Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

Od pewnego czasu mam problem z klimatronikiem (e90 320d '05). Polega na tym ze z 2 nawiewow (2 male na gorze deski ktore skierowane na szyby dzrwi) dmucha gorace powietrze. Problem nie jest staly - pojawil sie kilka razy potem ustepowal itd. W ostatnich dniach kiedy odpalam auto rano kiedy temperatura na zewnatrz jest niska wszystko dziala ok. Po poludniu w goracy dzien problem wraca. Wszystkie pozostale wloty dzialaja poporawnie. Zabiegi typu ponowne odpalenie auta, krecenie regulacja klimy nic nie daje.

 

Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

Co to moze byc? Dodam ze ok grudnia robilem przeglad klimy (odgrzybianie, wymiana czynnika) - moze to miec zwiazek?

pozdr.

Edytowane przez mayb
Opublikowano

Rozumiem ,ze pokretlo obok przycisku o centralnego i DTC i swiatel awaryjnych masz przesunięte w lewo na kolor niebieski? :8)

pozdro

icon4.png
Opublikowano
Rozumiem ,ze pokretlo obok przycisku o centralnego i DTC i swiatel awaryjnych masz przesunięte w lewo na kolor niebieski? :8)

pozdro

 

Jaki niebieski...? :roll:

 

.. a na powaznie.. tak jest ustawione na niebieski i daje zimno/cipelo wg ustawien. Jak napisalem problem dotyczy tylko tych 2 malych nawiewow. Wszystkie pozostale dzialaja ok wg tego co ustawiasz na panelu /pokretlem.

Opublikowano
Rozumiem ,ze pokretlo obok przycisku o centralnego i DTC i swiatel awaryjnych masz przesunięte w lewo na kolor niebieski? :8)

pozdro

 

Jaki niebieski...? :roll:

 

.. a na powaznie.. tak jest ustawione na niebieski i daje zimno/cipelo wg ustawien. Jak napisalem problem dotyczy tylko tych 2 malych nawiewow. Wszystkie pozostale dzialaja ok wg tego co ustawiasz na panelu /pokretlem.

 

Hm,to nie bardzo rozumiem dlaczego się tak dzieje-ewentualnie może diagnozę zrobić-może wysypie jakies bledy :?: :?: :?: :idea: :idea:

icon4.png
Opublikowano

Witam ja tez mam problem z climatronikiem, z tym ze u mnie sprawa wyglada w taki sposob, ze jak ustawie na maxa zimne na ledwo i na maxa cieple na prawo to leci mi zimne na obydwu, a jak ustawie na lewo 20* a na prawo 28 to na lewo jest chlodniejsze a na prawo gorace (tak jak powinno wyc), mam kolege ktory jst mechanikiem powiedzialem mu o tym i on powiedzial ze gdzies za/pod deska sa takie klapki/pletfy ktore sa sterowane silniczkami i one reguluja temp, moze u Ciebie jest padnięty ten silniczek od klapek i dlatego wali na gorze caly czas cieple.

podraz temat sam jestem ciekawy czy to to.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Z racji pytan wrzucam rozwiazanie:


Problem zostal rozwiazany aczkolwiek byl bardzo upierdliwy I zajal mnostwo czasu.


Pod deska rozdzielcza jest 6 silniczkow ktore steruja nawiewami. Jeden z nich (badz wiecej) byl spalony I przez to klimatronic glupial.

Kilka punktow:

1) silniczki te nie sa podpiete do komputera auta i nie wywalaja bledow. Przez to: po pierwsze trudno zdiagnozowac te usterke, po drugie nie wiadomo ktory wymienic.

2) dostep do 2 silniczkow jest w miare prosty natomiast do pozostalych trzeba rozebrac deske.

3) sa 2 opcje naprawy = zakup jednego silnika I wymiana jeden po drugim lub caly komplet. 2ga opcja wydaje sie lepsza

4) przez ten spalony silniczek spalil sie rowniez panel klimatyzacji.


Bylem z tym tematem w 5 warsztatach lacznie z ASO. Dopiero konkrteny elektronik wyspecjalizowany w BMW znalazl te usterke.

W ASO chcieli mnie naciagnac na nowy kompresor. Fachowcy :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.