Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem nowy na tym forum, mam nadzieję stać się też nowym użytkownikiem auta ze stajni BMW.

Przesiadam się z Mercedesa C180 na inne auto, szukam godnego zastępcy mojej gwiazdy.

Po wstępnym rozpoznaniu rynku miałem kilka typów Alfa 159, Ctroen C5 III, Audi 3 Sportback - A4 B7 oraz BMW E90 320.

Informacje jakie uzyskałem czytając materiały dotyczące wymienionych przeze mnie aut pozwoliły mi na wytypowanie jako najlepszego ( biorąc pod uwagę awaryjność, zabezpieczenia antykorozyjne, właściwości jezdne i co mnie zdziwiło spalanie) wyboru BMW E90.

Sprawdziłem dość sporo ofert dotyczących BMW E90 a konkretnie 320d, wynika z nich że za planowaną kwotę (+/- 30 tyś zł) mogę zakupić auto z około 2006 roku. Jest więc to wersja przed liftem który miał miejsce chyba w 2008 roku.

Tu nasuwa się pierwsze pytanie, czy podczas liftu zaszły zmiany które przemawiały by za tym aby zainwestować większą kwotę w auto czy była to tylko kosmetyka.

Drugie pytanie dotyczy spalania wersji 320d i 330d, jakie są realne wartości. Z tego co czytałem wersja 330d jest naprawdę godna uwagi jeśli chodzi o osiągi auta.

Trzecie pytanie dotyczy porównania E90 320d/330d z E60 520d. W trakcie oględzin E90 w jednym z komisów zaproponowano mi jako alternatywę E60 z silnikiem 2,0 litra diesel z rocznika 2004.

Spalanie w mieście 520 ma się podobno utrzymywać w okolicach 6 - 7 litra na 100 km, a auto sporo większe.

Jakie jest wasze zdanie/doświadczenia odnośnie spalania 520 i czy ogólnie polecacie E60 jako alternatywę dla E90.

Proszę o wasze sugestie i informacje na co zwracać uwagę przy zakupie E90 lub E60.

Opublikowano

Dzięki Capaz za odpowiedź.

Sprawdzałem ostatnio oferty dotyczące E90 te komisowe i te na allegro, jeśli chodzi o komisy to fakt za 30 tyś trudno coś ciekawego znaleźć. Jeśli zaś chodzi o oferty na allegro to z tego co widzę to ten rocznik oscyluje w okolicach 28 - 33 tyś.

Cały czas kusi mnie jednak ta E60, sporo więcej miejsca w środku. Nie wiem tylko na jakim poziomie jest realne spalanie takiej powiedzmy 530d. W komisie oglądałem 520d z 2004 gdzie komputer pokazywał średnie na poziomie 6,1 litra na 100 km, dowiedziałem się jednak że podobno komisy robią taki myk że pracownik wyskoczy na trasę i jadąc delikatnie ustala taką wartość ( info od pracownika innego komisu).

Mam więc pytanie jakie jest realne spalanie w mieście 330d a jakie 530d przy w miarę oszczędnym trybie jazdy.

Mam jeszcze pytanie dotyczące deski rozdzielczej a dokładnie środkowego ekranu (pod tym drugim daszkiem) jaka jest jego funkcjonalność oprócz Navi (wersja bez tez ekranu też ją podobno ma tylko w formie strzałek a nie mapy).

Ciekawi mnie to z tego powodu że o ile w E60 fajnie to wygląda to w E90 deska wygląda chyba lepiej bez tego ekranu.

ps. Podobno są jakieś opcje sprawdzenia realnego przebiegu auta wykonując jakieś zestawy poleceń. Coś w stylu kombinacji klawiszy do wprowadzenia telefonu w tryb serwisowy - jest to prawda? znacie takie kombinacje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

28-33 tys zł za E90? Chyba z przebiegiem 300-400 tys km.

 

530d w manualu 8-10 litrów w mieście, w automacie musisz dorzucić z litr. 330d pali podobnie bo waży raptem z 70-80 kg mniej.

 

Na ekranie masz obsługę wszystkich funkcji w samochodzie. Ściągnij sobie instrukcję do E60 to poczytasz.

 

Profesjonalnie zrobiona korekta przebiegu jest niemożliwa do wykrycia. Pozostają dane z ASO i dokumenty.

