Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum. Szukam auta i padło na bmw. Zastanawiam sie czy wybrać e90 320d, czy może e60 530d. Na temat 5 już pewnych informacji zaciągnąłem, więc chciąłbtm wiedzieć coś wiecej o 320d.

Podoba mi się ten egzemplarz

http://allegro.pl/bmw-e90-320d-navi-xenon-skora-comfort-full-opcja-i3378528260.html#tabsAnchor

co o nim powiecie? Może ktoś oglądał, pytał itp. Czy przebieg 250tyś.to duzo na ten silnik itp.

Prosze o podpowiedzi i ukierunkowanie co do treści tematu :D

Opublikowano

Tylko i wyłącznie E90 xD miałem przez miesiąc E60, i to nie dla mnie, ponton i tyle xD. Tak zaczną się zaraz, że można sportowe zawieszenie ble ble ble, ale dalej ponton jest pontonem :).

 

 

3 jest zwinna twarda, twarde wspomaganie, wyważenie praktycznie 50/50 , prowadzi się bosko, czuć dobrze drogę itp.

 

 

co do tej z linka to

 

1. Przebieg SPORY ale to najfajniejszy i najmniej problemowy dizel w bmw, mialem taki wczesniej i przebieg 200k okolo ( sam zrobilem 40 ) i oprócz regulacji zaworka od turbo problemów brak, a byl po chipie na 193ps.400nm.

2. Ostatnio taki łepek tutaj w okolicy kupił z tym silnikeim e90 przebieg 280k, też zaworek się lekko rozregulował i cieknie z pod kolektora ssącego ( pewnie wystarczy uszczelki smienic ), ale tak to CIĄGNIE jak cholera, korekcje wtrysków spoko jak najbardziej ok, przepływka, cisnienie doładowania ( jak już zaciagnie ), ciśnienie na listwie wtryskowej wsio idealne.

3. nie mniej jednak 250k to juz sporo, i może wymagać wkładu finansowego, trzeba sprawdzić parę rzeczy ewentualnie zbic z ceny i je zrobić.

4. http://otomoto.pl/bmw-320-pdc-alu-skora-klima-navi-C29271428.html oglądałem tą przejazdem, bez kompa

 

ale sprawdzilem wyglada jak najbardziej na całą, wszystkie szyby oprócz przedniej ORG ( przod wiadomo kamienie latają itp ). silnik chodzi bardzo ładnie twardo turbo wstaje prawidłowo

Mają książkę i jest tam wbity jakiś przegląd przy 120 iluś KKM, nic nie puka nie stuka itp. nawet jak jechałem z tym synem gościa to on co rusz uwaga bo tu dziura a felga 18", a tutaj bardziej środkiem niech pan jedzie bo tam studzienka, więc raczej nie napierdziala jak popadnie i po czym popadnie

,z minusów to

 

- obtarty zderzak z przodu wyglada na jakies parkingowe sprawy nic strasznego.

- obtarty próg gdzies z tyłu

w srodku trochę fotel kierowcy z boku ( jasna skóra ale wsio do zrobienia )

trochę takich właśnie kosmetycznych pierdół w środku, jak jakiś plastik brudny obtarty, no wszystko można zmienić albo doczyścić tak naprawdę, na allegro kupa części.

 

Termostaty bo temp przynajmniej jak ja bylem to doszła do 80-81, cena jest do targowania ja ją stargowałem na 4300, O ILE komp by niczego nie pokazał ale go nie miałem, czujnika lakieru też nie, ale oglądałem dokładnie i wyglądało jak najbardziej ok.

 

Jak poszukam to gdzieś VIN miałem.

 

To prwatni ludzie mają 3 auta A6 x3 , a tym syn do szkoły głównie jeździ, ojciec ma warsztat gdzie robi zbieżność no nie są ta na pewno handlarze itp, i auto nie przyjechało wczoraj do polski na handel tylko mają je koło roku.

 

ogólnie ja nie brałem bo przypadkiem kupiłem E90 2007 w benzynie. ale myślałem o niej bardzo poważnie.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Do jeżdżenia po mieście i okolicach dużo fajniejsze jest e90, w długie trasy e60. Ten egzemplarz jeśli opis jest prawdziwy ma już wymienione najczęściej padające elementy. Można się spotkać z przekręconymi panewkami lub nawet ukręceniem wału ale to nie są tak częste awarie jak padniecie turbo. Jeśli ktoś dba o silnik to pewnie jeszcze pojeździ. Pamiętaj tylko, ze to nie jest zbyt ekonomiczny i problemowy silnik (M47, montowany do października 2007).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

no właśnie nie koniecnzie MA to wymienione, chyba że ma FV z warsztatu na części i robotę, dla przykładu sądząc po stanie kolektora w tej co tu łepek kupił z przebiegiem 280k to NIC tam nie wymienili na 100%, kwestia momentu aż coś klęknie, Ale jak turbo wstaje i pompuje ok, listwa wtryskowa, przepływka i same wtryski są ok to tak naprawdę najgorsze rzeczy są ok. Może ci zostać ewentualnie 2mas ze sprzęgłem.

