Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chyba zrobilem cos malo sensownego ale wybierajac nowe opony do mojej e60, gdzie powinny byc 225/50/17 kupilem jednak 205/55/17 sugerujac sie tym ze skoro srednica kola nie zmieni sie (bo przy tym rozmiarze to tylko 0,08% roznicy) a i moze beda wygodniejsze, bardziej miekkie i nie beda tak nosic w Polskich koleinach...

Niestety po zakupie doczytalem iz nie powinno zmieniac sie opon na węższe niż producent zaleca gdyz zmienia sie powierzcznia styku opony z podlozem a tym samym nacisk na opone :-(

 

Co myslicie ? Kombinowac i wymieniac na szersze czy po prostu jezdzic i sie nie przejmowac ?

 

Dodoam tylko ze kupilem Dunlop Bluresponse :-) Calkiem wysoko oceniane opony....

 

 

Z gory dziekuje za sensowne opinie....

Opublikowano
Zerknij na tabliczkę z wymiarami opon i będziesz wiedział czy są takie opony przewidziane. Nośność takiej opony to minimum 615kg więc razy 2 1230kg na oś, a nacisk tylnej osi u Ciebie nie jest chyba większy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest kilka kwestii które mogą być istotne ale wcale nie muszą:

 

-zalecenia producenta - z tego co się orientuję dla e60 "najmniejsze" koła to 225/55/16, natomiast np dla audi a6, mercedesa e podstawowym ogumieniem jest 205/60/16

-prowadzenie, czy występują jakieś anomalia itp? elektronika wariuje? jeżeli nie to podejrzewam, że przy normalnej/spokojnej jeździe będzie prowadził się lepiej ale to tylko moje gdybanie ;)

-wygląd auta -według mnie troszke dziwnie to wygląda

-bezpieczeństo

Opublikowano

Dzieki za info,

 

Fakty sa takie ze:

- na tabliczce nie wystepuja takie opony

- auto prowadzi sie lepiej, po dziurach i nierownosciach

- wizualnie praktycznie nie widac roznicy

- z elektronika wszystko OK

- jedyny minus, albo to tylko złudzenie, auto nie jest tak stabilne, jednak na szerszych lepiej trzymalo sie drogi

Opublikowano

Jest jeszcze jeden fakt, o którym nie wspomnieliście - najważniejszy:

 

BEZPIECZEŃSTWO - na takiej oponie samochód będzie się gorzej prowadził, co już zauważyłeś - w sytuacjach krytycznych to prowadzenie pogorszy się jeszcze bardziej. Na pewno będzie też gorzej hamował i o wiele łatwiej zerwie przyczepność w szybkim zakręcie, szczególnie na mokrej nawierzchni. Oprócz tego w razie, nie daj Boże, kolizji problemy z wypłatą odszkodowania murowane, ale w świetle tego, na co się na tych oponach narażasz, to akurat najmniejszy problem...

 

Podsumowując - wymieniać czym prędzej na właściwy rozmiar!

Opublikowano

Podsumowując - wymieniać czym prędzej na właściwy rozmiar!

 

Patrząc na twoje zdjecie to w tym aucie na pewno właściwy rozmiar nie jest :D

Węższa opona na mokrej drodze ma lepszą przyczepność od szerokiej, mniejszy efekt poduszki wodnej :roll:

Opublikowano
Patrząc na twoje zdjecie to w tym aucie na pewno właściwy rozmiar nie jest :D
Racja :) Ale u mnie jest większy niż fabryczny - opony są szersze i mają wyższe indeksy nośności i prędkości niż OEM.

 

Węższa opona na mokrej drodze ma lepszą przyczepność od szerokiej, mniejszy efekt poduszki wodnej :roll:
Wcale niekoniecznie jest to prawda. W pewnych granicach to może tak działać. Ale przypadku dużego auta o dużej mocy/momencie obrotowym jest dokładnie odwrotnie - na węższej oponie o wiele szybciej stracisz przyczepność.
Opublikowano

Witamy,

 

Dlatego zawsze lepiej wymieniać opony na rozmiar homologowany. Samochód prowadzi się inaczej i ma to nie tylko wpływ na bezpieczeństwo, ale jak zostało to poruszone w wielu wątkach na różnych forach czasami jest problem z ubezpieczeniem w razie kolizji. Ubezpieczyciele wykorzystują niestandardowy rozmiar opony.

Pozdrawiamy,

Rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Indeksy predkosci i nosnosci sa ok wiec z tym nie ma problemu ale zmartwilo mnie stwierdzenie ze moga byc problemy z odszkodowaniem...

Czy mial juz ktos taki przypadek ?

Opublikowano
Średnica zewnętrzna opony jest bardzo zbliżona, więc nie wydaje mi się, żeby robili problemy. Dużo ludzi na tym forum zakłada 19" czy 20" i jeżdżą, a nie czytałem jeszcze postu, żeby ktoś przez to miał problemy prawne. Ja też jednym moim autem jeżdżę zimą na nie oryginalnym rozmiarze.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanko w mojej 530xd mam 18 cali i 245-45 ale jest masakra na koleinach ,a ze opony juz powieniem wymienić zastanwiam się czy moge tam dac np 225/50/18?? czy to ni nie da w kwestii trzymania na koleinach ???

 

z góry dzieki za porady ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.