Skocz do zawartości

sebcyc

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 2003

Osiągnięcia sebcyc

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Bydgoszcz Bydgoszcz, z naciskiem na Rafmar... Autoreklama działa. No ale nie zapominajmy o Toruniu. Proponuję stworzyć bazę zaufanych warsztatów w Toruniu "z podziałem na rolę". Osobiście mam problem z serwisowaniem mojej e39 530dA. Co warsztat to inne teorie. Wysyłajcie proszę namiary na zaufanych i kompetentnych mechaników, ale nie takich od wszystkiego, tylko wyspecjalizowanych w konkretnych problemach.
  2. sebcyc

    separator - e39 530dA

    Teraz po wymianie odmy auto całkowicie przestało kopcić. Jedynie na trybie "S" przy dociśnięciu do deski pojawia się czarny dymek, ale to raczej kwestia niedopalania mieszanki. Auto nie straciło mocy, żadnych niepokojących odgłosów, olej - ciągle ten sam poziom. Ignorować czy drążyć temat?
  3. sebcyc

    separator - e39 530dA

    Krótka historia. Ostatnimi czasy auto zaczęło kopcić. Podjechałem do warsztatu, powiedziano mi najpierw że w jakimś tam układzie jest pełno oleju, co oznacza, że albo turbina, albo silnik są do remontu. I tu pierwszy zdziw - bo auto chodzi idealnie, żadnej utraty mocy, nierównej pracy itd. Wymieniono mi separator/odmę i powiedziano że ciśnienie na wale korbowym jest zbyt wysokie, co znaczy że silnik nie trzyma ciśnienia co znaczy - wieeelki remont silnika. A poza tym z silnka wydostaje się do tej odmy jakiś "dymek" i to na bank przez ten zwalony silnik. Nie dawało mi to spać i pojechałem do innego mechanika. Pan lekko zataczający się na nogach ( z relacji znajomego fachura pierwszej klasy) zajrzał pod maskę, żeby sprawdzić jaki to silnik i powiedział "Panie ten silnik tak ma, co drugą wymianę oleju wymień pan odmę i będzie dobrze". Auto nie sprawia żadnych problemów, po wymianie odmy nie dymi. chodzi równiutko, bez problemu. Pytanie 1 - Czy przypadkiem ktoś mnie nie robi w trombę? Pytanie 2 - Czy ten silnik "tak ma"? Ps. wg. auto ma 230 tys na blacie (serwisowane do 2010 roku w ASO - przebieg zgadzia sięz tym w serwisie)
  4. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    zakladam ze byly wymieniane bo na stacji diagnostycznej wyszlo po 40% z tylu i po 70 % z przodu, a to raczej przod sie pierwszy zuzywa wiec... nie rozmawialez o tym z poprzednim wlascicielem ale fakty zdaja sie mowic same za siebie.
  5. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    Nic innego nie dostałem... Koło prawe jest minimalnie przesunięte do tyłu (z moich pomiarów).
  6. Faktycznie - jestem początkujący na tym forum. Trochę nie trafiłem - może admin przeniesie.
  7. Stary nowy temat, ale osobiście nieźle się naszperałem żeby to znaleźć. Mnóstwo opisów dla wersji przed liftem, bardzo mało (i błędne) dla wersji po lifcie. A więc... 1. wciskamy lewy przycisk pod zegarami (nie puszczać) 2. zapłon na pierwszą pozycję (ciągle trzymając przycisk) - zaczyna mrugać RESET 3. puszczamy lewy przycisk od razu naciskamy go drugi raz i trzymamy kilka sekund aż się skasuje inspekcja. 4. zapłon OFF, i przy następnym uruchomieniu wszystko gra Acha i najważniejsze - nie zapomnijcie żeby przed skasowaniem wymienić olej :) Ps. Inspekcja np. w 530dA ustawiona jest co 22000 więc - jeśli chcemy się sugerować wskazaniami komputera to trzeba założyć że lejemy olej zalecany przez producenta !!!
  8. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    marbie - wydruk jest na poprzedniej stronie, ale spoko podpinam jeszcze raz. I jeszcze jedno - koleś od którego kupiłem auto wymieniał końcówki drążków i amory. Może to kwestia złego montażu, bo słyszałem że amory trzeba dokładnie ustawić, bo inaczej wychodzą właśnie takie kwiatki z ustawieniem geometrii. Nie no rozwiązanie zawsze jest (blacharz i inne barbażyńskkie metody), ale biorąc pod uwagę że auto nie było walone (tego jestem pewny na 99%) to wolałbym zostawić to sobie na koniec. Po prostu potrzebuje warsztatu w okolicach Torunia/Bydgoszczy który bez ściemniania mi to zrobi. Najlepiej z użyciem głowy a nie młota i łańcucha.
  9. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    Nie no po prostu na razie straciłem cierpliwość. 3 razy ustawiałem geometrię w przeciągu 2 tygodni i nic. Auto było na stacji diadnostycznej na trzepakach - zadnych luzow itp. tylko te katy. chyba ze ktos zna zaufany warsztat w okolicach torunia. Zawsze jeżdziłęm do Hoppe... w sumie to jeszcze do niego podjade. O! dobry pomysł.
  10. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    Powiem wam że zastanawiam sięczy sprawy nie zignorowac. Auto prowadzi sie dobrze, nie sciaga, nie wiem jak z darciem opon... okaze sie. co myslicie o takim rozwiazaniu? A swoją drogą straszna kicha z tym, że nie można ustawić wszystkich parametrów geometrii.
  11. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    Zadzwoniłem do serwisu - albo się da albo trzeba pół auta wymieni, a ustawienie geometrii to u nas w specjalnej promocyjnej cenie dla pana 500 złotych, no bo wie pan to po rabacie 30%... okazja. Bo to w sumie 2 godziny pracy są. Jestem lekarzem. Boże spraw żeby kiedyś ratowanie ludzkiego zdrowia i życia było tyle warte co roboczogodzina w serwisie BMW.
  12. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    Nie no ten klucz i instrukcja jest z oryginalnego manuela do BMW, więc żadna ściema. A geometria wygląda tak:
  13. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    Hehe sam sobie odpowiadam - koleś prawdopodobnie nie ma odpowiedniego klucza: "A do kąta pochylenia koła oraz wyprzedzenia sworznia zwrotnicy służy regulacja na 3 śrubach które mamy na kielichu amortyzatora pod maską. Fabrycznie w e46 te dwie wartości jeśli chodzi o przednią oś: pochylenie koła i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy są zablokowane, przez taki pin w kielichu widoczny na foto. Jeśli jest potrzeba regulacji tych kątów pin należy usunąć ( ściąć fabryczne zblokowanie) aby było możliwe przeprowadzenie regulacji. Do tego celu służy specjalny klucz bmw. Wygląda on tak. Bez niego niestety nie ma możliwości aby cokolwiek przestawić w tym zakresie tzn. pochylenie koła i wyprzedzeni sworznia zwrotnicy." Źródło - http://www.bmwklubkielce.pl/printview.php?t=3402&start=0&sid=568f3ebaef5bb454679316c5954ed188> http://img854.imageshack.us/img854/7233/tool.jpg
  14. sebcyc