 

 

Co do TRAS ja tam nie mam nić od trasy do E90 :] dla mnie i tak lepiej niż E60 :).

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Tylko sedan wchodzi w grę :)

Więc co sprawdzić przed zakupem? o co pytać właścicieli? Auto z salonu polskiego, to chyba dobrze :) Jakie są częste usterki tego modelu?

paliwożerny? tz.ile w mieście bo to najbardziej mnie interesuje :)

e90 czy e60 co będzie droższe w utrzymaniu? :)

Będę wdzięczny za podpowiedzi:)

Opublikowano
Oczywiście że e60 będzie droższe w utrzymaniu. M47 w mieście 8-10 weźmie. Zależy jakie miasto. Najczęstsze usterki tego silnika to padnięte turbo, dpf, obrócone panewki, pęknięty wał korbowy, urwane klapki w kolektorze. Jeśli auto od pierwszego właściciela z salonu w PL to mniejsza szansa na przekręt.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
czyli co jechać, oglądać, sprawdzać i brać na serwis? na serwisie mi chyba powinni powiedzieć co i jak z tym autem?
Opublikowano
osobiście wybrałbym e60 ale 530d. Miałem e60, e91 teraz e90 330d i powiem ci że fajnie się jeździ ale miejsca jednak brakuje, jeśli jeździsz sam lub max w 3 osoby to jeszcze dasz rade ale więcej to już lipa. Poza tym e60 się lepiej sprzedaje niż seria 3 .
Opublikowano

Nie bardzo rozumiem, jak w 3 osoby w E90 jedzie się ok a w 4 to już nie ?? i tak ta osoba z tyłu nie zajmie całej kanapy i tak samo się jedzie we 3 jak i we 4.

 

Co do miejsca hmmm no E60 jest szersza raptem o 2 albo 3 cm, co do miejsca w środku hmm, może CIUT mniej na nogi, ale bez przesady 2 osoby 180cm jadą z tyłu w pełni komfortowo.

Chyba że mają autem jechać 4x 140kg wagi i 170cm wzrostu to i zarówno w E60 jak i E90 będzie CIASNO. Nie widzę specjalnych różnic w jeździe E90 przy E60 jeżeli chodzi o miejsce w środku w obu przypadkach jest wystarczające dla przeciętnych osób do wpełni komfortowej jazdy.

 

co do VINu. to w sumie wg mnie całkiem na bogato :)

 

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAVC310X5PY53868

Kod typu VC31

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E90 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M47/T2

Pojemność skokowa 2.00

Moc 120

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF/LEDER CITRUS/ANTHRAZIT (FFAT)

Data prod. 2005-08-30

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sportowe dostosowanie podwozia

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CYA LM RAEDER STERNSPEICHE 158 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 158

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego

S418A GEPAECKRAUMPAKET Pakiet bagażnika

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Listwy wewn. alum., szlif. wzdłuż. dr.

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

P7APA PAKET DYNAMIC + ADVANTAGE Pakiet Dynamic + Advantage

S7NNA BMW SERVICE INCL. ULTIMATE 3/60 BMW Service

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Opublikowano
Czyli na pierwszy rzut oka wszystko ok?:-) czym sie kierować przy oględzinach? Na co patrzeć, zwrócić większą uwagę? Auto z salonu polskiego więc może ma ktoś możliwość sprawdzić jego historię serwisu po vin?
Opublikowano

w serwisie jak się ktoś zlituje nad tobą :).

 

Na co zwracać uwagę, przebieg nie wyglada na kombinowany, jak ma rachunki na zmiany tych rzeczy o których pisze, + komp + INPA + interfejs i jedziesz sprawdzac sam na miejscu,

 

sprawdzasz:

 

1. ewentualne błędy + co one znaczą

2. Pracę silnika głownie interesują cie wtryski, listwa, przepływka i cisnienie doładowania ( te 2 ostatnie to podczas jazdy ), oraz Temperatura ( kwestia czy termostaty sa ok )

3. czujnik lakieru i jedziesz, choć tutaj tak naprawdę org grubość lakieru to do 180 moze 200um czyli niecale 0.2mm, tak naprawdę głupie walnięcie drzwiami, obtarcie wózkiem na parkingu i już idzie minimalnie szpachla i lakierowanie nawet jak ci pokaże 1000um to całość lakieru + szpachli to 1mm. czy to dużo czy mało, wg mnie ma prawo się zdarzyć i nie ma co dramatyzować, prędze pojedź na warsztat obejrzeć podłużnice itp, jak dach cały i podwozie całe a np dach był malowany tylko to ogólnie luz, nie ma co dramatyzować, każda częśc karoserii to element wymienny, zderzaki drzwi, jak buda cała, podłoga belki itp, i auto ogólnie ok dla mnie nie jest to przeszkodą w kupnie.

