Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam ogromna prośbę o pomoc.

Chciałbym zakończyć moją gehennę ze zmieniarką cyfrową yatour. Po wielu próbach i drążeniu tematu okazuje się że ten emulator musi być wpięty w oryginalne kable zmieniarki CD.

Tutaj jest mój problem. Fabrycznie moje auto nie posiada okablowania pod zmieniarkę. W bagażniku mam tuner BM54 do którego wchodzą kable od radia głośników nawigacji. W dużej kwadratowej kostce z płaskimi bolcami mam tylko jedno wolne miejsce i domyślam się że tam właśnie powinien wchodzić kabel od zmieniarki. Problem polega na tym że dzwoniąc do jednego salonu usłyszałem, że nie wiadomo jaki to jest kabel ponieważ są cztery różne. Dzwoniąc do kolejnego salonu chłopak stwierdził że owszem jest tylko jeden kabel, który będzie pasował do mojej konfiguracji samochodu. Problemu by nie było gdyby nie to że chłopak nie chce podac numeru seryjnego tego kabla. W pierwszym salonie chłopak podał mi do wyboru cztery różne numery kabli - ich ceny są do zaakceptowania około 100,00zł. W drugim salonie w którym chłopak stwierdził ze tylko jeden kabel pasować będzie cena około 200,00zł.

Moim problemem nie jest cena tylko to, żeby mieć pewność czy to ten kabel.

Po zdjęciach z google i innych stron wynika że powinienem mieć kabel z jedną wtyczką 12 pinową która wchodzi do tunera BMW54 a po drugiej stronie ten kabel powinien mieć dwie mniejsze wtyczki.

Proszę o jakieś sugestie i ewentualne numery.

dziekuje

meggiel

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Odświeżam temat.

Zamówiłem w ASO kabel łączący zmieniarkę z tunerem. Okazało się że chłopak który robił zamówienie (choć zaklinał się że tylko ten jeden kabel będzie pasować) zamówił nie to co potrzeba. Mianowicie zamówił kabel o długości około 4,0mb. do podłączenia w radio i pociągnięcia do bagażnika. Pojechałem odebrać ten kable ale nie dawało mi to spokoju bo wydawało mi się że w moim radiu nie ma już wejścia na nic dodatkowego. Rozkręciłem radio (z monitorem 16:9) i miałem rację. Wychodzą z niego dwie wtyczki niebieska i biała na taki zatrzaskach jak w napędzie nawigacji w bagażniku. Chłopak w ASO zdębiał i stwierdził że do tego modelu są dwa kable. Jeden który on zamówił na moją prośbę i drugi który może dopiero zamówić. Nie dawało mi to wszystko spokoju ponieważ chciałbym uporać się z tematem zmieniarki i rozkręciłem cały lewy bok łącznie z obiciami fotela tylnego. Nigdzie nie ma żadnej wtyczki dodatkowej gdzieś tam schowanej pod tapicerką. Kabel który na grubośc pasowałby do tego który chłopak w ASO zamówił idzie w całej wiązce kabli od samego radia i wchodzi mi na tuner w bagażniku. Teraz czekam na kabel łączący tuner w bagażniku ze zmieniarką.

Mam więc pytanie czy Ktoś z Was miał taki przypadek z podłączeniem zmieniarki? Czy oprócz tego kabla pomiędzy tunerem a bagażniku a zmieniarką cos jeszcze muszę przearbiać? W Zmieniarce są dwa gniazda na małe wtyczki. Rozumiem że jedna wtyczka to z kabla od tunera a druga to jaka?? Czyżby to była wtyczka na kabel od radia?? Jeśli tak to w jaki sposób podpiąć go do radia skoro nie mam tam miejsca tzn żadnego wolnego gniazda??

Proszę o pomoc w tym temacie.

Pozdrawiam

meggiel

  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja mam ten sam problem nie mialem zmieniarki gdy kupilem auto i nie wiem jak to podlaczyc:( przydalby mi sie jakis opis kabli w tych kostkach albo zdjecie wtedy bym sam sobie taki kabel stworzyl":)
Opublikowano
Jeśli Ktoś to rozkmini tzn rozporacuje to chętnie zostanie uczniem takim o braku podstawowej wiedzy aby rozwiazac ten problem.
Opublikowano

Wrzuciłem bo z tego korzystałem.

Banalnie prosta sprawa, jak masz tuner w bagażniku.

3 przewody, 3 wtyczki /zmieniarka 2 -audio i zasilanie/

 

Jak coś to służę pomocą.

Opublikowano

Na tym zdjęciu, które zamieściłem jest bardzo jasno rozpisane, nie robiłem zdjęć bo to kwestia lutowania....

Zasilanie zmieniarki przewód 3 żyłowy ( mała płaska wtyczka +, -, sygnał)

piny:

1 - masa

2 - +

3 - I-bus

 

audio w zmieniarce wtyczka 6 pin - potrzeba 3

piny:

1 - kanał lewy

4 - kanał prawy

2 - masa

 

końce tych obu przewodów podłączasz do pinów w tunerze jak na schemacie:

zasilanie duża wtyczka:

piny

9 - I-bus

12 - masa

15 +

 

mała wtyczka po lewej (biała):

piny

2 - masa

8 - kanał lewy

9 - kanał prawy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.