Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam e34 z silnikiem m50b25 '91.

problem jest w instalacji gazowej STAG, objawy: spadek mocy, dłuższe wkręcanie na obroty, obroty max przy pedale gazu wciśnietym w deske 4,5~5k, przy wciśniętym do połowy idzie do odcięcia ale odcina 2x szybciej niż na benzynie (tzn. prosto wytłumaczyć na benzynie jest łydłydłyd, a na gazie łydydydydy xd), kolejna rzecz falują obroty 600~800 a czasami nie falują, ale czuć jak silnik drży, no i szarpanie zwłaszcza jak gwałtownie wciśnie się gaz, zazwyczaj przy niższym zakresie obrotów, czyt. przy ruszaniu najpierw gaz do 1,5k/min poźniej wolniutko! sprzęgło wtedy w miare płynnie rusza, i chyba ostatnia rzecz o której nie zapomniałem to czuć gaz z wydechu i to oporowo gryzie po nozdzach xd

tu i uwdzie poradzili mi żebym wymienić parownik/reduktor bo raz że jest za mały do tej mocy a drugi ucieka gaz tym odpowietrznikiem?(wyjście na wąż ale bez weża) wcześniej mi tym czymś nic nie syczało, ale ostatnio dość głośno więc zaślepiłem go, ale nic się nie zmieniło.

Spalanie gazu 13L/100km przy jeździe niedzielnej(do 2,5k/min każdy bieg) tryb mieszany

Dodam że na benzynie jest elegancko, gaz się zawsze przełącza mniej więcej przy końcu niebieskiego pola na wskaźniku, zawsze wyłącza gdy gaz kończy w butli i gdy np przydusze go podczas ruszania i obroty spadną mniej jak ~500/min to przełącza na benzyne więc "umysłowo" intalacja działa raczej w normie coś w mechanicznych częściach, ale to tylko moja opinia

czekam na odpowiedz kogoś kto miał podobny przypadek albo ogarnia to co napisałem ;)

Opublikowano

dodam

reduktor zavoli i taki mały szczegół ile nie byłoby gazu w butli czy 1/1 czy 1/2 zawsze świeci sie czerwona lampka i żadna zielona na przełączniku gaz/benzyna

Opublikowano
Przełącznik i wskaźnik gazu to odwieczna bolączka, nie wiadomo jak to dokładnie ustawić. U mnie jest podobnie. Co do głównego problemu, to czy przy "max bucie" przełącza się w konsekwencji na benzynę?? Od początku (od momenty założenia instalacji) jest taki problem?? Kto ci to zakładał??
Opublikowano
Aha zapomniałem ile masz "osiołków" i jaki zapas mocy na reduktorze??
Opublikowano

jakbym jej nie piłował na gazie to nie przełączy na benzyne, chyba że mało gazu. posiadam bm od roku i jak ją z tymi wadami gazu kupiłem tak jest nadal, papiery na gaz są instalacja ma 2.5 roku. Co do "osiołków" fabrycznie 192, a ile zostało tego nie wiem, ale przyśpieszenie na benzynie zgadza się z przyśpieszeniem katalogowym, czyli 8,5s do 100km/h v-max nie piłowałem, oleju nie pobiera mimo 380k na blacie i zalany valvoline 10w40 więc silnik w nie nagannej kondycji. Dodam jeszcze że te wtryski gazu głośno "cykają" w porównaniu z innymi bm znajomych. poprzedni właściel (sąsiad miał ją od 10 lat i wiem jak była użytkowana) jak ją odebrał od gazownika to wgl nie chciała jechać, bo końcówki wtrysków gazu były wstawione w połowie kolektora i sam je przeniósł jak najbliżej bloku. i wtedy się poprawiło.

Reduktor właśnie sam się zastanawiam czy nie jest do mniejszej mocy, ale dlaczego śmierdzi gazem z wydechu? dlaczego przy w pół wciśniętego pedału gazu odcina a na "do deski spadają do 4,5-5k? Czy za duża dawka gazu? podobnie miałem w lagunie ale tam była gazolina 2-ej generacji i objawy były takie jak membrany w parowniku pękły, ale tam oprócz tego "nie było silnika" czyt. 1L oleju na 100km część uciekło uszczelnieniami, część zjadła.

 

Boję się trochę pchać w koszty reduktora koszt nowego w miare dobrego (do 200KM) ~300zł, a jeśli to nie będzie reduktor tylko listwa wtryskowa (500zł), a może i jeszcze inne badziewie? żeby przy wymianie nie wyszła mi cena nowej instalacji...

pozdrawiam ;)

Opublikowano
ja mam 150 kucyków a reduktor dedykowany na 210km i nie mam problemów. Z tego co piszesz to daj namiar na tego gazownika, zeby nikt na niego się nie nacią bo to jakiś totalny partacz. Pojedz do innego fachowca a może twoje problemy się skończą :]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

problem rozwiązany.

wymiana reduktora/parownika na nowy zavoli zeta/S

stary po tym co pisze na nim zavoli zeta/N do 150km czyli gazownik dał d.py (jeszcze inny zalecał wymiane listwy wtryskowej i odrazu wciskał jakąś za 600zł) dobrze czasami zdać się na własną intuicje i pobadać silnik xd

 

jak ktoś chce sprzedam stary reduktor za grosze ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.