Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Krótka historia. Ostatnimi czasy auto zaczęło kopcić. Podjechałem do warsztatu, powiedziano mi najpierw że w jakimś tam układzie jest pełno oleju, co oznacza, że albo turbina, albo silnik są do remontu. I tu pierwszy zdziw - bo auto chodzi idealnie, żadnej utraty mocy, nierównej pracy itd. Wymieniono mi separator/odmę i powiedziano że ciśnienie na wale korbowym jest zbyt wysokie, co znaczy że silnik nie trzyma ciśnienia co znaczy - wieeelki remont silnika. A poza tym z silnka wydostaje się do tej odmy jakiś "dymek" i to na bank przez ten zwalony silnik. Nie dawało mi to spać i pojechałem do innego mechanika. Pan lekko zataczający się na nogach ( z relacji znajomego fachura pierwszej klasy) zajrzał pod maskę, żeby sprawdzić jaki to silnik i powiedział "Panie ten silnik tak ma, co drugą wymianę oleju wymień pan odmę i będzie dobrze". Auto nie sprawia żadnych problemów, po wymianie odmy nie dymi. chodzi równiutko, bez problemu.

 

Pytanie 1 - Czy przypadkiem ktoś mnie nie robi w trombę?

Pytanie 2 - Czy ten silnik "tak ma"?

 

Ps. wg. auto ma 230 tys na blacie (serwisowane do 2010 roku w ASO - przebieg zgadzia sięz tym w serwisie)

Opublikowano

Kolego miałem podobne objawy auto na wolnych obrotach zaczeło wydawac dziwny dzwiek cos w stylu bulgotania no i na wysokich obrotach widac bylo dymienie w lusterku. Jak wyjełem odme to zlapalem sie za głowe jaki filtr byl zalepiony :shock:

Po wymianie odmy silnik zaczął rowniutko pracowac,autko zyskało na elastycznosci i juz nie dymi.

Co dop odmy to wymieniamy filterek co 2 wymiane oleju a co 50tys km odme kompletną.

Opublikowano
Teraz po wymianie odmy auto całkowicie przestało kopcić. Jedynie na trybie "S" przy dociśnięciu do deski pojawia się czarny dymek, ale to raczej kwestia niedopalania mieszanki. Auto nie straciło mocy, żadnych niepokojących odgłosów, olej - ciągle ten sam poziom. Ignorować czy drążyć temat?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie grzebać i obserwować czy nic się nie pogarsza.

Dymić będzie, bo to diesel, jak nie bączy jak lokomotywa to jest okej.

Te silniki jak nie są zajechane, to biorą znikome ilości oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.