Skocz do zawartości

Z4 ZIMĄ


arczimi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jutro muszę podjąć decyzję o zakupie Z4 2004 rok 100 tyś przebiegu, 3 litry pojemności. Jednakże w moim wypadku będzie to auto całoroczne,czy można nim spokojnie jeździc zimą?

Chcę kupić alufelgi i opony zimowe (nowe) , jakie kupić 15 czy 16 cali?

Najbardziej obawiam się o przedni zderzak(Mpower). Myślałem nad kupnem normalnego na zimę , tylko czy to coś pomoże?. Najbardziej boję się kolein i tego lodu pomiędzy kołami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam swojego z4 calorocznie jako jedynego samochodu.

Tobie okolo 20 tys km rocznie, wyjezdzajac na krotkie trady poza miasto 2-3x w tygodniu.

Na zawieszeniu m-sport nie mialem zadnych problemow.

Podstawa sa dobre zimowki i rozsadek za kierownica, jakkolwiek ostatniej zimy na starych oponach mialem pare razy problem z podjechaniem pod stroma gore - w tym roku kupuje komplet nowych zimowek i mam nadzieje ze problem sie nie powtorzy.

Natomiast w 3.0si najmniejsza felga jaka mozesz zalozyc to 17" i wydaje mi sie ze w 3.0i jest tak samo.

 

Po miescie nie mialem nigdy zadnych problemow w zimie, poza moja ulica ktorej drogowcy za nic nie chca odsniezac - ale tam problem ma wszystko co nie jest suvem albo pochodnym.

 

TapaTalking

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki, 17" i zwykły setup opon 225 i latamy bez problemu (w lato 18" i staggered setup). Lekki pojazd może trudniej wyjeżdża z kopnego śniegu, ale za to przyjemnie i w kontrolowany sposód śmiga na śliskim. Warto mieć łopatę (np. szufla z BP) w bagażniku w przypadku wyjazdu z głębokiego śniegu. Brak szpery daje się wtedy we znaki, ale przy wykopywaniu się można "spiąć" koła ręcznym.
20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprzedający musi podjąć decyzję :). Jeżeli kupię to będzie to silnik 3.o 231 km. Dają radę wejść tam 16 calowe felgi?

Jest w tym samochodzie dużo drobnych rzeczy do zrobienia. Przy okazji proszę o pomoc.

1. Piszczy coś przy wyższych obrotach silnika. Np. gdy wrzucam kolejny bieg i dodaję gazu. Na luzie na ogół też. Pasek lub napinacz to nie jest bo jak dodaje gazu na luzie to jest cisza.

2 za każdym razem gdy wciskam sprzęgło(manual) tez słychać od strony skrzyni pisk

3.Auto bite w prawy przód , naprawione(średnio) ale jednak, mnie to nie przeszkadza. Wymienione chłodnicee. Prawdopodobnie poszła tylko poduszka kierowcy i napinacz.

4.Z4 ma xenony , klapki spryskiwaczy są przyklejone :shock: . Czyli spryskiwacze nie działają, jak oderwałem klapkę widać pod spodem spryskiwacz a klapka ma pod spodem jakąś konstrukcję. (pewnie do odchylania się). Wie ktoś co trzeba zrobić aby to działało/ Może nie ma silniczków czy innych elementów.

5. Do regulacji (chyba) szyba kierowcy bo w jednym miejscu ma szparę. Wystarczy regulacja prowadnic po rozkręceniu boczka?

 

 

Za 2004 rok , dobrze wyposażony, prócz nawigacji jak sprzedawca się zgodzi będę miał do zapłaty 35 tyś. Pełna historia serwisowa do 2011 roku, autentyczny przebieg 97500km Warto?

 

Pokazała się nowa iskierka:)

Czy warto się wyżyłować i kupić to Z4 z silnikiem 3.0 Si oczywiście po negocjacji:)

Samochód jest bardzo podobny do tej wersji sprzed liftu.

http://otomoto.pl/bmw-z4-bmw-z4-3-0-si-bezwypadkowy-C30462873.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprzedający musi podjąć decyzję :). Jeżeli kupię to będzie to silnik 3.o 231 km. Dają radę wejść tam 16 calowe felgi?