Opublikowano

http://allegro.pl/bmw-3-2-0d-e90-srebrna-163-km-maly-przebieg-143tys-i3312607456.html

http://allegro.pl/bmw-e91-320d-163km-touring-alu-skora-tv-lcd-dvd-i3307400618.html

http://allegro.pl/bmw-318i-e90-parktronic-zarejestrowana-okazja-i3305782373.html

 

Takie są oferty, to są przykładowe ogłoszenia (średnia cena dla tego rocznika).Pojawiają się ogłoszenia z cenami w okolicach 25 tyś ( tych raczej nie biorę pod uwagę) są też oczywiście i oferty podchodzące pod 40 tyś. Nie zawsze jednak to że cena wynosi 40 tyś jest jednoznaczne z tym że auto jest w super stanie - gdyby tak było że cena jest zawsze adekwatna do stanu auta sprawa była by prosta. To jakie sa faktyczne przebiegi mogę zweryfikować dopiero w ASO, teraz jestem na etapie wyboru modelu więc nie mam jeszcze upatrzonej konkretnej oferty.

Oczywiście w sytuacji gdy będę miał wybrany model auta zacznę dokładniej sprawdzać dotyczące go oferty - wtedy okaże się jaki rocznik jest w moim zasięgu 2005, 2006 czy może 2007. Oczywiście jeśli będę miał do wyboru auto z 2006 czy o rok starsze ale w dużo lepszym stanie wybiorę to drugie.

 

"530d w manualu 8-10 litrów w mieście, w automacie musisz dorzucić z litr. 330d pali podobnie bo waży raptem z 70-80 kg mniej." - o takie info mi chodziło

 

ps. Jak wygląda sprawa awaryjności elektroniki w 5 bo sporo tam tego jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego. Przejrzyj dział omawianych samochodów z ogłoszeń, to szybko zrozumiesz skąd się biorą E90 w granicach 30 tys zł. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No myślę, że bliżej 40 tys złotych.

 

Poniosła fantazja gościa od tej E61. :) "JEST TO NAJBOGATSZA OPCJA BMW 5!!! JEDYNY W TAKIM WYPOSAŻENIU NA POLSKIM RYNKU!!!". Taka sama to prawda jak stan licznika przebiegu. :mrgreen:

Opublikowano
Widzę że kolega to jakiś super łowca okazji :) za 30 tys z silnikiem 3 litrowym to możesz owszem szukać zadbanego rocznika 2005 ale w budzie z E46. E90 z roczników 05-06 to bym się rozglądał ale w kwocie 35-40 tysięcy i to w 2.0. Kupisz okazje a pózniej będzie płacz ze dwumasa do wymiany, ze turbina do regeneracji i masa innych rzeczy i suma sumarum i tak wyjdzie 35-40 tyś. Przebiegami sie nie sugeruj, czasy mamy takie że zrobić można wszystko nie pozostawiając po tym śladu.
Opublikowano

Sporo ostatnio rozmyślałem nad wyborem modelu, przetrawiłem sporo waszych postów.

Doszłem do wniosku że optymalnym wyborem dla mnie będzie E60 530D przed liftem. Nie oznacza to jednak że jak trafi się godna uwagi E90 330D to nie będzie ona brana pod uwagę.

Przy zakupie będę opierał sie oczywiście na opinii ASO, ale warto oczywiście wstępnie wyfiltrować oferty aby nie jeździć z każdym do serwisu.

Czy są jakieś możliwości wstępnego zweryfikowania stanu takiego auta. Jeśli miało by się stworzyć taką listę punktów które w pierwszej kolejności należy sprawdzić to co wy byście sprawdzali.

Domyślam się że na pewno jako użytkownicy tych samochodów wiecie na co zwracać uwagę. Sam kupując powiedzmy znów C-klasę wiem na co zwracał bym uwagę (rdza - progi, błotniki, drzwi; cieknące chłodnice - styk zbiornika z chłodnicą, sprzęgło wiskotyczne itp.).

Prosze o wasze typy dotyczące takiej listy.

 

1. ? bo ?

2. ? bo ?

itd.

 

 

ps. Czy E60 530D ma normalnie takie brzmienie silnika czy gościu coś robił z wydechem. Normalnie bajka, dla samego brzmienia silnika warto te 3 litry brać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.