Skocz do zawartości

Ringi LED zainstalowane ale ECU error sie swieci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zamontowalem w weekend ringi LED (caly zestaw z konwerterami itd.), podlaczylem do postojowek i dzialaja ladnie z tymi malymi zoltymi smiesznymi lampkami.

 

Ale mam powazny problem - dzisiaj rano chcialem gdzies pojechac, dsce swieci sie ECU error i ikonka silnika a co najgorsze auto nie kreci wyzej niz 2000rpm !

 

Jutro przychodzi nowy scanner bledow Autel-a wiec podlacze i zobacze co mi da, wykasuje sie i zobacze czy pomoze, ale zastanawialem sie czy ktos z Was mial cos podobnego ?

 

Pozdro,

Mariusz

Opublikowano

sądzę że to zbieg okoliczności z tymi ringami

 

tu śmierdzi poważniejsza usterka

 

przeskanuj inpa i napisz co wykazało

 

Pozdr.

gg5553463
Opublikowano

No jestem ciekawy co bedzie, jutro po robocie skanuje to w czwartek wstawie bledy...na bank cos wykaze, to bede dlubal i drazyl az znajde. Bede sie tu dzielil tym co bedzie sie dzialo az do naprawienia usterki bo jak ma to wiecej osob to pewnie sie przyda innym.

 

Jak ktos doswiadczony ma jakies sugestie co mam sprawidz jako pierwsze zeby wyeliminowac podstawowe mozliwe przyczyny to bede wdzieczny !

 

M.

Opublikowano

Zrobilem dzisiaj skana i wywalilo 2 bledy :

 

P1056 - vvt Supply Voltage Control Motor Low Input (Bank1)

P1062 - vvt - Limp Home Request Full Stroke Position not reached

 

Na moja uboga wiedze raczej nie zwiazane z installacja ringow w weekend...przypadek ?!?!

 

Po zrobieniu malego researchu doszedlem do wniosku ze 56 to przyczyna a 62 to skutek. Pisza ze przyczyna P1056 jest blad (w 99% zabrudzenie) jednego z elementow na drodze do przepustnicy, zaczynajac od filtra powietrza, MAF sensor, moze pekniety/nieszczelny doplyw...to wyczytalem, nie krzyczcie jak sie myle tylko konstruktywnie skorygujcie prosze

 

1062 to jest jeden z efektow tej usterki skutkujacy przestawieniem auta przez ECU w tzw. limp mode, w moim przypadku nie kreci powyzej 2000rpm i predkosc maksymalna to 40mph (!).

 

Mam zamiar zabrac sie za sprawdzanie/czyszczenie w takiej kolejnosci:

1. filtr powietrz, doplyw i pucha

2. MAF sensor

3. sprawdzenie calego doplywu pod katem nieszczelnosci, pekniec itd.

4. no i na koncu wymontuje przepustnice i wyczysze porzadnie

 

Czekam na Wasze opinie i komentarze.

 

P.s.

Po zrobieniu kazdego z punktow bede resetowal blad, odpalal auto i sprawdzal jak idzie (trzymac kciuki to w koncu znajde...jesli szukam w dobrym miejscu :)

 

Pozdro

Mariusz

Opublikowano

Witam,

Kolego na początek proponuje sprawdzić czy po odlutowaniu Twoich oringów, skasowaniu błędów wszystko wraca do normy. Wcześniej możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki, bo może któryś moduł nie ma po prostu zasilania.. Usterka pojawiła się od razu po modyfikacji? czy po pewnym czasie? Z tego co wiem zasilnie świateł w może być impulsowe i podłączenie konwerterów może spowodować problemy (w sumie to tego nie jestem pewien ;]). Na początek proponuje odpiąć konwertery i cofnąć się do punktu wejściowego. :mrgreen:

 

pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Dzieki, tak zrobie...martwi mnie tylko to ze im wiecej czytam o P1056 tym wiecej pisza o vvt motor lub sensor (kontroluje prace zaworow), tylko mysle sobie co on moze miec do ringow.

