Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam dzisiaj zauwazyłem ze z rury mojego tdsa leci niebieski dym.Jak pracuje na wolnych wobrotach to jest wszystko ok ale kiedy zwiększam obroty zaczyna kopcic na niebiesko.Jestem poczatkującym kierowcą i prosze o rade. Co własnie dopowiada za ten niebieski kolor??
Opublikowano

Wygląda to na uszkodzoną turbosprężarkę.

Zużyły się uszczelnienia osi jej wirnika.

 

Skutek jest taki, że turbosprężarka działa OK (przypuszczam, że silnik zachowuje się bez zarzutu), ale olej który służy do smarowania jej łożysk, przecieka do kolektora ssącego i jest spalany w silniku. Stąd ten niebieski dym przy dodawaniu gazu.

 

Dla pewności można sprawdzić ciśnienie sprężania w silniku, żeby wykluczyć zużycie pierścieni, tłoków i cylindrów, ale to mniej prawdopodobne.

 

Nie zwlekaj z regeneracją turbiny (koszt nie powinien być większy niż 700-1000 PLN), bo wpędzisz się w większe koszty :!:

 

Olej trafiający do komór spalania silnika działa na niego jak rak.

Szybko toczy go ku zagładzie.

W silniku tworzy się wtedy o wiele więcej osadów, nagarów, które np. mogą zablokować pierścienie tłokowe.

Najlepszy olej nie nadąży ze sprzątaniem tego syfu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
A po regeneracji turbo pamietaj o dokładnym wymyciu całego dolotu a w szczególności intercooler`a (wypłukać i wysuszyć).

 

Zrób to i to szybko.

 

Dodam tylko w uzupełnieniu, że JEST TO BARDZO ISTOTNE!. Zregenerowana turbina potrafi wtłoczyć olej z intercooler'a do komory spalania i zrobi się niezła masakra. Widziałem silnik w 530d po takim zaniedbaniu.

Opublikowano
samochód mam teraz na postoju i narazie się nie zanosi zebym nim wyjechał z garazu.Jak mozna sprawdzic domowym sposobem czy to napewno walnieta jest turbina??
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak mozna sprawdzic domowym sposobem czy to napewno walnieta jest turbina?

 

Mozna sprawdzic 3 rzeczy:

 

1) Ilosc oraz gestosc oleju w dolocie - lekkie zapocenie jest stanem prawidlowym, natomiast wyrazna obecnosc gestego oleju juz nie :naughty:

 

2) Zmierzyc cisnienie doladowania na kompie, najlepiej podczas jazdy (pod obciazeniem). Porownac z danymi fabrycznymi.

 

3) Osluchac turbine, tzn. powinna lekko swiszczec, szumiec, roznie to ludzie nazywaja. Przedtem przejrzec caly uklad turbiny w celu wykrycia ewentualnych nieszczelnosci.

 

Moja rada: jezeli turbina puszcza juz zbyt duza ilosc oleju w uklad dolotowy zrob regeneracje od razu! Skonczy sie na podstawowym remoncie czyli wymianie uszczelnien itp. Nie czekaj az padnie wirnik bo straty beda nieporowywalnie wieksze :8)

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.