Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie z kategori trochę osobliwych.

 

Jak wygląda sprawa ciśnienia w oponach bez RFT ? czy ma być większe czy ma pozostać bez zmian ?

 

Bo w związku z tym że wszytkie BMW posiadają fabrycznie RFT więc naklejka informująca o ciśnieniu w oponch tyczy się opon z RFT.

 

A jak wiadomo opony z RFT mają scianki z drewna przez co nie potrzebują tyle ciśnienia bo prawie wcala się nie uginają.

 

Ostatnio byłem u wulkanizatora w celu sprawdzenia cisnienia w oponach i pracownik zagadał że chyba ciśnienie w oponach bez RFT powinno być wieksze bo opony wyglądaja jak by miały za mało powietrza.

 

Dzwoniłem do ASO i tam powiedzieli że dla zwykłych opon ciśnienie ma być identycznie jak dla fabrycznych opon z RFT czyli prz. 2,1 a tył 2,6.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano
ASO dobrze powiedziało, ciśnienie ma być identyczne...rozkład ciśnienia w oponie nie ma znaczenie od rodzaju ścianki opony...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Pstryknąłem zdjęcie tabeli ciśnień u mnie.

 

http://imageshack.us/scaled/large/46/yfh4.jpg

 

1.Ciekawi mnie, dlaczego dla opony zimowej 245/45 R18 100V M+S XL ( lewy dolny róg zdjecia ) ciśnienie przód tył powinno być 2,5 / 2,7,

a dla takie samego rozmiaru opony letniej 245/45 R 18 96Y ( prawy górny róg ) podają 2,3 / 2,5 ?

Zimowe mają większą nośność, wszytkie są RoF.

 

2.Jakie ciśnienie w takim razie powinny mieć opony zimowe 275/40 R18 103V M+S XL ( tył )? 2,5 czy 2,7 ?

 

3.Obecnie mam ogumienie letnie, 245/40R19 przód i 275/35R19 tył. Wg mnie, ciśnienie powinno wg w/w tabelki być z przodu i z tyłu po 2,5. Natomiast panowie w BMW zapodali mi na przód 2,3, i napisali na liściku miłosnym powieszonym na lusterku wstecznym, że z przodu ma być 2,3 a z tyłu 2,5 ...

 

Oczywiście mówimy o tym mniejszym obciążeniu pojazdu.

Wszytko to mi się po trochu kłóci z teorią, że ciśnienie nie zależy od grubości ścianki opony, ale nie zamierzam jej podważać.

Opublikowano

jak tak napisał (naklejka) producent to pewnie dla Twojego modelu tak jest najlepiej, podważać oponie konstruktorów czy testerów wg mnie raczej nie ma sensu...

 

podważać opinię ASO przynajmniej wg mojego doświadczenia jest uzasadnione, chyba, że ASO otrzymało erratę od BMW ale to powinno wyglądać inaczej niż zapis na "zawieszce na szybie"...stawiam, że operator ASO zatankował powietrze zgodnie z tym co zawsze tankuje i napisał to co zawsze pisze niezależnie od tego co wymaga producent...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.