Skocz do zawartości

e36 is, 1.8 _1992 - telepie kierownicą


oktawian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od jakiegoś miesiąca albo lepiej mam problemy z drżącą kierownicą podczas większych prędkości. Jak jeżdżę tak do 90 jest ok, ale już przy 100 się zaczyna. Dziwne jest to że jak jechałem autostradą do Lodzi, przy jednostajnym przyśpieszaniu udało mi się osiągnąć 120 bez trzesącej kierownicy. Natomiast jak w jadę w jakąś nierówność, szybko przyśpieszę albo robię nagłe zwroty wtedy potrafiło już przy 80 telepać . Mieszkam w Warszawie i byłem u mechanika w SM Cars. Mechanik rozejrzał się po układzie kierowniczym i powiedział że końcówki drążków, sworznie itp są już nad ruszone czasem ale jeszcze nie ma tragedii. Zauważył natomiast że tarcze hamulcowe są zwichrowane, przypomniało mi się że 2 tygi wcześniej wjechałem w bardzo głęboką kałuże po długiej jeździe. Wymieniłem tarcze z przodu wraz z klockami. Mechanik powiedział też abym sprawdził koła. Niestety wymiana nic nie pomogła, dalej telepało. Pojechałem kilka tygodni później z powrotem do warsztatu i wszystko mu wyjaśniłem. Powiedział mi że zanim będziemy rozkręcać samochód niech podjadę do wulkanizatora sprawdzić koła. Podał mi namiary na dobrego fachowca i tam się udałem. Wulkanizator sprawdził opony, powiedział że są stare ale nie ma dramatu. Wyważając koła okazało się że w każdym brakowało od 15 do 45 gramów. Pojeździłem trochę i faktycznie tak do 100 zupełnie nic, ale dziś się rozpędziłem z górki do ponad 100 i znów zaczeło telepać lecz już nie tak mocno jak wcześniej.

 

Osobiście uważam że sprawa leży w prawym przednim kole bo coś tak popukuje od czasu do czasu no i te nasilanie podczas nierówności i dynamiczniejszej jazdy. Amortyzatory wymieniane rok temu i przejechane tylko 12 tyś km na nich. Tak jak pisałem wcześniej koła wyważone i sprawdzone (tak soją drogą wcześniej to się nie działo - przyszło nagle), tarcze klocki wymienione miesiąc temu. Napewno nie jest to też przekładnia (tak mi się wydaję) ponieważ nie mam luzów na kierownicy (przynajmniej jakiś zauważalnych gołym okiem), samochód reaguje na małe ruchy kierownicą podczas jazdy. Ewentualnie może być to wada opon lecz wulkanizator n8iemiał zabardzo do czego się przyczepić no i zmieniałem koła tył na przód i ciągle to samo.

 

Bardzo proszę o fachową pomoc, ponieważ teraz jak pojadę po raz 3 do mechanika to nie chcę aby rozkręcał mi pół samochodu tylko konkretnie pogadał z nim i ustał usterkę ;) Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja miałem problem z trzęsieniem kierownicy przy prędkosci 90 tyle ze dopiero wtedy gdy leciutko ruszyłem kierownica w lewo bo z prawej strony mialem wybity długi sworzeń wahacza nie wiem czt ty masz ten sam problem ale pisze o tym bo może masz to samo. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ze nie wiem czy to sie dzieje tylko przy skretach, nieraz poprostu jade prosto przed siebie, nagle wjezdzam w jakas nierownosc przy 100 km/h lub wiecej i kola wpadaja w jakis rezonans, przy zwalnianiu ustaje, mozliwe ze to wina sworznia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz ze wymieniales klocki i tarcze tak? a czy jestes pewien co do tego mechanika? tak na moje niedoksztalcone oko moze to byc przez to ze podczas wymiany tarcz mechanik mogl nie wyczyscic piasty z rdzy, i kierownica bedzie zachowywala sie tak jak bys mial krzywą tarcz, niby to są milimetry ale podczas jazdy ma to ogromna roznice, na twoim miejscu bym sie upewnil czy jest to dobrze poskladane, na piascie nie moze byc rdzy ani innych wypustkow :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tarcze i klocki wymienilem sam, poniewaz mam garaz i chcialem zaoszczedzic, mechanik pospawal mi tylko rure. Piaste wyczyscilem szczotka druciana. W kazdym razie jakbym sie cofnął z 2 miechy temu to nie mialem tego problemu. Czy na starych, czy na nowych tarczach efekt ten sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdź pod samochód i posprawdzaj może gdzieś luz wyczujesz ja z tym sworzniem mialem dłuższy czas problem bo nie było czuć luzu dopiero po kilku próbach sprawdzania czy jest luz wyszło że jest na tym sworzniu, z ciekawości pojechałem się przejechać wróciłem znowu na kanał patrze a luzu już nie ma wiec zależy to chyba od tego jak ten sworzeń się ułoży
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko nowe, klocki, tarcze itp, niewiem czy to dystansy czy nie ale na poprzednich zuzytych byl taki sam efekt, podczas hamowania nie czuje drzenia ani nie lata mi pedal hamulca, wszystko sie zaczyna podczas wiekszych predkosciach. No moze czasem jak juz tak na luzie to mam wrazenie ze lekko w lewa strone sciaga kierownice, wiadomo samochod ma 21 lat wiec musi miec juz jakies male wady jezdne ale kurde nie takie ze ci kieornica napiedziela jak gluia, czasami to mialem wrazenie ze sie kola urwa hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem podobny problem najpierw były do wymiany sworzeń i końcówka i myślałem, że pomogło ale po kilku dniach znowu zaczęło telepać też byłem u wulkanizatora i stwierdził, że wszystko ok, zaiweszenia sprawdzone i też gitara i wymyśliłem, że zmienie z przodu opony i odkąd je wymianiłem zapomniałem co to telepanie kierownicą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem opony tył na przod i dalej to samo, dzis jechalem 50 km za warszawe i zauwazylem ze telepanie moze miec zwiazek z praca kola w gore i w dol, to znaczy jak wyskoczylem lekko o jakas gorke to wtedy slychac pukanie w kole i zaczyna telepac juz przy 80. Mam wrazenie jakby kolo latalo, powiem szczerze ze juz niewiem co mam zrobic :( , pojade po weekendzie na stacje kontroli pojazdow aby sprawdzil mi na szarparce