 

I jeszcze jedno info, zauwazylem ze w puszcze od ECU jeden przewod w ktory sie wpialem wyglada jak by byl troche uszkodzony (pare tych malych miedzianych kabelkow w srodku jest chyba przerwanych, nie wiem dokladnie bo nie mialem czasu dokladnie obejzec, ale jesli tak sie stalo to wezme lutownice i podlutuje troszke)

 

Mariusz

Opublikowano

Dobra, dochodze do wniosku ze zle kombinowalem z przepustnica i ukladem dolotu powietrza...wyglada na to ze moj VVT servomotor poszedl sie.... i zgadzaloby sie to z bledem (P1056). Znalazlem tez informacje zeby sprawdzic czy uszczelka pod nim nie puszcza oleju bo to moze zapaskudzic sensor i w efekcie sam motorek moze byc ok, a sensor zabrudzony olejem moze dawac zle dane do ECU i mamy blad.

 

Czy jest na tym forum ktos kto moze cos na ten temat powiedziec / doradzic czy tu sie tylko czyta posty a jak ktos prosi o rade bo chce cos sam zrobic to cisza... ???

 

Z utesknieniem czekam na jakikolwiek odzew od doswiadczonych forumowiczow...wlasciwie od kogokolwiek kto wie cos o tym o czym pisze :)

 

Pozdro.

Mariusz

Opublikowano
100 osob przeczytalo i praktycznie zero odzewu... :( az nie chce mi sie wierzyc ze nie ma tu nikogo kompetentnego zeby podyskutowac...
Opublikowano

Kolego,

Chyba troszkę nadpobudliwy jesteś :lol:

 

Czy jest na tym forum ktos kto moze cos na ten temat powiedziec / doradzic czy tu sie tylko czyta posty a jak ktos prosi o rade bo chce cos sam zrobic to cisza... ???

 

Z takim podejściem to sukcesu nie odniesiesz. Po pierwsze to sam zaczynij od dokładnego przeczytania odpowiedzi i nie komplikuj sobie sytuacji.

 

Usterka pojawiła się od razu po modyfikacji? czy po pewnym czasie?

Piotrek

 

czekam na odpowiedz.

Wydaje mi się że mogłeś coś na knocić jak wpinałeś się w skrzynkę ECU. Musisz wziąć pod uwagę, że idzie tam wiele informacji z czujników, modułów itp. Jeśli podpiąłeś sie konwerterem pod analogową linię czujnika, skutecznie ją obciążyłeś co może spowodować błędy pomiarowe i wpłynąć na to, że ECU szaleje..

To w końcu odłączyłeś te ringi czy nie?

Opublikowano

Hmm nie nadpobudliwy tylko chce dzialac :)

 

Sytuacji sobie nie komplikuje tylko prosze o porade. Jak odlaczylem ringi to dalej to samo. Jest jakis sposob zeby sprawdzic sensor i silniczek valvetronica ? Bo blad ewidentnie wskazuje na vvt stepmotor, tylko ze blad mowi ze vvt stepmotor dostal za niskie napiecie jakby akumulator siadal a jest dobry...

 

Pozdro

Mariusz

Opublikowano

Piotrek dzieki za odpowiedz. Powiem tak - jako poczatkujacy mechanik/dubacz/amator/experymentator umiem juz zrobic samemu pare prostych rzeczy np. jak zmiana uszczelki pod glowica lub dokladne przeczyszczenie dolotu, MAF-a i przepustnicy, ale z tym chyba sie poddam i oddam furke do garazu. Generalnie ten blad (P1056) mowi wyraznie ze vvt servomotor dostaje za niskie napiecie, i pojawilo sie to z momentem zainstalwania ringow ktore na margnesie dzialaja is swieca zajebiscie !

 

Czyli wnioskuje ze albo jakis czujnik dostal w pupe ale aku za slaby czy cos...nie wiem, oddam auto w poniedzialek lub wtorek i powiem co zrobilem itd. niech sprawdza elektrycznie, ECU itd. zobaczymy co znajda. Napisze od razu jak sie czegos dowiem.

 

Pozdro.

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.