Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! Kupiłem interfejs do mojej e46 i dziś po raz pierwszy uruchomiłem program Inpa . Wyskoczyło 9 błędów silnika, jednak ja nie potrafię ich rozkodować , z czasem może będzie lepiej jednak to pierwsze podłączenie buni pod laptopa przeze mnie.

Poniżej błędy silnika oraz testy które przeprowadziłem. Z góry dzięki za pomoc :)

 

http://imageshack.us/f/51/silnik1.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/20/silnik2b.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/15/silnik3.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/850/silnik4.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/16/silnik5.png/

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/809/inpal.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/694/lambdatest.png/

Edytowane przez gregor1507
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wstaw jeszcze raz bo nic nie widać
Opublikowano

Może zacznę od początku.

Oryginalnie w buni był silnik 1.9, oznaczenia dawno zapomniałem (chyba n43) :D

Przyszło na wymianę silnika, wrzuciłem m52b25 170KM.

Po rocznej eksploatacji okazało się, że w motorku uszkodzony jest układ korbowodowy i tu był zonk - albo kapitalka albo wymiana silnika.

Zdecydowałem się na wymianę silnika.

Wrzuciłem m54b25 192KM. I tutaj był mój błąd- nieprzemyślana decyzja , ponieważ m54 ma elektroniczną przepustnicę, m52 mechaniczną.

Przepustnica wraz z kolektorem ,komputerem i ews'em została z m52.

Jeszcze przy silniku m52 miałem problem z duszeniem się na 1-szym biegu, tak jakby łapała lewe powietrze. Teraz jest tak samo.

Szukałem na wielu forach, ale jak wiem może być milion przyczyn ,dałem sobie spokój i tak jeździłem. Wiele osób ,którym pisałem ,że przepustnica została mechaniczna, twierdzą że to nie będzie jeździć. Moim zdaniem jednak to nieprawda ( być może się myle?) ponieważ w m52 był również objaw dławienia się. Moje pojęcie na temat diagnostyki jest niewielkie, wyrzucają mnie z każdego forum (twierdzą ,że trzeba mieć wiedzę na temat silników aby udzielać się w takim dziale).

Dodam jeszcze jedno, temat wydechu. Z tego co się dowiedziałem w m52 są 2 sondy lambda, a w m54 są 4 i jest całkiem inny kolektor. Wydech nie był wymieniany wraz z silnikiem ,tylko magicy ,którzy robili swapa przerobili wydech z 1.9 wkładając tylko kolektor wydechowy z m52.

Ostateczne błędy które wywala Inpa to sondy lambda ,jutro zostanie wymieniony kompletny wydech z m54 tak jak to powinno być.

Ale moim zdaniem ,skoro w m52 założyli oryginalny kolektor z 2 sondami, i to pospawali z wydechem z 1.9 to również pracowało prawidłowo, te wydechy różnią się tylko tym ,że jeden ma jedną rurę a drugi ma 2.

A auto ciągle się dławi.

Poniżej zdjęcia aktualnych błędów:

 

http://imageshack.us/f/812/error1rr.png/

 

http://imageshack.us/f/708/error2qo.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/59/error3j.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/9/error4x.png/

 

 

, a to wykresy pracy sond, cylindrów, vanosów itp.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/841/volues.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/

Opublikowano

Może zacznę od początku.

Oryginalnie w buni był silnik 1.9, oznaczenia dawno zapomniałem (chyba n43) :D

Przyszło na wymianę silnika, wrzuciłem m52b25 170KM.

Po rocznej eksploatacji okazało się, że w motorku uszkodzony jest układ korbowodowy i tu był zonk - albo kapitalka albo wymiana silnika.

Zdecydowałem się na wymianę silnika.

Wrzuciłem m54b25 192KM. I tutaj był mój błąd- nieprzemyślana decyzja , ponieważ m54 ma elektroniczną przepustnicę, m52 mechaniczną.

Przepustnica wraz z kolektorem ,komputerem i ews'em została z m52.

Jeszcze przy silniku m52 miałem problem z duszeniem się na 1-szym biegu, tak jakby łapała lewe powietrze. Teraz jest tak samo.

Szukałem na wielu forach, ale jak wiem może być milion przyczyn ,dałem sobie spokój i tak jeździłem. Wiele osób ,którym pisałem ,że przepustnica została mechaniczna, twierdzą że to nie będzie jeździć. Moim zdaniem jednak to nieprawda ( być może się myle?) ponieważ w m52 był również objaw dławienia się. Moje pojęcie na temat diagnostyki jest niewielkie, wyrzucają mnie z każdego forum (twierdzą ,że trzeba mieć wiedzę na temat silników aby udzielać się w takim dziale).

Dodam jeszcze jedno, temat wydechu. Z tego co się dowiedziałem w m52 są 2 sondy lambda, a w m54 są 4 i jest całkiem inny kolektor. Wydech nie był wymieniany wraz z silnikiem ,tylko magicy ,którzy robili swapa przerobili wydech z 1.9 wkładając tylko kolektor wydechowy z m52.

Ostateczne błędy które wywala Inpa to sondy lambda ,jutro zostanie wymieniony kompletny wydech z m54 tak jak to powinno być.

Ale moim zdaniem ,skoro w m52 założyli oryginalny kolektor z 2 sondami, i to pospawali z wydechem z 1.9 to również pracowało prawidłowo, te wydechy różnią się tylko tym ,że jeden ma jedną rurę a drugi ma 2.

A auto ciągle się dławi.

Poniżej zdjęcia aktualnych błędów:

 

http://imageshack.us/f/812/error1rr.png/

 

http://imageshack.us/f/708/error2qo.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/59/error3j.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/9/error4x.png/

 

 

, a to wykresy pracy sond, cylindrów, vanosów itp.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/841/volues.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/

Opublikowano

Sorry za wklejenie odpowiedzi 2 razy :mad2:

Jak dasz na ikonke zdjęcia prawym przyciskiem myszy, pozniej 'otworz w nowym oknie' , screeny się wczytują

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.