Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po siedmiu latach z moim e46 320d i wpakowanej w niego kasie mam zamiar wymienić auto i postanowiłem sobie że kolejne auto będzie w benzynie (tak wiem że benzyna tez może się psuć ale jednak odpada i pompa wtryskowa i turbina)

 

Szukam trójki 2007-2008 rok w benzynie jednak diesli jest znacznie więcej no i znalazłem ciekawą 318 jednak właśnie w dieslu z silnikiem 2,0 143 konie i chciałem was zapytać o opinie o tym silniku o jego awaryjność itp? Na co zwrócić szczególną uwagę? Na co uważać? Słyszałem że są jakieś problemy z rozrządem?

 

Co sprawdzić przed zakupem?

Polecacie ten silnik? Odradzacie?

Może jednak szukać benzyny?

Opublikowano

Kolego .... Jest o tym sporo na forum i nikt nie bedzie opdowiadac po raz 100- na pytania specjalnie dla cibie.

 

1. :search:

2. google

3. czytales regulamin forum ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Ja byłem przed podobnym dylematem co ty 2 miesiące temu, czy dizel i ryzyko, jakieś grubszej naprawdy tj turbo okolo 5k, wtryski też koło 5k, DPF a wrazie W wycięcie 1500, 2mas sprzęgło ( rzadziej ale jednak 3k pójdzie w razie wymiany ). W tych 143.177ps właśnie łańcuchy rozrządu o kórych piszesz szurają na potęgę i strzelają a tutaj wymiana prewencyjna bodaj 6k, a jak walnie to szukasz od razu słupka i też nie wiesz co kupisz , zdarzają się w 177 pęknięcia bloku ( ostatnio komuś też pękł i pisał na forum ).

 

Tak więc mimo że wcześniej miałem 320d tą 163konną i byłem zadowolonym użytkownikiem, tak teraz po głębszej analizie chyba taniej mi lać 3.0 Benzynę którą kupiłem i ZAPIERDZIELAĆ w spokoju :). Spalanie w trasie rzędu 5-6l jak w dizlu jest NIE REALNE xD, ale jak się postarać to do 7.2-7.5 w trasie schodzę jadąc 100wką :), do 130 8-8.2 się mieści.

 

PS. Ale FAKT FAKTEM mogłbyś poszukać bo sporo tego na forum :nienie:

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz

Trochę poszukałem i poczytałem ale dalej mam dylemat :)

Niby rozrząd wymieniony prewencyjnie a przy okazji dwumas - rok temu przy około 160 tys, teraz ma coś ponad 170 nie pamiętam dokładnie... Ale nie ma na to żadnej faktury tylko wpis w książce z pieczątką warsztatu. Do warsztatu dzwoniłem ale nie maja jak tego potwierdzić albo nie chcą.

Dziś jadę do warsztatu podłączyć pod komputer i sprawdzić ogólny stan auta stad pytanie na co zwrócić uwagę...

Opublikowano
ZAPIERDZIELAĆ w spokoju :)

 

Ty pewnie wiesz ,ze u Ciebie turbo tez lubi psikusa zrobic :norty:

 

 

. Spalanie w trasie rzędu 5-6l jak w dizlu jest NIE REALNE xD, ale jak się postarać to do 7.2-7.5 w trasie schodzę jadąc 100wką :), do 130 8-8.2 się mieści.

 

:duh: jak chcesz oszczedzac to trzeba bylo wlasnie kupis diesla :duh: a nie jezdzisz eko 100km/h takim wielkim silnikiem i to w benzynie :duh:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

JA nie mówię, że jeżdżę setką, tylko jak ktoś szuka dizla to pewnie się martwi o spalanie xD. Podałem tylko do ilu można zejść w trasie 3litrową benzyną :), ja mam średnią w trasie przeważnie 8.5 xD, a na kompie aktualnie 11.4 xD.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz

Trochę poszukałem i poczytałem ale dalej mam dylemat :)

Niby rozrząd wymieniony prewencyjnie a przy okazji dwumas - rok temu przy około 160 tys, teraz ma coś ponad 170 nie pamiętam dokładnie... Ale nie ma na to żadnej faktury tylko wpis w książce z pieczątką warsztatu. Do warsztatu dzwoniłem ale nie maja jak tego potwierdzić albo nie chcą.

Dziś jadę do warsztatu podłączyć pod komputer i sprawdzić ogólny stan auta stad pytanie na co zwrócić uwagę...

 

 

Na co.

 

1. wtryski

2. turbo

3. przepływka

4 DPF

 

no i ogólnie sprawdzić wszelkie błędy jakie komp pokaże

Opublikowano

Komputer pokazał:

- nie regularny błąd systemu filtru DPF

- błąd dodatkowej pompy wody

Opublikowano

Pompę wody się regeneruje samemy wystarczy szczotki zmienić ( nowa jakoś 600 ) szczotki 10-20zł i trochę pracy. Ale ta pompa jest tylko do funkcji REST czyli grzania w zimę na postoju jak jest nagrzany silnik, tak to nie ma kompletnie wpływu na nic... Co do DPFa tu jest gorzej, można go wypalić ( pytanie na ile ), albo wyciąć i wyprogramować ( 1500zł i spokuj dożywotnio ) albo kupić nowy za 5k :).

 

 

A sprawdzałeś ciśnienie doładowania, korekty wtrysków przepływkę itp ??

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Właśnie nie wiem co za mechanik ale nic mi więcej nie sprawdzał na komputerze poza błędami.... No chyba ze zapisało by jakiś błąd ciśnienia doładowania itp jakby byl z tym problem?
Opublikowano

Jak będzie poważnie niedomagać albo przeładowywać to tak, ale jak lekko, albo za późno będzie turbo wstawać to już nie koniecznie :).

 

Turbo powinno wstawać przy okolo 1800-1900 obrotów.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Witam Was . A czy w silniku 318d rocznik 2011 zostaly juz poprawione bolaczki z poprzednich lat.

 

Rozrzad jest ponoc trwalszy ,ale i tu zdarza sie pekac i szurac w niektorych przypadakach.

Reszta jak w poprzenich modelach - po prostu "niezawodna" :norty: :wink: :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Komputer pokazał:

- nie regularny błąd systemu filtru DPF

 

Komputer pokazał sporadyczny błąd DPF. Po wykasowaniu nie pojawił się ponownie. "Mechanik" nie potrafił nic więcej na temat tego błędu powiedzieć.

 

Tak na marginesie to jest moje auto.

Ostatnio przegoniłem je po autostradach ok. 5 tys.km, więc może DPF złapał jakiś błąd przed wyjazdem na wakacje gdyż w tym czasie był użytkowany tylko w mieście. Poza tym wcześniej komputer wykazywał też sporadyczny błąd EGR , ale wymieniłem go na nowiutki. Być może błąd EGR miał wpływ na błąd DPF....nie wiem, nie znam się. Ale piszę to dlatego , żeby była jasnośc.... bo zaraz pseudo fachowcy napiszą mi tu niestworzone rzeczy. Oczywiście nie ubliżam tym, którzy naprawdę mają pojęcie o tej marce. W trasie auto sprawowało się wzorowo. Na pewno DPF jest wypalony :mrgreen:

Turbo wstaje prawidłowo, gdzieś mniej więcej ok.1750-1800 obrotów.

Potrzebuję większego auta, dlatego chcę sprzedać trójkę. Najchętniej zamieniłbym na coś większego...ale cóż..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.