Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przegladam juz troche fora i nie moge uzyskac spokoju ducha:-) Chce wykonac stroker w aucie ktorym poruszam sie na codzien. W lutym wychamowalo 192,4 kuca wiec jest w przyzwoitej formie. Moje pytania brzmia:

Co konkretnie potrzeba na stroker z silnika m52b28 do silnika m50b25 Vanos?

Podpowiecie gdzie kupic barany do tak zmodyfikowanego silnika

?

Jaka skrzynie i most zastosowac po tych przerobkach?

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Najlepiej tak jak napisał anjinsan ale możesz zostawić też tłoki z M50 vanos są wyższe o 0.8 mm od tych z b28 przez co doprężysz silnik. Jak zastosujesz Pb98 albo lepsze to masz szansę na jeszcze lepszy performance z silnika.
Opublikowano

Postanowilem ze w pierszej kolejnosci doprowadze swoje autko do bardzo dobrego stanu technicznego wiec stroker zszedl nizej, lecz nadal aktualny. To co piszesz tworzy w mojej mentalnosci watpliwosci:-) 1. Wkladajac wal od 2.8 zwiekszam skok , wiec jesli jeszcze zostawie wieksze tloki to czy nie bedzie nim a zaworkami ,,iskrzyc"?:-)

2. Czy 3 oktany wiecej cos uskuteczniaja oprocz szynszego ubywania gotowki?:)

Opublikowano
no tego nie jestem w stanie sprawdzić. u siebie mam taki zestaw ale mam podniesioną głowicę więc nie wiem na 100 procent czy nie będą wadzić ale można to sprawdzić jak będziesz miał silnik rozebrany albo poszukać w necie czy ktoś stosował taki patent w wolnossaku z normalną uszczelką pod głowicę. Widziałem kilka filmów na YT M50B28tu high compresion. nie wiem czym była ta wysoka kompresja spowodowana ale raczej były to silniki doprężone. Jeśli nie chcesz lub nie masz zamiaru się z tym paprać to włóż cały zestaw z B28 i po problemie. Tłok od M50B25TU jest wyższy od tego z M52b28 o jakieś 0.7mm. Co do benzyny to jest różnica, bo sterownik tnie zapłon przy gorszym paliwie a przez to masz gorsze osiągi.
Opublikowano
Chce sie babrac bo uwilbiam to jednak powaznym ograniczeniem jest czas. Myslalem tez nad odprezeniem pod turbo poprzez zastosowanie komponentow z silnika b28. Reasumujac wlozyc same tloki b28 i korby b25 nonvanos do mojego engine nienruszal bym w ten sposob glowicy tzn nie kombinowal z dwoma uszczelkami
Opublikowano
Jeśli chcesz założyć korby z M50 non vanos do wału z M50B25 i tłoki z 2.8 to stopień sprężania wyjdzie CI tak niski że silnik będzie miał poważne problemy z utrzymaniem wolnych obrotów(nie wiem czy w ogóle odpali, CR wyjdzie w granicach 4,5:1). Jeśli chcesz założyć ten komplet razem z wałem B28 to muszę Cię zmartwić ale nie odprężysz tym silnika, będzie on miał seryjny stopień sprężania jak M52B28. Albo przekładka albo kombinowanie z tłokami/korbowodami z innych aut lub customowych. Można kupić korbowody H-beam za około 1700zł o takiej długości jaką sobie życzysz. Tłoki wychodzą trochę drożej ale można pomodzić z tłokami z innych aut jak wcześniej wspomniałem.
Opublikowano
Tak mam u siebie tylko tłoki z silnika z vanosem bo takie od silnika bez vanosa to są już dużo wyższe i napewno nie będzie taki zestaw się mieścił w bloku. Jak chcesz doładować silnik to jeszcze trzeba odprężyć silnik przekładką. Jak ma być wolnossący to zostawiłbym korby z B28 bo są lżejsze a długość taka sama jak M50 bez vanosa
Opublikowano

Wiec reasumujac zestaw na stroker to wal korbowody i tloki m50b28. Mocniejsze rozwiazanie to korby non vanos m50b25. Wszystko pasuje plug&play. Do strokera konieczne jest sciagniecie michy i czapki (glowicy) bo w innym razie nie wyjda nam tloki ( z dolu przeszkadzaja podpory walu). Czy poprawnie to rozumiem?

 

 

Ps.pisze tak szczegolowo by kazdy kto szuka info o strokerze mial tu czarno na bialym co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.