Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam,

 

próbowałem zrobić ostatnio diagnoze E83, 2.0d ( M47N2 ) 150 KM. Mam kabel k+d can od viakena i działającą wersję inpy ( testowana na E91 2007 ). Niestety wszystkie skrypty INPY dotyczące E83 jakie spotykam odnoszą się chyba do E83 sprzed liftu ( czyli pochodna od E 46 ). Czy wersja przed i po lifcie różnią się tak bardzo, że nie mogę połączyć się z żdnym modułem? Chętnie sobie zrobię odpowiednie wpisy w InpaDiagnose tylko nigdzie nie potrafię znaleźć jakie moduły znajdują się w E83 po 2007 roku... Najważniejszy jest dla mnie w tym przypadku moduł klimatyzacji. W jaki sposób sobie z tym radzicie ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Najprościej można zrobić to tak:

 

1) Uruchom NCSExpert, wybierz swój model auta a potem wybierz moduł do diagnozy, który Cię interesuje. Po sczytaniu NCS Expert pokazuje jakimi plikami się łączy z danym modułem,

2) Sprawdź skrypt w INPA, czy korzysta z tego samego pliku co NCSE.

 

Jak będziesz miał problemy, pisz. Pomogę.

 

Pzdr.

Opublikowano

BMW X3 drugie podejście:

 

Tym razem przygotowałem się bardziej - Ediabas 7.2, INPA 5.0.2, NCS 3.1.0. Zaktualizowałem SP daten E 83 i E89. Sprawdziłem na moim E 91 z 2007 roku i działa wszystko czego oczekiwałem: silnik ( M47TU2), FRMII, klima, airbag itd... Napisałem sobie potrzebne mi moduły w menu INPY ( FRM_70) - wszytko działa.

 

Podjechałem do znajomego, który wymieniał parownik w E83 ( po lifcie ) 2007 rok ( rozebrana deska rozdzielcza, zdjęta kierownica itd.. ) i po wielu próbach i kombinacjach nie udało mi się nic zdiagnozować oprócz silnika, który sobie sam dopisałem do Menu INPY. Cały czas otrzymuje błąd IFH 0009 brak odpowiedzi ze strony sterownika. Sytuacja jest o tyle stresująca, że po udanej wymianie parownika, auto nałapało błędów:

- błąd poduszek powietrznych ( czerwona kontrolka ),

- błąd 4x4 żółta kontrolka

- nie reagują funkcje na wielofunkcyjnej kierownicy ( sterowanie radiem, sterowanie tempomatem )

- nie reagują przyciski DTS i chyba wspomaganie zjazdu ze stromego zbocza? ( tak mi się wydaje - jeśli to inna funkcja to proszę o wyrozumiałość bo pierwszy raz oglądam X3 )

 

Bezpieczniki są sprawdzone. Co do jakości złożenia kokpitu po demontażu to też raczej jestem pewny pracy znajomego...

 

Nie znam NCS prakktycznie wcale - do tej pory nie miałem potrzeby ...

Z tool32 w moim E91 jak do tej pory miałem okazję odblokować obwody świateł po naprawie zwarć ...

Inpa - do własnych celów.

Co do kabla - Viaken ( FTDI ), którym jak pisałem wcześniej bez problemu diagnozuję moje E91 ( CAN )

Proszę o poradę mądrzejszych ode mnie bo nie za bardzo wiem w którym kierunku iść...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak jak napisałem wcześniej skorzystaj z NCSE aby sprawdzić jakich plików potrzebujesz aby połączyć się z modułami korzystając z INPY. Tu na forum jest dużo informacji jak korzystać z NCSE dla początkujących, np. viewtopic.php?f=97&t=201986. Z tego co napisałeś, podejrzewam że problem z połączeniem wynika właśnie z braku poprawnych wpisów obsługujących dane moduły w X3. Dodatkowo, korzystając z NCSE sprawdzisz, czy połączysz się z autem kolegi.

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.