Skocz do zawartości

świruje ekonomizer -kontrolka od silnika tez sie świeci


zdzisio8704

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świeżo po demontażu klapek z kolektora ssacego przy okazji wymieniłem filtry i oczyściłem EGr i zaworek ten pod EGR-em. Ekonomizer jest teraz jakis dziwny, podczas gdy ruszam jest taki jakby opóźniony,podczas gdy ruszam on przez chwile stoi i dopiero później wychyla sie no na max 20l a wcale mocno nie przyspieszam.jak sie tocze dal leciutko gazu (i jade ze stała prędkością)to wychyli sie na ponad 10l i spadnie do tych 7-8-po prostu inaczej sie zachowuje niz wczesniej.

ponad to świeci mi sie kontrolka silnik-pogorszenie układu spalin. Niby wszystko poskręcałem i powpinałem ale powód musi tego jakis byc ze sie świeci silnik i moze ma to zwiazek z ekonomizerem . Rozkręcać wszystko od nowa i sprawdzać czy moze po prostu pomyliłem przewody od podciśnień lub cos podobnego ?

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam ze kontrolka silnik(mi to przypomina osobiscie bardziej pompe-wiatrak) podczas gdy przekrecam zapłom na poz 1 zapala sie i po chwili normalnie gasnie nastepnie odpalam silnik i zapala sie owa kontrolka. ekonomizer wtedy stoi w pozycji 0 a powinien cos wskazywać jakieś3-4l :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie też ekonomizer przy powolnym ruszaniu pokazuje 0, a po chwili dopiero wskoczy na 20 l. Też się chętnie dowiem jak mają inni użytkownicy z autami z EU4. Też coś mój EGR szwankuje chyba. Wężyki mam nowe, elektrozaworki też więc pozostaje ten EGR. Wpiąłeś wszystkie podciśnienia? U mnie check engine zaświecił się jak miałem podciśnienie zdjęte z EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wezyki spiete na bank. tylko nie jestem pewien czy dobrze ide zaraz odpale maszyne i bede odpinał kostki od zaworków-zobacze co sie bedzie działo...

byłem własnie robic próbe na wlączonym silniku- odpinałem kostke od tego zaworka egr pod egr-em i nic sie nie działo. Odpiołem tez weżyk od EGR-u i tam z chłodnicy i tez nic to nie dawało.bez zmian. nie mam mozliwosci podlaczenia pod kompa ratunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie też ekonomizer przy powolnym ruszaniu pokazuje 0, a po chwili dopiero wskoczy na 20 l. Też się chętnie dowiem jak mają inni użytkownicy z autami z EU4. Też coś mój EGR szwankuje chyba. Wężyki mam nowe, elektrozaworki też więc pozostaje ten EGR. Wpiąłeś wszystkie podciśnienia? U mnie check engine zaświecił się jak miałem podciśnienie zdjęte z EGR.

kolego zmieniłem miejsca podpiec wezyków według strony realoem(moge ci podac linki) i dziął juz jest ok. byc moze tak jak ja pomyliłes przewody-ot co:)

mam tylko problem z kontrolka pomarańczowa po lewej stronie pali mi sie taki silnik-niby to.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalne że ekonomizer "wstaje z miejsca" dopiero gdy nabierzemy pewniej prędkości. Dziwnym by było gdyby na postoju ekonomizer zaczął wychylać się z poziomu 0, podczas gdy my sami dodawali byśmy "gazu" na postoju. Wiem że pewnie standardową odpowiedź udzielę, ale nie lepiej by było podpiąć samochód pod program diagnostyczny ? Zaoszczędził byś czas i pieniądze, mimo tego że za diagnozę w warsztacie zapłacisz. Zawsze możesz posiłkować się tym że oni pokażą Ci gdzie tkwi problem a daną usterkę w miarę możliwości sam usuniesz z naszą pomocą. W tym silniku który masz jest trochę rzeczy, które trzeba przejrzeć. Wystarczy że pominiesz jedną i znowu jesteś w punkcie wyjścia.

 

ps. Jeżeli zdecydujesz się na diagnostykę komputerową swojego samochodu, zapytaj jakim programem będą to robić. Z racji takiej iż sporo użytkowników na tym forum ma styczność z DIS-em lub INPA, będzie możliwość szybkiej i trafnej miejmy nadziej rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie nie pali mi sie check engine tylko taka sama kontrolko która jest obok kontrolki w kształcie spirali od świec po lewej stronie na samym dole.(mi to bardziej przypomina jakąś pompe ale opisane jest jako silnik-problem ze spalinami jakis...)

https://www.google.pl/search?q=kontrolka+silnik+bmw+e46&client=firefox-a&hs=rVU&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=MLbVUd-rPNCSswaf-YHoBg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=612#facrc=_&imgdii=_&imgrc=CPHehLPsg77nJM%3A%3BRAGQM9I7Nk4xRM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg15.imageshack.us%252Fimg15%252F5296%252Fzdjcietg.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bmw-sport.pl%252Fviewtopic.php%253Ff%253D1%2526t%253D104572%2526start%253D60%3B800%3B600

 

a ekonomizer mi bardziej pokazywał ze wiecej pali jak puszczalem gaz na biegu wtedy samochod zwalniał i było wahniecie przykładowo jechalem z pred 70/h ekonomizer wskazywał mi wtedy ok powiedzmy 7l puszczałem gaz i wtedy po ułamku sekundy ekonomizer wedrowal w góre na ponad 10l i spadał do zjakiej wartosci nie 0 tak jak powinno byc lecz 3-4-5l pokazywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.