Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

BMW 735i, rok produkcji 89.

Pierwsze objawy, odpalam samochód i widzę żarzącą się kontrolkę ładowania akumulatora dodałem trochę gazu kontrolka zgasła. I już się nie zapaliła.

Wróciłem do domu, spokojnie bez problemów, odcinek ok. 10 km. Na parkingu zagrzebałem się w śniegu, kilka prób wyjechania z zaspy (tak przy załączonym ASC, jak i przy wyłączonym) niestety dzisiejsza pogoda nie sprzyjała zagrzebanym samochodom. Krótko utknąłem w zaspie na stałe. Zaznaczam że wszystko jak do tej pory działa bez problemu nic się nie dzieje, samochód na wszystkie polecenia reaguje właściwie.

Gaszę silnik i idę po łopatę, żeby się odgrzebać. Cała operacja z łopatą trwa ok. 10 min.

Sorry za przydługi wstęp, ale chce podać wszystkie okoliczności zdarzenia.

A teraz najciekawsze.

Samochodzik odgrzebany, wsiadam kluczyk do stacyjki, przekręcam ….. i wszystkie kontrolki się palą, a rozrusznik milczy jak zaklęty, nic kompletnie nic, nie chce pokręcić. Osłupiałem, przejrzałem bezpieczniki wydają się wszystkie ok., niestety jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody. Więc moja inwencja skończyło się na sprawdzeniu bezpieczników. Wpadłem jeszcze na to że mogły się zawiesić „szczotki” w rozruszniku. Wrażliwi na piękno BMW niech pominą kilka kolejnych linijek.

Mając pewne obawy wziąłem samochodzik na hol, po 5 metrach samochód bez problemu odpalił, silnik działa równo, ale….. zapaliła się kontrola ABS (i faktycznie ABS-y obecnie nie działają), nie da się również załączyć ASC (również tej usługi samochód w chwili obecnej nie zapewnia). Oczywiście nie musze dodawać że awaria związana z rozrusznikiem nie znikła i samochód po zgaszeniu nie reaguje na kręcenie stacyjką.

Czy ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny (domyślam się że to coś związanego z instalacja elektryczną), zaznaczą ze jestem laikiem.

Pozdrawiam

Edytowane przez Ariok
Opublikowano

Witaj .Żarząca się kontrolka może być objawem zużycia szczotek bądź uszkodzenia regulatora napięcia ( czarna skrzyneczka na alternatorze ) po jego wymontowaniu sprawdź stan szczotek nowe mają ok 1cm długości . Rozrusznik- najprawdopodobniej padł Ci bendiks czyli mały urządzenie odpowiedzialne za '' zazębienie '' rozrusznika . Problemy z ASC ABS mogą być spowodowane słabym napięciem na aku czyli najprawdopodobniej regulator- całego alternatora nie życze- albo aku jest dętka tzn. Wysypały się płyty ołowiane ze starości i robią zwarcie w aku a to powoduje zbyt małe napięcie i natychmiastowe '' gotowanie '' się jednej z cel podczas ładowania prostownikiem.

Życzę powodzenia.

Opublikowano
Odpalajac samochod na "popych" niestety nie dziala ABS, ASC (z tego co sie orientuje to nawet air bag nie powinien dzialac). Co do rozrusznika to najpierw musisz posprawdzac kable czy napiecie wogole dochodzi do rozrusznika. Jezeli nie dochodzi to przyczyna jest gdzies w instalacji, a jezeli napiecie jest to przyczyna jest bezposrednio w rozruszniku...

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Opublikowano

Witam

 

Więc konkludując. ABS i ASC na razie się nie przejmować.

Sprawdzić kable dochodzące do rozrusznika, zrobić test nr 9 (@KANAP dzięki za linka), oczywiście jak odpalę samochód.

A jeszcze jedno pytanie, gdzie jest podłączona „masa” w silniku, choć chyba jak chodzi o rozrusznik nie powinno to mieć znaczenia, ale…

 

Dzięki wszystkim.

 

Pozdrawiam

 

Już wiem że kabelki i przyłacza sa ok. Bezbieczniki też. Wydaje mi się że rozrusznik musi miec jakiś przekażnik. Jak ktoś wie gdzie ten przekaznik można znależć to będę wdzięczny. (no chyba że go nie mam) W innym wypadku zostaje mi elektryk w poniedziałek:(

Opublikowano

masa od silnika do gabloty podpięta jest poprzez plecionkę - tzn. płaski miedziany '' kabelek" . Rozrusznik masuje się poprzez swoją obudowę do silnika a ten zaś poprzez ''plecionkę'' z resztą

 

Można sprawdzić działanie rozrusznika wywołując sztuczne zwarcie- włączasz zapłon i zwierasz te dwa przewody przykręcone do rozrusznika czymś ''trwałym'' np. śrubokręt bo napięcia są tam dość znaczne i zwykły kabelek upali- pamiętaj aby autko nie było na biegu bo pojedzie w siną dal bez właściciela. Spróbuj także postukać w bendiks trzonkiem śrubokręta bo lubią sie zawieszać . Jeśli zadziała to albo panewki rozrusznika albo bendiks.

Opublikowano

Witam

Po zwarciu tych dwóch przewodów w rozruszniku na krótko, kręci się rozrusznik, ale nie zaskakuje (nie kręci silnika). Czyli jak zrozumiałem bendiks, poszedł sobie na zieloną trawkę.

Czy mam racje czy szukac dalej?

Pozdrawiam

Opublikowano

Hmmm, czyli jak opukanie nie pomoże, zostaje wizyta u jakiegos elektryka, trochę za zimno na rozbieranie rozrusznika:(.

Dzięki i

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Wiec sprawa zakończyła się tak.

Rozrusznik sprawny, akumulator sprawny, przyczyną wszystkich objawów był brak ładowania.

Ale przy okazji trochę się dowiedziałem o swoim samochodziki.

Dlaczego paliła się kontrolka ABS i nie działał ASC.

Przyczyną jest właśnie brak ładowania jeżeli napięcie w instalacji spada poniżej 8volt wyłącza się ABS i ASC, Po prostu samochód ratuje napięcie na świecach kosztem innych systemów elektrycznych.

Test nr 9 nie pokazuje ładowania alternatora, tylko właśnie napięcie w samochodzie, sprawdzone organoleptycznie.

Pozdrawiam

 

PS. Gdzie na Śląsku (Katowice i okolice) kupię szczotki do alternatora, może ktoś wie

Opublikowano

Witam

Falowaniem wskazań się nie przejmuj, to chyba norma (mnie też falują).

Co do wskazania 13,84 to też nie jest zle. Przejmowac sie mozesz jak spadnie ponizej 12.

Pozdrawiam

Opublikowano
To że wskazania falują to normalny objaw.Przecież im wyższe są obroty silnika tym szybciej kreci sie alternator, a im szybciej sie kreci alternator tym wiekszy prąd jest w nim wytwarzany.Proste jak drut. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.