    e39 530d - geometria kół

    Witam! Byłem dzisiaj ustawiać geometrię w aucie (530d touring e39). Wszystko niby ok ale po około 3 godzinach koleś powiedział że w tym modelu nie ma możliwości korekcji kąta pochylenia swożnia zwrotnicy. W sumie biorąc pod uwagę sprzęt na jakim to robił (Hunter) to w zwykłym zakładzie nikt by tego nawet nie zauważył, auto prowadzi się całkiem ok, ale na wydruku rażą te czerwone parametry (3 z kawałkiem po prawej i 5 z kawałkiem po lewej), no i dodatkowo pochylenie koła poza normą po prawej. Koleś twierdzi że samochód był uderzone z prawej... 100% pewności nie mam ale nie wydaje mi się. Wie ktoś może czy rzeczywiście nie ma możliwości korekcji tego parametru geometrii, a jeśli jest możliwość to może jakaś porada jak to zrobić. A może problem zignorować... w końcu auto prowadzi się ok.
  15. Witam! No niby najpierw szukaj potem pytaj ale... Temat niby prosty z nie mogę nigdzie znaleźć. W FAQ napisane jak byk, że najnowszą wersją jest sw 4-01/80. Ja aktualnie mam sw 4-01/00 ... czyli przedpotopowee. Za diabła nie mogę zaleźć w sieci płyty z tym softem. Proszę o pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.