie dysponuję nadmiarem gotówki. Póki co muszę jeździć na tym co mam. Ale zastanawiam się, czy taka wymiana instalacji z tej co mam na tą z dwoma reduktorami to chyba nie jest jakiś wielki koszt? Kwestia zakupu reduktorów, listw wtryskowych, podmiany i ustawienia komputerem czy tak? Możesz mi polecić jakieś miejsce, gdzie w okolicy Sosnowca można to zrobić na naprawdę dobrym poziomie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż tutaj temat z pytaniem http://w.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=17 na pewno ktoś fachowo odpowie. Moim zdaniem do kwestia dołożenia reduktora i może zmiana kompa chociaż nie koniecznie. Wtryskiwaczy masz tyle ile trzeba bo mniej się nie da niż jeden na cylinder, chociaż nie wiadomo czy one wyrabiają czy nie jest jakiś tani chłam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokie spalanie to mam w e51 18/100 przy silniku 2,5 to trochę dużo kupiłem przepływkę chodził samochód świetnie przez parę dni później tak jakby przepływka miała humory zauważyłem też że na ostrzejszych zakrętach tak jakby się odłączała i później już w ogóle nie działała ja jej w gaz o samochód wcale na obroty nie wchodzi oddałem ją kupiłem inną i tak jakby jej nie było bo czy była odłączona czy podłączona tak samo chodziła a tamta poprzednia okazała się dobra czyżbym wiązkę miał walniętą czy może coś innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie odebrałem auto od mechanika. Wszystko działa idealnie. Okazało się, że przyczyny nierównej pracy silnika oraz błędu mieszanki były trzy.

1. Zużyta uszczelka kolektora ssącego.

2. Nieszczelności przy króćcach od gazu (na kolektorze). Wymieniono króćce na nowe (tak mi powiedział mechanik)

3. Uszkodzony przewód od instalacji gazowej do sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.