Skocz do zawartości

wskaznik chwilowego zuzycia oraz przerywana praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

silnik m40b16. problem nastapil dzisiaj - trasa ok 200 pare kilometrow, raczej do 3 tys obrotow plus dwa trzy razy po odciecie przy wyprzedzaniu. i numer nastepujacy: w pewnym momencie widze ze licznik chwilowego zuzycia paliwa, wskazuje zero. na parkingu chwila planowanego postoju, ponowne uruchomienie silnika i wszystko gra. i na wolnych obrotach nagly przysiad silnika - zakrztusil sie na ok sekunde i dalej w porzadku. na nastepnym postoju znowu taki numer i zauwazylem ze po takim kucnieciu wylacza sie wskaznik chwilowego spalania. oborotomierz i pozostale wskazniki bez zarzutu. teperatura silnika w normie. dzis auto zrobilo taki numer cztery razy ale zawsze na wolnych obrotach a nigdy w trakcie jazdy czy tez gwaltownego dodawania gazu.

 

od czego radzicie zaczac szukac przyczyn? swiece nowki ok 1000 km ngk. filtra paliwa jeszcze nie wymienialem, moze to jest przyczyna. obroty jalowe wzglenie rowne, minimalne wachania ale silnik juz nowy nie jest - ok 200 - 250 tys.km, wiec ma prawo.

 

czy ktos moglby wytlumaczyc jak robiony jest pomiar chwilowego zuzycia paliwa w m40b16 uklad motronic 1.3 ?

 

dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano

byc moze jakis czujnik. dzis przerwal raz ale za to ok 1,5 tys km przy przyspieszaniu. na razie sprawdzilem styki przeplywomierza i sondy lambda. moze ten od sondy byl lekko luzny ale glowy nie dam. zobacze co dalej.

 

ponawiam pytanie: w jaki sposob nastepuje odczyt sygnalu dla wskazania chwilowego zuzycia paliwa w m40b16 motronic 1.3. moze ma ktos schemat tego ukladu ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.