Skocz do zawartości

[e39 530d] Nietypowe stuki w zawieszeniu przednim


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stuki występują tylko na skręconych kołach. Dźwięk jakby coś nie naprężało. Przy skręconych kołach w lewo studnie po prawej adekwatnie przy skręcie w druga z drugiej. Po stuknięciu np. jadąc w lewo nie stuknie drugi raz jadąc w lewo tylko przy zmianie skrętu na prawo napręży się w drugą. Na szarpakach wszystko ok przy sprawdzaniu łomem przez mechanika brak jakichkolwiek luzów. Efekt tych stuków nie występuje cały czas są dni, że jest dobrze i niezależnie od nierówności nawierzchni ani mocnych zakrętach nie puknie ani razu.

Sprawdzone było całe zawieszenie i nic ;/ . Zaczęło to się dziać jakieś 2 tygodnie po wymianie maglownicy na regenerowaną ale ona sama w sobie luzów nie ma.

 

To co było brane pod uwagę to stabilizator przedni wymieniony cały. Zresztą po odkręceniu go też puka. Cały Mcperson z poduszką dobry. Wahacze nie maja luzów. Drążki i maglownica również. Śruby od sanek dokręcone z momentem 90Nm. Poduszki pod silnikiem sprawne.

Jedyne co zauważyłem jakby mocowanie skrzyni było poluzowane dokręciłem ale nic to nie dało.

 

Odgłos niesie się pod podłogą jakby zaraz miało coś ulecieć. Wcześniej miałem uszkodzony wahacz, stabilizator, maglownice i nic tego efektu nie przypomina.

 

 

EDIT:

Problem rozwiązany źle ułożone sanki. Wystarczyło poluzować i poruszać gdy samochód stal na kołach.

Temat można zamknąć

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Odświeżę jeszcze temat. Mam podobne objawy. Możesz mi jakoś wytłumaczyć o co dokładnie chodzi z tymi sankami. Gdzie one są i jak to zrobić i czy da się samemu bez ingerencji mechanika. Jestem laikiem ale dużo łapie i szybko się uczę. Proszę o pomoc
Opublikowano

w moim przypadku po wymianie maglownicy sanki (rama trzymająca zawieszenie) były założone najprawdopodobniej niewłaściwie i podczas jazdy występowały naprężenia co skutkowało stukami. Wystarczyło poluzować o 1 obrót 6 śrub trzymające sanki do karoserii (samochód na kolach) poruszać samochodem w przód i w tył i na boki. Same się ustawiły później dokręcić z właściwym momentem i w moim przypadku problem ustąpił.

 

sanki to element nr.1 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2002/browse/front_axle/front_axle_support_wishbone/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.