Skocz do zawartości

Wymiana sprzęgła e46 330d - nietypowy problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Wiem, że są już takie tematy, ale nie ma w żadnym jednoznacznej odpowiedzi na mój problem a ja zdesperowany szukam wszędzie odpowiedzi, bo mechanicy załamują ręce.

...otóż mam problem ze ślizgającym się sprzęgłem (rzekomo), bo przy "mocniejszym" naciskaniu pedału gazu - 2tys. obrotów i więcej - auto nie przyspieszało a obroty się podnosiły (czyli wygląda faktycznie na sprzęgło). Kupiłem nowy komplet sprzęgła firmy LUK - do mojej wersji auta na 100%. Mechanik rozebrał wszystko co potrzebne by wymienić to sprzęgło i tam...zdziwko. Stare sprzęgło wyglądało jak nowe (ktoś niedawno je wymieniał) nie było w ogóle uszkodzone ani zużyte...no ale założyli mi nowe sprzęgło...tyle ze problem pozostał. Kazałem mu też sprawdzić dwumasę i niby jest ok (sprawdził ją bez zdejmowania). Wychodzi na to, że niepotrzebnie wydałem tyle pieniędzy na nowe sprzęgło...tylko pozostaje pytanie, co może być nie tak? Ta dwumasa jednak? Mechanik twierdzi, że niby jest za duża przestrzeń między dociskiem sprzęgła a tą dwumasą i dlatego się ślizga. Są niby dwie wersje dwumas na 184km (czyli tyle co ja mam) i 204km...mówił więc, iż możliwe jest, by ktoś wcześniej założył inną dwumasę która teraz nie pasuje z nowym sprzęgłem...możliwe? Tylko stare sprzęgło jest idealnie takie same jak to nowe które kupiłem, tylko różnicy się łożyskiem (to nowsze ma jakieś łożysko, że pod kątem może chodzić). Owy mechanik złożył auto i się poddał stwierdził, że mogę kupić jakiś inny docisk, ale po co skoro mam nowy komplet?! Zamówił też niby obie wersje sprzęgła i dwumasy i ma ma znaczącej różnicy. Dałem auto do innego speca, rozebrał, też nie wie o co chodzi ale też wspominał, że jest mały luz na docisku ale to nie powinno powodować takiego ślizgania. Mówi też, że dwumas okręca się na 7 "ząbków" i nie wiadomo ile powinien, być może za bardzo się obraca...też nie wie o co chodzi :( od kiedy kupiłem auto (jakieś 3 miesiące temu, to wszystko było ok, aż do teraz). Co może być przyczyną, tego mojego problemu? Być może ktoś się kiedyś z tym spotkał...bo jestem w kropce i nie wiem co dalej robić, by nie ponosić bezsensownych kosztów. Dzięki z góry za pomoc! :)

Opublikowano

kolega wyżej ma racje wypada tarcze dwumasu stoczyć nie koniecznie o 2mm ale o tyle aż będzie równa płaszczyzna , bo w tej chwili tarcza "łapie" tylko część pola która jest najmniej wytarta

 

Co do wersji sprzęgła to dużo osób jesli tylko mozna to kupuje zestaw do mocniejszej wersji (myśląc że będzie solodniejszy i starczy na dłużej)

 

Podaj numer dwumasu jaki masz zainstalowany obecnie (numer częsci np. 7 787 040) to powiemy ci którą to wersje posiadasz

 

ew. sam możesz sprawdzić tutaj : https://www.parts.bmwgroup.com/ <-- kliknij tam na szare ASAP... to wyskoczy drugie okienko z servisem częściowym

 

login: eu111111

hasło: bmwetk1

 

po tym na dole kliknij start wpisujesz numer vin i wiesz wszystko co masz za części fabrycznie w aucie albo wpisujesz nr. częsci i wiesz jaka to i do czego

Opublikowano

Pisałem 0,2mm. 2 mm to wartość raczej nie dopuszczalna :D .

I jak kolega wyżej napisał sprawdź wszystkie numery części, bo mechanicy jak nie znają przyczyny to będą ściemniać i zwalać winę na wszystko.

Jak numery się zgadzają, to nie ma siły żeby nie grało.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Dzięki wielkie Panowie, naprowadziliście mnie na rozwiązanie...miałem rozbieraną skrzynię 4 razy (niestety trafiłem na mechaników - bo było ich kilku - którzy się chyba za bardzo nie dokształcili) i w końcu kazałem zdemontować sprzęgło i dwumas....no i okazało się że dwumas kręci się w koło, gdy się go mocniej okręci. Czyli do wymiany. Kupiłem nowy dwumas Luk-a i auto śmiga jak nowe!! Muszę zmienić mechanika a sam oprócz niepotrzebnie wydanych pieniędzy na nowe sprzegło mam przynajmniej więcej pojęcia o tym wszystkim :) Co zrobić. Dzięki Wam bardzo jeszcze raz za pomoc!!

 

 

PS: Nie wiecie może gdzie skupują dwumasy i czy w ogóle skupują? Wiem, że je regenerują a ja ze swoim i tak nie mam co zrobić.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wracając do sprawdzenia dwumasu, to mechanicy dali faktycznie ciała. To, że dwumas tak jak u ciebie był całkowicie zmielony w środku można było sprawdzić bez jego ściągania.

 

Co do sprzedaży to popytaj firm, które regenerują dwumasy, może dostaniesz na flaszkę i śledzia za swoje stare :lol:

Opublikowano

Właśnie przez ten filmik wpadłem na pomysł, że to może być faktycznie dwumas! Sytuacja podobna bo tez kilka razy skrzynię ściągali :D Tak samo jak ten, mój kręcił się w koło :) Ważne, że problem z głowy i Bunia śmiga jak nowa :)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.