Skocz do zawartości

[320D 136KM] Poprzeczny luz na osi turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przy okazji poszukiwań przetartych wężyków ciśnieniowych, zajrzałem do turbiny. Oleju nieco jest w rurze przy samej turbince, ale nie ma dramatu. Natomiast pokusiłem się o pokręcenie wirnikiem i sprawdzenie luzów. Otóż nie wyczułem żadnego w osi wirnika, za to delikatny w poprzek. Czyli na boki, chwytając za te małe śmigiełka. Bez względu na położenie wirnika, wydaję mi się, że luz jest porównywalny. czy to jest normalny luz, kasowany olejem w trakcie pracy? Żadnych objawów dodatkowych, moc jest, nie dymi, oleju nie bierze, może tylko (według znawców :wink: ) nieco za głośno gwiżdże... przebieg 270kkm. Pytanie o tyleż zasadne, jako że zbliżają się oczekiwane wakacje i w planie jest stuknąć ponad 4kkm po Europie. Wolałbym wrócić o własnych siłach...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

taa minimalny luz poprzeczy to norma luz jest w wiekszości kasowany pod ciśnieniem oleju tak jak napisałeś ( olej w turbinie może być również z odmy, normalne :D )

przy tym silniku bardziej bym się martwił o układ paliwowy niż o turbo ;)

Opublikowano

No to luzik!! Wielkie dzięki.

Układ paliwowy jest OK. Przynajmniej po porządnym wkładzie finansowym, nie powinien robić scen :nienie:

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

Ano miałem, ale nie wiem czy to miejsce o tym :D

Jak tylko kupiłem od razu smażalnia frytek. Wiedziałem, że jeszcze u niemca była wymieniana, ale coś poszło nie tak z jej uszczelnieniem. Normalnie paliwo lało się po niej. Kupiłem zestaw uszczelek w serwisie Boscha w Sochaczewie, na tamten moment mieli najniższe ceny, 35zł z odpowietrznikiem :cool2: , którego dostałem gratis, jako że nie bywa w komplecie naprawczym. Niestety, sam nie dałem rady tego zmienić. Ogólnie poszło na to 500zł... Poza tym filtr, wtryskiwacz sterujący, przewody ciśnieniowe, przelewowe i póki co problemów nie ma :D

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
szczęściarz ja szukałem golfa m4 a znajomy sprowadził z DE e46 320d 136km na felgach OZ mito i się zakochałem w tym aucie :) niestety po 2tyg padła pompa wtryskowa, rozszczelniła się i zalała cały sterownik... (koszt 3500zł w 2008r.) następnie wahacze następnie sprzęgło, siłownik szyby podgrzewane fotele opornik dmuchawy i wiele wiele innych i po 4ch latach wiecznego inwestowania sprzedałem ją i stwierdziłem nigdy więcej BMW... chciałem kupić Audi A4 B6 1.9tdi i akurat trafiło mi się jechać takim autem do DE i już po 4h jazdy wiedziałem że jak nowe auto to tylko bmw... może i części drogie ale komfort jazdy... jakość... bajka... a nowe bmw kupiłem po stłuczce i ocaliłem je przed rozbiórką na części xD wszystko naprawiłem i jest jak lala ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.