 

P.S. dzisiaj jak jechałem powoli po parkingu z opuszczonymi szybami slyszałem podczas skrecania kieronicy trzeszczenie w prawym kole. Zatrzymałem sie i zacząłem ruszać kierownicą w lewo i w prawo, ewidętnie było słychąc trzeszczenie w prawym kole, taki sam dzwiek jak skrzypiące stare drzwi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kolo dokreciles? :p mialem to samo, w prawym kole slyszalem strzeszczenie po wymianie zawieszenia, chcialem sprawdzic co to jest, jak chcialem kolo sciagac to okazalo sie ze bylo nie dokrecone, jedz na diagnostyke sprawdz dokladnie zawieszenie, tylko na jakas normalna diagnostyke a nbie do jakichs papudrakow :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko dokrecone, kola byly kilka razy zakladane, przekladane itp i ciagle to samo, jutro jade na stacje kontoli pojazdow. jestem na 99% pewien ze to cos z zawieszeniem poniewaz jak zaczyna telepac to ewidetnie wali w prawym przednim kole, nie ze kierownica wydaje hałas ale słychać jakby sie chcialo kolo oderwac hehe, no i jak jade wolno to skrzypi po prawej gdy skrecam

 

p.s. tak swoja droga jestem juz tym zmeczony bo juz chyba z 2 miechy sie bujam z tym gownem dzis na nierownosciach to mi przy 80 telepalo, juz 4 raz bede jechal z tym do mechanika i to niejednego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dalej stawiał bym na swoim, odczuwałem podobnie jak by koło podskakiwało góra dół .

dokładnie, to nie jest tak ze drgania czuć tylko na kierownicy ale wywodzą się one konkretnie z jednego miejsca, czyli z prawej strony, jeszcze na dodatek slychac ewidentnie jak te kolo lata. Dziś jak pojadę na sację kontroli pojazdów to poproszę mechanika aby zwrócił szczególną uwagę na sworzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wez jeszcze sproboj jak pojedziesz jedziesz powiedzmy te 60 i szybko nadus hamulec ale tak wiesz nadus na sekunde i pusc, i zobacz czy poczujesz w kierownicy jakies pukniecie/szarpniecie kierownicy

w kierownicy raczej nie slysze pukania przy mocnym hamowaniu tylko wtedy w lewym przednim kole cos stuknie, jutro jeszcze przetestuje, a co masz na mysli z tym pukaniem i hamowaniem?? napewno nie tyczy to sie hamulcow bo one sa sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie wróciłem ze stacji kontroli pojazdów. Mechanik dobrze wytrząsł mi zawieszenia oraz zeszedł ze mna do kanału i palcem pokazał co padło. W każdym razie tak jak pisał "wenek17" padł sworzeń a konkretnie 2, ten przy kole i ten drugi górny , dodatkowo na wykończeniu jest łącznik. W kazdym razie do wymiany mam sworzeń przedni i górny oraz łącznik. Jak myślicie ile może wynieść naprawa? Jutro bede jechał do mechanika i niechce aby mnie zaskoczył ceną z kosmosu. Mam zamiar nie inwestowac w najlepsze czesci tylko tak ze średniej polki, poniewaz tak czy siak niebawem bede sprzedawal te auto. Dziękuję wszystkim bardzo za zainteresowani i pomoc

 

p.s. patrzyłem dziś na części na allegro i tak na upartego można by się zmieścić w 100zl za chińszczyznę, ale mechanik pewnie kupi trochę lepsze więc przeczuwam z 200zl za materiał + 100-150 robocizna , w poniedziałek mam jechać na warsztat dlatego pytałem się was o koszt aby nie dać się naciągnąć na niepotrzebne koszty ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wymieniłem dwa sworznie (krótki i długi), łącznik + tuleję. Z częściami i robocizną zapłaciłem 383zl. Firmy części nie pamiętam ale są one lepsze od firmy Delphi. Zdecydowałem się na w miare lepszej jakość, a mechanik powiedział że te co ja mam obecnie są lepsze od Delphi. Zrobiłem runde Warszawa - Łódź A2, prędkość 140-160 i zero telepania prawym kołęm. W końcu dało się normalnie jechać. Jedynie co zauważyłem to powyżej 160km/h czuć jak cały samochód lekko drży. Może opony zle trzymają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.