Skocz do zawartości

Unoszący się drążek zmiany biegów


DaroPrzsz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem ze swoim autem. Jest to mój pierwszy post więc zachowajmy spokój jeśli coś powinno być dla mnie oczywiste, a wcale tak nie jest :) otóż problem tkwi w tym, że przy gwałtownym ruszaniu z pierwszego biegu drążek zmiany biegów unosi mi się do góry cofając w tył, gdy trzymam na nim dłoń to mam wrażenie jakby się wypychał i zaraz miał wyskoczyć, co prawda mu na to nie pozwalam bo mogłoby być kiepsko gdyby wyskoczył. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Wie jakie mogą być przyczyny tego zachowania? gdzie leży usterka? Z góry dzięki za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Przyczyną problemu są zerwane poduszki silnika. Poduszeczki skrzyni nie grają aż tak ważnej roli... one tylko wspierają i tłumią. Całą ogromną siłę przeciążeń przyjmują grube poduchy silnika z tzw hydropodstawą, która wpływa na lepsze tłumienie wibracji i drgań z silnika na budę auta.

Chodzi o to, że przy przeciążeniu silnika, ma on tendencję do przechylania się. Tym bardziej, że jest ułożony wzdłuż karoserii. Jeżeli poduszki silnika są zerwane, to silnik będzie po prostu "tańcował", a lewarek biegów będzie się przechylał wraz z ruchami silnika, gdyż wraz z wychyleniem się silnika będzie się przechylać skrzynia biegów. Mechanizm dźwigni biegów i jego wspornik jest przymocowany do podwozia i jego sprzężenie ze skrzynią odbywa się za pomocą jednego wodzika. Sprawdź poduszki i je wymień. Dodatkowo wymień te pod skrzynią, bo praktycznie nic nie kosztują. Poduszki silnika tylko LEMFORDER, FEBI, OEM BMW lub inne ale z hydropodstawą (olej wewnątrz poduszek).

 

Poduszki silnika nr 9 i 4: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=22_0032&hg=22&fg=05

Poduszki skrzyni 2x nr 2: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=22_0049&hg=22&fg=10

Mechanizm włączania biegów. Nr 9 to ten wodzik: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

U mnie lewarek też się "pchał", a spowodowane było to pękniętą tuleją łożyskową dźwigni zmiany biegów (nr 7 na obrazku):

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/t/237.png

 

Podwiń sobie mieszek i sprawdź, czy kulka co siedzi w tuleji, nie wyskakuje z niej, jak pociągniesz lewarek do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.