Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Z lewej strony silnika (z przodu patrzac) cieknie mi olej i to mocno, ale widze ze cieknie gdzies z gory raczej, nie z miski. Powiedzcie ktora uszczelka moze puszczac od gory idac ? Co sprawdzac pierwsze i jak ? Jest jakis dobry sposob na przekonanie sie skad cieknie ?

 

Jedyny jaki mi przychodzi do glowy to umyc porzadnie silnik i obserwowac wtedy ale moze jest cos lepszego ?

 

Czekam na porady i opinie

 

Pozdro

Mariusz

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano

a moglbys wstawic jakiegos linka czy fotke gdzie dokladnie ona jest i co trzeba zdemontowac zeby sie do niej dobrac ?

 

Dzieki

Mariusz

Opublikowano

miałam podobnie,

bardzo się namęczyłam, wiele nocy nie przespałam, wiele łez wypłakałam (razem z moim mechanikiem) - 1. wymiana odmy - bez skutku,

2. wymiana uszczelki pokrywy zaworów, która się w jakiś dziwny sposób stopiła, i po problemie! trochę z tym problemu, ale jaka ulga:)

Opublikowano
U mnie ciekło z pompy vacum która znajduje się po lewej stronie na górze i spływało po całym silniku. Do wymiany był oring
Opublikowano

Marcin dzieki za photo !

 

Malwa BMW - tez nie spie, tez placze (do mechnika nie chce jechac bo mi wrodzona przekora nie pozwala :), ale mam mocne wrazenie ze moze to byc uszczelka pod pokrywa zaworow, albo...uszczelka pod vvt stepmotorkiem (z ktorym mam problem nawiasem mowiac, i mi auto przestawil w limp mode i wywala blad na impie na ktory nikt na tym forum nie potrafi nic powiedziec ?!).

 

Dzisiaj zaczne czyszczenie silnika, i jak go umyje z tegpo syfu (swizy olej + stary olej + brud + bloto jakies czy cos takiego), jak oczyszcze to bede obserwowal skad poleci...chyba ze poleci w czasie jazdy i zapryszcze pol silnika :(

 

A co do tej odmy - to rozumiem ze mozna ja odkrecic i wymienic uszczelka pod nia... ?

 

Pozdro

 

Mariusz

Opublikowano
Jeszcze jedno spostrzezenie - widze ze odma jest dosc nisko, a u mnie juz powzej jej na tych przewodach jest olej, wiec moja logika mi mowi ze mosi ciknac z gory
Opublikowano

jeśli nie musisz pilnie używać auta, to umyj silnik i pewnie będzie widać co i jak... podczas jazdy olej z odmy też chyba może się "rozchlapać"

umyj i nie jeździj, wydaje mi się, że wtedy będzie widać...

a jeszcze pytanie - czujesz a aucie zapach oleju, takiego, powiedzmy "nieprzepalonego" do końca? plama jest jedna czy 2 ? Czy może więcej?

Opublikowano

Zrobie jak mowisz, umyje najdokladniej jak bede umial i poobserwuje bo nie musze uzywac auta.

 

Takiego nieprzepalonego/swiezego nie czuje, ale czuje za to a czasami nawet taki delikatny dymek widze jak odpale auto albo pojezdze, tylko ze czuje wtedy wlasnie taki "przepalony" i wydaje mi sie ze po prostu jak sie silnik/przewody nagrzeja na ktorych juz jest olej to pod wplywem temperatury go podgrzewa i wtedy smierdzi/troszke dymi, ale to dymienie to na prawde delikatne a czasem wrecz niewidoczne.

 

Plam na ulicy pod autem nie ma ale widze ze ta metalowa plyta (sorry za niefachowe okreslenie, nie wiem jak dokladnie sie nazywa) pod silnikiem jest pochlapana olejem, czyli w srodku brudno (z lewej strony silnika) ale pod autem nie ma plam.

 

A moze ta uszczelka duza co jest pod pokrywa zaworow... ? hmm ?

 

Pozdro.

Mariusz

Opublikowano

W sumie, to chodziło mi o zapach przepalonego oleju :)

i dymek też, z wentylatorów czasem poleciał (maleńki, prawie niewidoczny). No a po trochę ostrzejszej jeździe w sumie nawet większy (jak w driftowozie :p)

 

Tak, chodziło mi wcześniej o tą "dużą" (pojęcie subiektywne:) ) uszczelkę pod pokrywą zaworów,

jak nie masz jeszcze plam to spoko, ja miałam, a też najpierw zauważyłam że niektóre elementy są mokre od oleju.

 

Ja nie umiałam sama wymienić tej uszczelki, ale jeśli umiesz, to myślę, że to może być to - zabieg kosztuje jedynie czas, bo uszczelka sama z tego co pamiętam to niewielki wydatek...

A uważaj na gwinty tej całej pokrywy, bo podobno można je łatwo zerwać!

 

Daj znać co i jak, bo ciekawa jestem:D

Opublikowano

Spoko, wlasnie kurier przyniol specyfiki do czyszczenia wiec za godzinke zabieram sie do roboty :)

 

Tak jak pisalismy, postaram sie umyc na czysciutko i bede obserwowal, i na pewno dam znac jak poszlo. A co do wymiany uszczeli pod pokrywa zaworow to wymienie ja sam ale jeszcze nigdy tego nie robilem wiec wielkie dzieki za rade odnosnie gwintow, z reguly z nimi uwazam a szczegolnie jak widze ze zapieczone przez lata :)

 

Swoja droga ciekawe jak mi pojdzie z myciem, ale odkad widzialem jak moj sasiad w 3 letniej piatce ladniutkiej zdjal wszytskie plastiki oslaniajace silnik, wylal dwie butelki czegos co zrobilo tam morze babelkow a pozniej przez pol godziny plukal woda ze szlaucha ogrodowego i nawet alternatora nie zabezpieczyl nie mowiac o czyms innym, to pozniej dal jej dobrze wyschnac i odpalia elegancko i smiga z czusciutkim silnikiem i wszytskim co pod maska ! :)

 

Pozdro.

Mariusz

Opublikowano
u mnie ciekło z podstawy filtra oleju, ale odmę tak czy inaczej najpierw sprawdź, bo jak nie drożna to zacznie lecieć inną dziurą
  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.