Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Chciałbym prosić was o pomoc.

 

Najpierw fotka-->> http://img703.imageshack.us/img703/7322/nhuq.jpg

 

Teraz problem:

 

Otóż po otwarciu maski (przy włączonym silniku) zauważyłem iż z miejsca 2 (na wolnych obrotach, a silniej przy przegazowaniu) wydobywa się wilgotny biały dym/para ?

Chciałem zapytać was co to w ogóle jest za część (nr1) oraz czy normalnym jest objaw przedstawiony powyżej?

 

Auto: E46, silnik M43.

 

Z góry dzięki za pomoc. :)

Opublikowano
To jest zawór EGR, który odpowiada za dopalanie spalin w czasie rozgrzewania auta. Nie ma możliwości żeby wydobywały się z niego spaliny. To jest urządzenie wymyślone przez ekologów.
Opublikowano
+ do czesci zaznaczonej numerem 2 powinna byc podlaczona rura ktora leci do filtra ktory powinien byc przy chlodnicy. u mnie ta pompka nie dziala i ja zatkalem ta dziure.
Opublikowano

To nie EGR to pompa powietrza wtornego (nr1).Nr2.to kruciec do ktorego podlaczony jest waz idacy do filtra przy zamontowanego chlodnicy.U Ciebie brakuje tego weza.

Tu masz jak to powinno wygladac -

- http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/316i_1.9-M43/RHD/N/1999/april/browse/engine/emission_control_air_pump/

 

Btw.

Czy pompa aby nie byla rozbierana? W sensie czy jest zanitowana,czy skrecona srubami?

Pytam bo kruciec skierowany jest w odwrotna strone.Ciezko Ci bedzie przeciagnac weza.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Pompa ma oryginalne nity więc raczej nie była rozbierana.

Jutro sprawdzę czy gdzieś prze chłodnicy mam ten filtr o którym mówicie.

 

Ciekawa sprawa z tą pompa i wężem, ponieważ auto mam już od ok.5 lat i cały czas tak jeździłem. Czy brak tego węża i co najważniejsze filtra ma jakiś wpływ na silnik?

 

Została jeszcze kwestia tego wilgotnego dymu wydobywającego się z pompy. Czy świadczy to o awarii pompy? Dodam iż dymu jest niewiele (można nazwać go mgiełką) i występuje na ciepłym silniku przy przegazowaniu.

Opublikowano
Jutro sprawdzę czy gdzieś prze chłodnicy mam ten filtr o którym mówicie.

 

Powinien byc zamontowany obok zbiornika wyrownawczego.Na chlodnicy.

 

Czy brak tego węża i co najważniejsze filtra ma jakiś wpływ na silnik?

 

Nie sadze.Poza faktem,ze pompa zasysa brud bo nie ma filtra.

 

Została jeszcze kwestia tego wilgotnego dymu wydobywającego się z pompy. Czy świadczy to o awarii pompy?

 

Raczej awarii EGR.Pompa wlacza sie(jesli sprawna) tylko na krotki czas po odpaleniu zimnego silnika(slychac wtedy jednostajne jakby buczenie pod maska).

Zaciety(otwarty) EGR moze powodowac takie objawy.Sprawdz czy w wezu laczacym go z pompa nie ma wody.Jesli tak to EGR do wymiany.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.