Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pomocnych ludzi, mam 530d z servotronic który od czasu zakupu nie działa ( kierownica ciężko chodzi ) INPA pokazuje error "Servo-Ventil open circuit, short circuit or cable" pierwsze co zrobilem sprawdzilem okablowanie i wszystkie czujniki predkosci/abs/asc itd przy kolach, wszystko idealnie. Pompa wspomagania w super stanie, płyn wspomagania wymieniony na nowy i dalej klapa niema wspomagania na parkingu i ogólnie ciężko. Wymieniłem stary elektro zawór w przekładni na nowy i klapa pieniądze w błoto.

 

W necie znalazłem gostka który przerabiał to samo co ja i nic, wreszcie odkrył że we wtyczce idącej do zaworka niema napięcia oraz po podłączeniu baterii 9v pod elktro-zawór servotronic ożył, (u mnie pomiar we wtyku także pokazuje 0 volt) tym sposobem odkrył że padła elektronika w module GM III pod schowkiem pasażera, tu cały post http://www.bimmerboard.com/forums/posts/497761. zregenerował General module III i wszystko smiga http://www.bmwgm5.com/GM3_Info.htm

 

Idąc tym tropem że wine ponosi moduł GM III wymontowałem moduł i wysłałem elktronikowi do naprawy.

 

A teraz do sedna

Servotronic obsługuje Moduł komfortu GM III w wersji HIGH tak przynajmniej piszę forumowicz z tego tematu i na tym się opieram, 1 post z góry http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=18&t=28168 Ku mojemu zdziwieniu na moim module pisze GM III LOW :shock: czy to możliwe że ten moduł jednak obsługuje servotronic :?: na logike bioroąc skoro servotornic obsługuje tylko wersja modułu HIGH to wychodzi na to że cały czas mam fałszywy moduł w aucie bez obsługi servotronica. dodam że w VIN auta jest napisane że auto posiada servotronic.

 

Powiem też że mój moduł jest pozbawiony tego tranzystra czy jak tam to się zwie oznaczonego tutaj jako U1 http://www.bmwgm5.com/GM3_Info.htm u mnie w tym miejscu jest pusto na płytce.

 

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to może ktoś wymienił gm na inny i tak już zostało?

A jak chcesz uruchomić servtronik, to wyciągnij zasilanie po stacyjce na niego i będziesz miał cały czas mocne wspomaganie, tyle że przy wyższych prędkościach to nie za dobre.

Opublikowano
No to może ktoś wymienił gm na inny i tak już zostało?

 

tak też podejrzewam, gdy kupowałem auto i wspomniałem poprzedniemu włascicielowi że kierownica coś za ciężko chodzi miał jakby kwaśną mine, pewnie podmienił oryginalny GM na ten w wersji low, innego wytłumaczenia nie mam, ciekawe tylko po kiego grzyba tej zagadki już nie rozwikłam :? :|

 

A jak chcesz uruchomić servtronik, to wyciągnij zasilanie po stacyjce na niego i będziesz miał cały czas mocne wspomaganie, tyle że przy wyższych prędkościach to nie za dobre.

 

to by było super bo jeżdżę głownie po mieście

 

wyciągnij zasilanie po stacyjce na niego - możesz troche szerzej objaśnić

 

Na bank musi być w wersji HIGH, popatrz tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=153883. Ponadto gdzieś w manualu o dokładaniu servotornic'a pisze to samo. Czyli musi być wersja HIGH. A sprawdzaleś rok produkcji obecnego modułu w INPIE?

 

też tak myśle, w tygodniu jade kupić moduł w wersji HIGH mam niedaleko do sprzedającego na ebay. Nowy moduł GM III w BMW bez programowania kosztuje 370 euro :duh: a używke mam za 25eu z 540i, z NCS i kodowaniem jakoś dojde samodzielnie do ładu, przynajmniej tak myśle :wink:

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.