Skocz do zawartości

motorprogramm 750 e 38


calpe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dość długo tu nie zaglądałem. Mam trzy pytania.

1. Czy ktoś z Was orientuje się gdzie tkwi przyczyna przejścia silnika w tryb awaryjny (motorprogramm) podczas deszczu lub po wyjedzdzie z myjni.Dość upierdliwy problem :) Gdy jest sucho wszystko gra, gdy pada boje się wyjechać gdzieś dalej.

2. Straciłem możliwość sterowania elektycznego(na panelu przy kierowcy) opuszczania szyby drzwi z przodu od strony pasażera, nie mogę sterować prawym lusterkiem(te same drzwi) i zamykanie centralnego nie działa-również te same drzwi. Nadmieniam,że sterowanie szybą przyciskiem na drzwiach pasażera działa. Czyściłem już kilkukrotnie kostkę która schowana jest w zamknięciu drzwi ale bez rezultatu..Help :)

3.Czy któryś z Was orientuje się jak można dojść do ustawień tzw Komfortu. czyli właśnie ustawienia osobiste samochodu, oświetlenie wew.Lusterko prawe( gdy jeszcze działało raz mi się opuszczało podczas parkowania a raz nie) itp.

 

Jeśli któryś z was miał podobny problem bądz wie jak mi pomóc proszę konstruktywne wsparcie swoją wiedzą :) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja się tu wypowiem, bo miałem niedawno taki sam problem w E32 750iA.

Co do pierwszego problemu, zbiera ci się wilgoć, muszisz włączyć klime na ciepło, lub postawić samochód na słońcu żeby wyschły przewody, wiem troche dziwna porada, ale pomaga.

A czego dokładnie to dotyczy ?

2. Sprawdż moduł LKM lub GM, są pod tylnym siedzeniem lub pod maską, nie orientuje się za bardzo gdzie, ale wiem że takie moduły są i można sprawdzić czy nie zasniedziały styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Dzięki za poradę to że auto musi wyschnąć to już wiem. Tylko że tak się nie powinno dziać by jakiś element zamakał i auto stawało. Nie przeprawiam się przecież nim przez rzekę tylko jezdzę w deszczu a to chyba raczej normalne że czasem pada, a nienormalne że auto wtedy staje :)

2.Dzięki za poradę Nr 2 zaatakuje moduły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworz maske i lej szlaufem po szybie i zobacz jak sie woda zachowuje

 

jak to nic nie da to popsikaj wodą w takim psikaczu do szyb i zobacz kiedy auto sie tak zachowuej i bedziesz mial winowajce, zacznij od skrzynki z bezpiecznikami a potem komp bo pewno tam tkwi problem

 

norbi ty zawsze miales juz keidys jaksi problem ktory ktos przedstawia na forum, strasznie awaryjne te twoje samochody :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworz maske i lej szlaufem po szybie i zobacz jak sie woda zachowuje

 

jak to nic nie da to popsikaj wodą w takim psikaczu do szyb i zobacz kiedy auto sie tak zachowuej i bedziesz mial winowajce, zacznij od skrzynki z bezpiecznikami a potem komp bo pewno tam tkwi problem

 

norbi ty zawsze miales juz keidys jaksi problem ktory ktos przedstawia na forum, strasznie awaryjne te twoje samochody :lol: :lol:

BMW 7er, często mają problemy z elektroniką, poczytaj moje stare posty, często miałem problemy z nie działającą lampką co mnie strasznie irytowało, a w 750 elektroniki jest masa, więć tam ciężko jest co kolwieg powiedzieć.

Ale po co mu lać wode na szybe? Woda przedostanie się wszędzie, gdzieś kolega ma napewno nie szczelną uszczelke, ale to standard w 10-20 letnich autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh to nie uszczelka.. Żeby było troszkę jasniej.. Wsadziłem w remont auta 54.000 PLN w tym wszyskie uszczelki w orginale, szyby i takie tam auto jest jak nowe.. A woda dalej stanowi problem :( fakt w elektronikę nigdy nie było ingerowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez prawe nadkole od strony komory silnika przebiega gruba wiązka wielu przewodów. Sprawdź, czy w miejscu w których wchodzi ona pod nadkole nie ma uszkodzenia izolacji. To jest punkt krytyczny dla wielu niewyjaśnialnych wygłupów elektryki w E38, gdyż w tym właśnie miejscu dotyka ona do rantu blachy nadkola.

Natomiast program awaryjny pojawiający się tylko w mokre dni sugeruje przebicia w układzie wysokiego napięcia, czyli kopułki, lub przewody, ewentualnie któraś z cewek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przebicia na kabelku wysokiego napięcia (dokładniej to mi się 1 świeca popsuła, nie kabel) nie powodowały motorprogramu w 750

za to odpalenie auta bez plastików i jakiś elementów z tyłu kolektorów silnika jak najbardziej i to po kilku sekundach

 

ps: wow 54k "grubo" prawie takie e65 760 v12 w dobrym stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zobaczyć co dzieję się pod kompóterami, czy tam nie mokro jest przypadkiem.

Druga sprawa, u mnie była podobna sytuacja tylko dodatkowo potrafił gasnąć, okazało się że komputer EML kończył powoli swój żywot.

W nadkolu przednim prawym też bywają problemy z kablami.

GM i LCM znajdują się pod schowkiem pasażera, to znaczy LCM pod plastkiem przed drzwiami pasażera.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.