Skocz do zawartości

gregor1507

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    bmw e46 swap z 318 na 323

Osiągnięcia gregor1507

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. zobacze co z tym viskiem.dzis jade do pracy w sobote zbadam sprawe mam silnik m52i przełoze visko na prube zobaczymy czy beda jakies efekty.odezwe sie w sobote jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie to zgory dzienki kazda informacja sie przyda
  2. witam nie sprawne visko ale jak to visko 100%sprawdzic .jedni twierdza ze da sie je zatrzymac ini ze nie.visko na zimnym silniku kreci sie z oporem obruci sie tak z poł obrotu lecz przy wiekszych osigach zbytnio go nie słychac????
  3. witam ! Zakupiłem kolejne bmw i jak to w zyciu bywa nowe problemy. Jest to e34 z 1993roku 2.0 benzyna m50b20 150km. Zaraz po zakupie buni wiadomo decha troche powariowałem i po kilku bączkach okazało sie ze wskazówka wskoczyła kreske wyzej niz powinna. Wiec zaprzestałem i oczywiscie sie zdziwiłem przeciez silnik m50b20 z opinii wiem ze to bardzo dobre serduszka. Kiedy samochód sie uspokoił temperatura wróciła do normy. I nie ma opcji żeby sie przegrzał w korku czy na wolnych obrotach. Dzwoniłem oczywiscie do poprzedniego własciciela ktory mowił ze nigdy nie miał problemu z bunią. Straszy facet więc raczej jezdził spokojnie. Jedno co powiedział to ze w tamtym roku wymienił termostat wraz z obudową , ponoć na wiekszy o 2 stopnie to mnie zdziwiło (po co??). Zapytałem dlaczego tak zrobił to nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie, prawdopodobnie był to pomysł mechanika tylko i tak niewiadomo jaki tam jest termostat (ilu stopniowy) ale z tego co widze na wskazniku jest srodek a obiegu nie puszcza dopiero jak chwile sie pojezdzi to pusci prosze nie usuwac posta poniewaz nigdzie sie spotkałem sie z takim problem bo jesli auto sie grzeje to w kazdym przypadku a nie tylko przy dynamicznej jezdzie. Strumien w zbiorniczku prawidłowy przy odkreconym korku brak po dodaniu gazu wzrasta co najlepsze wąz nie twardnie kiedy temperatura wskoczy wyzej. Proszę o pomoc ,nie wiem co zrobić. Pozdrawiam viewtopic.php?f=71&t=117569
  4. Sorry za wklejenie odpowiedzi 2 razy :mad2: Jak dasz na ikonke zdjęcia prawym przyciskiem myszy, pozniej 'otworz w nowym oknie' , screeny się wczytują
  5. Może zacznę od początku. Oryginalnie w buni był silnik 1.9, oznaczenia dawno zapomniałem (chyba n43) :D Przyszło na wymianę silnika, wrzuciłem m52b25 170KM. Po rocznej eksploatacji okazało się, że w motorku uszkodzony jest układ korbowodowy i tu był zonk - albo kapitalka albo wymiana silnika. Zdecydowałem się na wymianę silnika. Wrzuciłem m54b25 192KM. I tutaj był mój błąd- nieprzemyślana decyzja , ponieważ m54 ma elektroniczną przepustnicę, m52 mechaniczną. Przepustnica wraz z kolektorem ,komputerem i ews'em została z m52. Jeszcze przy silniku m52 miałem problem z duszeniem się na 1-szym biegu, tak jakby łapała lewe powietrze. Teraz jest tak samo. Szukałem na wielu forach, ale jak wiem może być milion przyczyn ,dałem sobie spokój i tak jeździłem. Wiele osób ,którym pisałem ,że przepustnica została mechaniczna, twierdzą że to nie będzie jeździć. Moim zdaniem jednak to nieprawda ( być może się myle?) ponieważ w m52 był również objaw dławienia się. Moje pojęcie na temat diagnostyki jest niewielkie, wyrzucają mnie z każdego forum (twierdzą ,że trzeba mieć wiedzę na temat silników aby udzielać się w takim dziale). Dodam jeszcze jedno, temat wydechu. Z tego co się dowiedziałem w m52 są 2 sondy lambda, a w m54 są 4 i jest całkiem inny kolektor. Wydech nie był wymieniany wraz z silnikiem ,tylko magicy ,którzy robili swapa przerobili wydech z 1.9 wkładając tylko kolektor wydechowy z m52. Ostateczne błędy które wywala Inpa to sondy lambda ,jutro zostanie wymieniony kompletny wydech z m54 tak jak to powinno być. Ale moim zdaniem ,skoro w m52 założyli oryginalny kolektor z 2 sondami, i to pospawali z wydechem z 1.9 to również pracowało prawidłowo, te wydechy różnią się tylko tym ,że jeden ma jedną rurę a drugi ma 2. A auto ciągle się dławi. Poniżej zdjęcia aktualnych błędów: http://imageshack.us/f/812/error1rr.png/ http://imageshack.us/f/708/error2qo.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/59/error3j.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/9/error4x.png/ , a to wykresy pracy sond, cylindrów, vanosów itp. http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/841/volues.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/
