Skocz do zawartości

BMW E46 320d automat problem ze zmianą na drive


jakub939

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio w moim BMW pojawił się problem dotyczący automatycznej skrzyni biegów. Po odpaleniu, gdy chcę zmienic bieg na drive nie da się go wbić tak jakby się zacinał ( zdarza się dosc często ostatnio), a jeżeli się ''zatnie'' to jedynym sposobem na udaną zmianę na drive jest wrócenie na neutral lub pociągniącie drążka zmiany bardziej w lewą stroną tak jakby się chciało odrazu na tryb sport wrzucic. Proszę o pomoc, jakieś pomysły ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze, że skrzynia zmienia biegi płynnie ( nie szarpie) i ciągnie bez wciskania gazu. Ze zmianą na inne biegi parking, neutral, reverse nie ma żadnego problemu. Ostatnio zrobiłem trasę 1200km do Holandii i skrzynia oprócz tego ''zacinania'' przy zmianie na drive nie wykazywała żadnych problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się to tylko po dłuższych przestojach (8h w pracy lub po nocce) czy nawet po 10-30 min?

Problem występuje tylko za "pierwszym razem" i później już nie czy nawet w momencie kiedy powiedzmy na postoju przy gdakającym motorze wciśniesz P i później D?

Ile auto ma przejechane?

kiedy ostatnio była kontrola oleju w skrzyni?

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się to bardzo często i nie według jakiegoś schematu, nie tylko za pierwszym razem, na trasie w czasie postoju również. Po prostu wchodzi drive bez problemu, tylko kiedy skrzynia sobie tego zażyczy. Tak jak napisałem wyżej jedynym sposobem jest pociągnięcie drążka bardziej do lewej strony, jakby się chciało sporta odrazu wrzucic. Auto ma 223000 tys. teoretycznie przejechane(ale może miec więcej, jak wiadomo liczniki są kręcone na potęge u nas w kraju), ja jeżdże już dwa lata samochodem i do tej pory skrzynia wbijała biegi jak nóż w masło. Z tego co wynika z faktur, które poprzedni właściciel zostawił olej w skrzyni był raczej wymieniany. Ja osobiście oleju nie wymieniałem i wiem, że dla pewności muszę to zrobic, ale jeszcze rozważam opcje, że mogą miec cos z tym wspolnego poduszki pod skrzynią (moja hipoteza).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki pod skrzynią to raczej nie.

 

Bardziej bym sprawdził czy poziom oleju jest wystarczający czy coś nie wykapało.

 

Wymiana oleju w moim odczuciu mija się z sensem.

W Krakowie jest dobry warsztat w naprawie automatów. Pewnie u Ciebie też się znajdzie. Popytaj na forach od skrzyń co polecają i kto jest dobry kitu nie wciska a przede wszystkim ma podejście do pracy i klienta. Nie wymieniaj oleju przed konsultacją bo pójdziesz w koszta a automatów nie naprawia się przez wymianę oleju.

Przy tym przebiegu można sie spodziewać problemów.

Oby to był sterownik lub przycinający się zawór a nie mechaniczna usterka.

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym przebiegu naprawdę można się spodziewać problemów z automatem.

Zmiana oleju lub soft raczej jak pomoże to na czas jazdy na giełdę lub ważności ogłoszenia na allegro :?

 

U mnie był problem ze sterownikiem; hydro-konwerterem; tarczkami 5 biegu i pękniętym koszu 1 biegu w wyniku którego działo się to co Jakub939 opisuje z tym że u mnie występowało tylko przy ruszaniu i tylko po nocce lub postojach dłuższych niż 8 h

ostatecznie usterka wynikała z kosza ale reszta była robiona bo tak na nią już czas był

Niestety automaty mają krótsze życie niż manuale ale z drugiej strony koszta za dwu-masę z robocizną sprzęgłem itd itp tea różnica nie będzie taka duża

 

Najważniejsze by zrobić to dobrze i solidnie za pierwszym razem. U mnie była skrzynia 2 razy wyciągana ale i tak polecam ten warsztat.

Jedno trzeba sobie uzmysłowić ze bez rozebrania skrzyni nie powiedzą co jest a po objawach mogą jedynie wstępnie oszacować koszt. Drugi fakt kiedy skrzynia wyciągnięta nie ma co oszczędzać na np. wymianie hydro-konwertera bo i tak za parę tyś trzeba będzie go robić.

Taka jest prawda choć kosztowna to lepiej ją sobie uzmysłowić.

 

W E46 i E90 zarówno skrzynie GM i ZF nie są szczytem technologi ale raczej sprawdzonym produktem i warsztaty wiedzą co należy wymienić przy naprawie. tu cena naprawy z 3-4kzł z wymontowaniem wymianą oleju i konwertera ale rzadkie skrzynie amerykańskie niektóre DSG i insze to od 5kzł zaczyna sie naprawa a niejednokrotnie kończy na 10kzł :shock: :cry2:

 

Przed naprawą zastanawiałem sie zarówno nad kupnem używanej po regeneracji jak i zmianie na manual i obie koncepcje padły.

Zaznaczam ze wszystko robił warsztat bez mojej pracy (nie licząc wjazdu z flaszką i pogaduchami :norty: )

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.