Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pewien problem ze swoim autem. Jest to mój pierwszy post więc zachowajmy spokój jeśli coś powinno być dla mnie oczywiste, a wcale tak nie jest :) otóż problem tkwi w tym, że przy gwałtownym ruszaniu z pierwszego biegu drążek zmiany biegów unosi mi się do góry cofając w tył, gdy trzymam na nim dłoń to mam wrażenie jakby się wypychał i zaraz miał wyskoczyć, co prawda mu na to nie pozwalam bo mogłoby być kiepsko gdyby wyskoczył. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Wie jakie mogą być przyczyny tego zachowania? gdzie leży usterka? Z góry dzięki za odpowiedź.
Opublikowano

Oczywiście. Przyczyną problemu są zerwane poduszki silnika. Poduszeczki skrzyni nie grają aż tak ważnej roli... one tylko wspierają i tłumią. Całą ogromną siłę przeciążeń przyjmują grube poduchy silnika z tzw hydropodstawą, która wpływa na lepsze tłumienie wibracji i drgań z silnika na budę auta.

Chodzi o to, że przy przeciążeniu silnika, ma on tendencję do przechylania się. Tym bardziej, że jest ułożony wzdłuż karoserii. Jeżeli poduszki silnika są zerwane, to silnik będzie po prostu "tańcował", a lewarek biegów będzie się przechylał wraz z ruchami silnika, gdyż wraz z wychyleniem się silnika będzie się przechylać skrzynia biegów. Mechanizm dźwigni biegów i jego wspornik jest przymocowany do podwozia i jego sprzężenie ze skrzynią odbywa się za pomocą jednego wodzika. Sprawdź poduszki i je wymień. Dodatkowo wymień te pod skrzynią, bo praktycznie nic nie kosztują. Poduszki silnika tylko LEMFORDER, FEBI, OEM BMW lub inne ale z hydropodstawą (olej wewnątrz poduszek).

 

Poduszki silnika nr 9 i 4: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=22_0032&hg=22&fg=05

Poduszki skrzyni 2x nr 2: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=22_0049&hg=22&fg=10

Mechanizm włączania biegów. Nr 9 to ten wodzik: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

Opublikowano

Cześć,

U mnie lewarek też się "pchał", a spowodowane było to pękniętą tuleją łożyskową dźwigni zmiany biegów (nr 7 na obrazku):

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/t/237.png

 

Podwiń sobie mieszek i sprawdź, czy kulka co siedzi w tuleji, nie wyskakuje z niej, jak pociągniesz lewarek do góry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.