Skocz do zawartości

[E60 520D] Wyjacy silnik pow. 3tys obrotow, dziwnie slaby


miras1986

Rekomendowane odpowiedzi

Otoz ostatnio mialem wymiane turbiny (pisalem tutaj ze turbina puscila olej w obie strony do silnika wkrecajac silnik do maximum, trwalo to 5-10s (2x wylaczalem go duszac)), jakis tam wezykow i czegos jeszcze (jakiejs skrzyneczki ktora chcieli wymienic aby turbo mialo gwarancje).

 

 

Problemy sa takie:

 

- wydaje sie ze samochod ma mniej mocy (M47 silnik ale wciaz na poprzednim turbo moglem spokojnie sprawic aby rzeczy z gornej polki spadaly, teraz nic nie drgnie)

- samochod po wymianie olejow (1x wymiana byla aby wyczyscic po usterce i 2 juz normalna) do pelna (mechanik pokazal mi bagnet) po 3 dniach ma nagle ok. 60% oleju. Nie zauwazylem aby cos cieklo, albo zeby olej byl na wydechu (sa slady ale to po padnieciu turbo gdzie olej sie lal po prostu)

- silnik po wkreceniu do 3-3.3tys obrotow jakby wyl, wydaje sie glosniejszy niz przedtem o wiele (wczesniej nie zauwazylem aby tak wyl)

 

 

Jak u Was wyglada przyspieszanie ? 50mil-70mil teraz musze wkrecic go aby zauwazyc ze przyspiesza i wcale jakos specjalnie nie rwie sie do przodu, a do tego silnik slychac ze wyje jak chce lepiej przyspieszac.

 

 

Turbo wlacza sie od ok. 1800RPM-3000RPM (pozniej jest slabe).

 

Ostatnia sprawa to slychac turbo jak swiszczy (jak doladowanie sie wlacza)...

 

 

Niby samochod dziala i przyspiesza, nie ma bledow, turbo po regeneracji ale cholera, mam wrazenie ze jest o wiele slabszy niz na starym turbo (ktore bylo od nowosci) m.in. obecnie mam problemy aby nadazyc za przyspieszajacymi samochodami przede mna, wczesniej nie mialem takich problemow....

 

Czy to mozliwe ze stare turbo bylo mocniejsze od regenerowanego ???

 

 

Ma ktos moze jakis filmik jak u niego samochod brzmi pow. 3tys RPM na idle, lub w trakcie przyspieszania ?

 

 

Samochod dopiero we wtorek jedzie do garazu ale wolalbym wiedziec na jaki rachunek mam sie przygotowac jako ze wymiana turbo kosztowala mnie £800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po regeneracji turbin ze zmienną geometrią jest loteria, bardzo często się zdarza że po takim zabiegu są problemy z mocą, po drugie Garrett nie udostępnia oryginalnych części do sprzedaży tak że firmy zajmujące się naprawą używają chińskich części. A tak w ogóle w jakim stanie masz DPF skoro pociągnęło olej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslisz o dzwieku ? Bo martwi mnie teraz nie brak mocy a dzwiek, bo nie jestem w stanie powiedziec czy to normalny dzwiek tego silnika czy nie (czyt. nie gazowalem nigdy na zewnatrz no i generalnie w czasie jazdy nie przekraczalem 3300 RPM jako ze najlepiej wtedy ciagnal, a i tak drogi tu w UK takie glosne ze nie slyszalbym silnika)

 

 

Co do mocy to trudno mi powiedziec, niby ciagnie bez wiekszych problemow i do 100 mil ale jakos tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Koledzy żeby nie zaśmiecać forum.pozwoliłem sobie tutaj napisać.

Moje turbo z m47t2

E61 2007rok. Puszcza olej w dolot. Nie musze dolewać oleju co np 1tys km. Ale jednak lubie mieć temat na tip top i mnie to denerwuje.

Wymirniłem kompletną odmę ori bmw.

Ale to nie zmieniło tematu.

Turbina świszczy więc pomyślałem nad regeneracją.Ale podobno garett ze zmienną geometrią nie wypuszcza części do regeneracji i warsztaty robią to mniej lub bardziej skutecznie. Widzę, że bmw sprzedaje ori turbiny ale cena kosmos bo pond 6tys zl.

Natomiast widzę dobrą cena na regenerowaną turbine ori przez garetta za przystępną cene.

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2287495-turbosprezarka/vCX36968

Czy ktoś zakładał taka turbine? Bo cena kusi jednak zastanawia mnie jak to z perspektywy czasu jest dobra inwestycja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.