Jest w tym samochodzie dużo drobnych rzeczy do zrobienia. Przy okazji proszę o pomoc.

1. Piszczy coś przy wyższych obrotach silnika. Np. gdy wrzucam kolejny bieg i dodaję gazu. Na luzie na ogół też. Pasek lub napinacz to nie jest bo jak dodaje gazu na luzie to jest cisza.

2 za każdym razem gdy wciskam sprzęgło(manual) tez słychać od strony skrzyni pisk

3.Auto bite w prawy przód , naprawione(średnio) ale jednak, mnie to nie przeszkadza. Wymienione chłodnice. Prawdopodobnie poszła tylko poduszka kierowcy i napinacz.

4.Z4 ma xenony , klapki spryskiwaczy są przyklejone :shock: . Czyli spryskiwacze nie działają, jak oderwałem klapkę widać pod spodem spryskiwacz a klapka ma pod spodem jakąś konstrukcję. (pewnie do odchylania się). Wie ktoś co trzeba zrobić aby to działało/ Może nie ma silniczków czy innych elementów.

5. Do regulacji (chyba) szyba kierowcy bo w jednym miejscu ma szparę. Wystarczy regulacja prowadnic po rozkręceniu boczka?

 

 

Za 2004 rok , dobrze wyposażony, prócz nawigacji jak sprzedawca się zgodzi będę miał do zapłaty 35 tyś. Pełna historia serwisowa do 2011 roku, autentyczny przebieg 97500km Warto?

 

Pokazała się nowa iskierka:)

Czy warto się wyżyłować i kupić to Z4 z silnikiem 3.0 Si oczywiście po negocjacji:)

Samochód jest bardzo podobny do tej wersji sprzed liftu.

http://otomoto.pl/bmw-z4-bmw-z4-3-0-si-bezwypadkowy-C30462873.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że bardzo chcesz kupić tanio.

 

Od tego pierwszego zlepka raczej bym uciekł.

 

1. Piszczy coś przy wyższych obrotach silnika. Np. gdy wrzucam kolejny bieg i dodaję gazu. Na luzie na ogół też. Pasek lub napinacz to nie jest bo jak dodaje gazu na luzie to jest cisza.

 

:duh: To w końcu piszczy na luzie czy nie?

 

A tak serio, skoro "piszczy", i NA PEWNO wykluczyłeś paski/napinacze, to może łożysko wyciskowe sprzęgła, choć wróżką korespondencyjną nie jestem i nie założę się. Mógłbyś wstawić nagranie dźwięku. Gdyby klekotało na luzie/przy zmianie biegu, wskazywałoby to bardziej na dwumasę. Całe sprzęgło LUK to wydatek ok. 560 PLN (to samo w ASO 1200 PLN), DMF LUK 1760 PLN (ASO - 2600?). Przy okazji zużyty kołnierz wału i przy okazji np. uszczelka wydechu, ale to grosze.

 

"Tylko poduszka?" Powiedziałbym, że "aż poduszka". Sprawdzałeś, czy poduszki są tam nadal fizycznie?

 

----------

Co do drugiego samochodu po lifcie, to masz przed sobą import z USA. Z reguły większość pojazdów z US jest mocno walona - choć np. ściągnąłęm kiedyś samochód tylko po gradobiciu, cały do malowania.

 

Do samochodu ktoś założył cały przedliftowy "aero kit", nie żaden "performance". To chyba najfajniejszy bodykit do roadstera w ogóle (choć sideskirts chętnie bym ukradł do coupe) :cool2: Markery USDM z przodu nadal się świecą, markerów z tyłu nie ma z racji wymiany zderzaka.

 

Na szczęście przeszłość samochodu z USDM możesz zweryfikować. Osobiście polecam http://www.bezwypadkowy.net/sprawdz-vin - za niewielką opłatą masz raport z Carfax i - co najważniejsze! - zdjęcia z archiwalnych aukcji w USA/Kanadzie. Sprawdzałem w ten sposób dużo samochodów. Szczególnie cenne są zdjęcia z aukcji, do których normalnie dostęp mają podmioty zarejestrowane i upoważnione do licytacji/importu.

