Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wybrałem się do warsztatu który reklamuje się że ma sprzęt z najwyższej półki do ustawiania geometrii kół. zaznaczam nie było to ASO. Z zapałem wzięli się do pracy napompowali wszystkie kółeczka do 2,6 atmosfer obciążyli odpowiednio auto i...zrobili tylko zbieżność :cry2: Urządzenie- widać, że za grube pieniądze kupione-pokazuje majstrowi który rabotał przy moim autku jakie wartośći musi zmienić aby kąty pochylenia mówiąc w skrócie koła wróciły do normy zarówno z przodu jak i z tyłu.Niestety jak napisałem ustawili tylko zbieżność.Próbująć ustawić kąt poochylenia kól tylnych robił to za pomocą sruby mimośrodowej przy wahaczu -niestety doszedł do skrajnego położenia przy którym koło nie było jeszcze ustawione optymalnie i twierdził ze bardziej się nie da bo mimośród jest wyrobiony :duh: Pytanie moje brzmi co trzeba wymienić konkretnie żeby dokonać tej regulacji?Szukałem w real oem i jest tam śruba z mimosrodem przy wahaczu ale nie wiem czy o nią chodzi ? Teraz przód auta- urządzenie pokazywało niedokładne ustawienie kątów kół przednich -Regulacja dokonywana jest po podniesieniu klapy i poluzowaniu po 3 śrub z prawej i lewej strony w okolicach mocowania amortyzatora.Potem trzeba wbić do środka zabezpieczenie-przynajmniej tak to wyglądało.I tu pojawia się kolejny problem bo majster nie potrafił wbić w dół tego bolca czyli odblokować tego zabezpieczenia i z ustawień kątów osi przedniej zrezygnował :cry2: Twierdził że w starszych bm-kach nie ma problemu a z nowszymi zawsze jest kłopot.Macie jakieś zdanie na ten temat?Tylko nie piszcie jedz do ASO :D

 

edit: znalazłem taki temat http://www.bmwklubkielce.pl/printview.php?t=3402&start=0&sid=568f3ebaef5bb454679316c5954ed188 dotyczący co prawda E46 i nie wiem czy zawieszenie jest identyczne z moim E91 ale pomiar był dokonywany na takim samym sprzęcie. Co do przodu sprawa się wyjaśniła jak sądzę bo gość nie wiedział pewnie jak usunąć tego pina zabezpieczającego(trzeba to zrobić za pomocą specjalnego klucza) .Natomiast co do ustawienia kątów z tyłu dalej nie wiem o którą śrubę mimośrodową chodzi, :?: a chciałbym ją kupić i ewentualnie wrócić do tego warsztatu na dokończenie tematu :roll:

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
Nie wydaje mi się, że tylko ASO ma taki klucz, kąt pochylenia ustawił mi pierwszy lepszy magik na stacji diagnostycznej.
Spolszczenie CCC na PW ;)
Opublikowano

Na e90post goście rozwiercają pina, nie bawią się żadnym kluczem. O dziwo w moim samochodzie nie był go wcale.

 

Ostatnio robiłem kilka razy zbieżność w swoim i prowadzi się dużo lepiej kiedy zbieżność połówkowa jest na poziomie +0,2mm / +0,2mm (L/P) (całkowita +0,4mm).

Zniknęło ściąganie samochodu na prawo, które odczuwałem po ustawieniu na +0,9mm / +0,9mm (L/P).

Środkowa wartość zbieżności w M3 jest na poziomie +0.6mm, gdzie seryjne e91 ma +0.9mm.

 

Kąt pochylenia koła mam na poziomie -00st 38min / -00st 47min (L/P).

Porównałem to do M3 i tam pochylenie jest na poziomie -1st 30min ale nie dało mi się przybliżyć do tej wartości, mimo przesunięcia górnego mocowania amortyzatora na maksimum do środka oraz zamontowania dłuższych wahaczy dolnych (z M3).

 

W sumie oznacza to, że modyfikację prowadzenia w kierunku M3 można osiągnąć przez:

- pochylenie koła ile się da,

- zmniejszenie zbieżności (=zwiększenie rozbieżności)

w dopuszczalnych granicach dla naszego modelu.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

W sumie oznacza to, że modyfikację prowadzenia w kierunku M3 można osiągnąć przez:

- pochylenie koła ile się da,

- zmniejszenie zbieżności (=zwiększenie rozbieżności)

w dopuszczalnych granicach dla naszego modelu.

 

 

Temat jak z pewnością zauważyłeś dotyczy zupełnie czegoś innego :duh: atak dobrze zacząłeś :mrgreen:

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.