  6. Może zacznę od początku. Oryginalnie w buni był silnik 1.9, oznaczenia dawno zapomniałem (chyba n43) :D Przyszło na wymianę silnika, wrzuciłem m52b25 170KM. Po rocznej eksploatacji okazało się, że w motorku uszkodzony jest układ korbowodowy i tu był zonk - albo kapitalka albo wymiana silnika. Zdecydowałem się na wymianę silnika. Wrzuciłem m54b25 192KM. I tutaj był mój błąd- nieprzemyślana decyzja , ponieważ m54 ma elektroniczną przepustnicę, m52 mechaniczną. Przepustnica wraz z kolektorem ,komputerem i ews'em została z m52. Jeszcze przy silniku m52 miałem problem z duszeniem się na 1-szym biegu, tak jakby łapała lewe powietrze. Teraz jest tak samo. Szukałem na wielu forach, ale jak wiem może być milion przyczyn ,dałem sobie spokój i tak jeździłem. Wiele osób ,którym pisałem ,że przepustnica została mechaniczna, twierdzą że to nie będzie jeździć. Moim zdaniem jednak to nieprawda ( być może się myle?) ponieważ w m52 był również objaw dławienia się. Moje pojęcie na temat diagnostyki jest niewielkie, wyrzucają mnie z każdego forum (twierdzą ,że trzeba mieć wiedzę na temat silników aby udzielać się w takim dziale). Dodam jeszcze jedno, temat wydechu. Z tego co się dowiedziałem w m52 są 2 sondy lambda, a w m54 są 4 i jest całkiem inny kolektor. Wydech nie był wymieniany wraz z silnikiem ,tylko magicy ,którzy robili swapa przerobili wydech z 1.9 wkładając tylko kolektor wydechowy z m52. Ostateczne błędy które wywala Inpa to sondy lambda ,jutro zostanie wymieniony kompletny wydech z m54 tak jak to powinno być. Ale moim zdaniem ,skoro w m52 założyli oryginalny kolektor z 2 sondami, i to pospawali z wydechem z 1.9 to również pracowało prawidłowo, te wydechy różnią się tylko tym ,że jeden ma jedną rurę a drugi ma 2. A auto ciągle się dławi. Poniżej zdjęcia aktualnych błędów: http://imageshack.us/f/812/error1rr.png/ http://imageshack.us/f/708/error2qo.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/59/error3j.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/9/error4x.png/ , a to wykresy pracy sond, cylindrów, vanosów itp. http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/841/volues.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/
  7. Nie wiem czemu ale nie dodało zdjęć (chyba ,że mi nie wyświetla?)
  8. Witam! Kupiłem interfejs do mojej e46 i dziś po raz pierwszy uruchomiłem program Inpa . Wyskoczyło 9 błędów silnika, jednak ja nie potrafię ich rozkodować , z czasem może będzie lepiej jednak to pierwsze podłączenie buni pod laptopa przeze mnie. Poniżej błędy silnika oraz testy które przeprowadziłem. Z góry dzięki za pomoc :) http://imageshack.us/f/51/silnik1.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/20/silnik2b.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/15/silnik3.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/850/silnik4.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/16/silnik5.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/809/inpal.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/694/lambdatest.png/
  9. Mój silnik pierwszej młodości nie był ,jakimś dziwnym trafem po przetłumaczeniu papierów okazało się ,że wcześniej miał gaz tylko ktoś go wyrzucił i tu był wielki znak zapytania. Po przejechaniu kilkunastu tysięcy km zaczeły się z nim problemy dlatego stwierdziłem ,że go wymienie. A poza tym paliła na 100km więcej niż to 2.5
  10. a powiedz mi jak to 1.8 kolego jeździ w gazie? Bo moim zdaniem to 1.8 które miałem w benzynie (tylko że ja mam kombi) nie potrafiło wyprzedzić golfa 1.8
  11. dokładnie, dlatego w moim przypadku ciągnę mój projekt do końca, jeszcze "troszke" :) pieniędzy i czasu i bunia będzie jedyna w swoim rodzaju
  12. Szczerze to gdybym się cofnął w czasie to też bym się nad tym zastanowił ,za sam silnik i robota to ok 7 tysięcy a jeszcze jak coś wyskoczy tak jak w moim przypadku- pełno części do wymiany było, to już całkiem a nie okłamujmy się, mało kto zajmuje się takim czymś (przynajmniej w mojej okolicy- musiałem jechać 120km) niby do profesjonalistów a tak naprawdę nawet pestki z kluczyka nie umieli przerzucić. Po przyjeździe do elektryka okazało się ,że pestka jest przyklejona koło stacyjki. Uwierz mi , kosztowało mnie to w całości ok. 10 tysięcy , myślę ,że troszkę bym dołożył i kupiłbym oryginalną M3.
  13. Niestety zdjęć nie posiadam, a silnik jak silnik - poprostu został przerzucony wraz z całym napędem
  14. Teraz sprawdzałem w googlach i masz rację ,sorry ale tak zostałem poinformowany przez sprzedawce silnika który wiele lat się tym zajmuje. Zwracam honor.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.