 

Zetki czy innego sportowego samochodu tanio kupić się nie da, stąd czasem warto jeszcze trochę dozbierać i szukać egzemplarzy krajowych lub polować w Vaterlandzie.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS

Co do xenonów, sprawdź czy samochód ma oryginalne lampy Hella (plus silniczki poziomujace). Handlarze do rozbitków wstawiają często tanie reflektory z Chin (1200zl na Allegro), i do nich dopiero aftermarketowe przetwornice.

 

 

W kwestii spryskiwaczy i innych części - możesz sprawdzić wszystko na www.realoem.com lub w katalogu ETK. W tym drugim masz także podane wyposażenie, z jakim samochód wyjechał z fabryki.

 

http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/electronic-parts-catalogue/electronic-parts-catalogue.html

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, autko kupiłem, mam pełną historię, książki, dwa kluczyki i wzorcowy.Potwierdzony w ASO przebieg 98 tyś. Wolę kupić tanio a potem zrobić na tip top już sobie sam. Będzie taniej :) Mogłem każdy element sobie sprawdzić bo autko było pod domem , nie ma niebitych aut i idealnych w takim roczniku i za takie pieniądze więc na razie nie narzekam ,zaraz jadę rejestrować na siebie. Odezwę się. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba kierowcy w jednym miejscu odstawała od uszczelki-zrobione. Uchwyt zaczepu klapy też poprostowany i zamontowany-klapa nie odfrunie przy przypadkowym otwarciu.

I teraz ma pytania:

1. Czy prócz allegro i serwisu oczywiście można kupić napinacz i poduszkę kierowcy?

2. Mam ten wielki plastyk ochrony chłodnic z góry. do niego tylko jeden taki "walec"-regulator z gwintem- drugiego brak. Jak on się nazywa żebym wiedział czego szukać?

Jak powyżej piszę mam tylko ten wielki plastyk na chłodnice z logo BMW, jak patrzę na inne zdjęcia komory silnika to widzę ,ze jest tam- w tym miejscu -więcej elementów. Po bokach tej osłony. Pewnie mocowania chłodnic bo moje latają..Jak te elementy się nazywają,żeby wiedzieć czego szukać.?

3. Co do tego piszczenia to zauważyłem,ze występuje do 1200 obrotów przy zmianie biegów i jak się silnik zagrzeje. Z tymże jak się zagrzeje to raczej slychać jakby delikatną grzechotkę a przy zmianie biegów i dodawaniu gazu dalej gwizd. Paski spryskałem WD40 i nic.

 

Można tutaj dodawać zdjęcia i dźwięki ? nigdzie nie widać opcji dodaj załącznik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

realoem.com jest twoim przyjacielem

ewentualnie, jeśli wolisz po polsku i od razu z opcją kupna to bmwstore.pl

możesz tam wyszukać samochód po numerze VIN, a później na szczegółowych schematach pooglądać wszystkie części

 

ale z tego co piszesz to ta Twoja zetka będzie wymagała sporo roboty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem...Utargowałem i tak z niewysokiej ceny za autko 6300 zł.Jakbym włożył w Z4 całą tę kasę to auto będzie fruwać :lol:

Mam dużo znajomych mechaników, elektroników, blacharzy itp więc koszty robocizny nie będą wysokie. Tylko części.

Kupiłem , moim zdanie tanio więc teraz jak to mówią handlarze którzy sprowadzają samochody ze Stanów będę zetkę uszlachetniał :wink:

Dzięki za linki. Przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ETK ( http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/electronic-parts-catalogue/electronic-parts-catalogue.html ) jest trochę dokładniejszy od realoem i bmwstore - można ustawiać więcej filtrów dotyczących faktycznie zamontowanego wyposażenia. Jeśli logujemy się z polskiego serwera, również jest po polsku. Dokładnie taki sam podgląd ma dealer.

 

Z kolei zaletą realoem są zdjęcia części. :cool2: Na przykład w trakcie produkcji zmieniły się niektóre spinki do nadkoli. Według ETK (po dacie produkcji) mój pojazd miał już nowy wzór; niemniej po zdjęciach realoem od razu było widać, że miałem jeszcze te z poprzedniego miesiąca. Mina dealera bezcenna. :twisted:

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.