 

Tak naprawdę głupie lekkie obtarcie często wymaga już wyrównania minimalnych 1-2mm wgnieceń szpachlą przed malowaniem, szczerze WOLE takie coś, niż składany ulep ze spawaną podłogą, ale ma pozakładane nowe błotniki nadkola drzwi i MAX co jest to dodatkowa warstwa lakieru. Jak naprawa jest dobrze zrobiona to praktycznie nie ma prawa się nic specjalnego dziać.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Z tego co wyminiles posiadam tylko czujnik lakieru. Jak coś to podjade do serwisu na kompa. Jadę z rana oglądać.
Opublikowano

Interfejs na allegro to 70zł + inpa z neta i masz diagnozę na własną rękę ( tylko win XP potrzeba, niby jakoś to ogarniają na okrętkę na nowszych ), jedziesz sam podłączasz, jest to stosunkowo proste, kupa ludzi tutaj sama doszła o co chodzi, np ja na zasadzie zaglądania pojedynczo, a tak na szybko odpalasz inpę z podłączonym i skonfigurowanym interfejsem masz taki widok http://evolt.cal24.pl/am/min31/pl/1.JPG , wchodzisz w E90, zobaczysz mniej więcej taki ekran http://realitypod.com/wp-content/uploads/2012/06/bmw-INPA-codes-error-600x392.jpg ( tutaj inna wersja ale ogólnie wygląda to praktycznie identyko ) potem w Silnik , wybierasz swój model, ( nie pamiętam to był chyba 5 albo 6 od góry, nie mniej jednak klepiesz nawet pokoleji jak ci wejdzie to jesteś w module silnika jak nie to bierzesz następny z listy ), potem masz tam wskazania różne itp, nie mam dizla itp to ci nie podpowiem dokładnie F1 F2 to błędy odczyty chyba były pod F5 ( Dojdziesz bez problemu ), potem jak już tam wejdziesz to lecisz pokoleji F1 F2 itd aż znajdziesz TAKIE COŚ http://i832.photobucket.com/albums/zz242/netercol/5.jpg i tutaj masz 1 - ciśnienie doładowania, 2 ciśnienie na listwie wtryskowej, 3 przepływka.

 

Lewa strona to wartości ZADANE ( jakich oczekuje komp ) a prawa to OTRZYMANE czyli to co się dzieje w aucie, z tym , że wskazania przepływki powinna być wyższe niż to co ZADAJE komp tam w zadanych to bodaj wzrastało do około 900 a w otrzymanych było 1100 i TAK MA BYĆ, tam gdzie jest turbo powinno iść praktycznie identyko L = Prawa, prawidłowe ciśnienie doładowania to 1.6B ( może pokazywać też 2.6b i jest ok bo tutaj nie ma korekcji o ciśnienie atmosferyczne ) nawet jak ci na sekundę wskoczy 1.650bara też jest ok, jak jest 1.620-30 też jest oki.

 

Oczywiście to wszystko sprawdzasz podczas jazdy. tak jak ci wyżej pisałem pod F1 masz odczyt błędów jak już w silnik wejdziesz z opisem + kody błedów, zawsze możesz się na miejscu netem podeprzeć i poczytać po kodach błedów coś więcej.

 

Tak to masz odrazu po włączeniu inpy jak wejdziesz w E90, to masz 1 funkcje jaka jest na liście CAŁĄ Diagnozę tylko tam same kody masz, możesz potem oddzielnie w moduły wchodzić albo siąść z telefonem z netem i każ∂y kod pokoleji sprawdzić na szybko, potem mozesz skasować Wszystkie błedy i iść pojeździć czy coś nie wraca, o ile skasuje się wszystko, jak nie to patrzysz co zostało.

 

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
Kolego kupiona. Potrzebuje fachowca od bmw. W Warszawie taki co by nie zdarl za mocno. Chce.żeby obejrzał dokładnie. Wymienił co trzeba i wyraził opinię:-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlaczego w mojej inpie nie ma czegos takiego jak wartość zadana...?
Opublikowano
Nie bardzo rozumiem, jak w 3 osoby w E90 jedzie się ok a w 4 to już nie ?? i tak ta osoba z tyłu nie zajmie całej kanapy i tak samo się jedzie we 3 jak i we 4.

 

:duh: Kolega miał raczej na myśli, to, że w 4 osoby dorosłe jadąc np na wakacje ciężko będzie się zapakować w E90.

 

 

czujnik lakieru i jedziesz, choć tutaj tak naprawdę org grubość lakieru to do 180 moze 200um czyli niecale 0.2mm

 

Jeśli ma tyle, to na pewno nie lakierowana :mad2:

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.