Skocz do zawartości

Diagnoza silnika przez inpe, 9 błędów- jakie to błędy?


gregor1507

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Kupiłem interfejs do mojej e46 i dziś po raz pierwszy uruchomiłem program Inpa . Wyskoczyło 9 błędów silnika, jednak ja nie potrafię ich rozkodować , z czasem może będzie lepiej jednak to pierwsze podłączenie buni pod laptopa przeze mnie.

Poniżej błędy silnika oraz testy które przeprowadziłem. Z góry dzięki za pomoc :)

 

http://imageshack.us/f/51/silnik1.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/20/silnik2b.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/15/silnik3.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/850/silnik4.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/16/silnik5.png/

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/809/inpal.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/694/lambdatest.png/

Edytowane przez gregor1507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od początku.

Oryginalnie w buni był silnik 1.9, oznaczenia dawno zapomniałem (chyba n43) :D

Przyszło na wymianę silnika, wrzuciłem m52b25 170KM.

Po rocznej eksploatacji okazało się, że w motorku uszkodzony jest układ korbowodowy i tu był zonk - albo kapitalka albo wymiana silnika.

Zdecydowałem się na wymianę silnika.

Wrzuciłem m54b25 192KM. I tutaj był mój błąd- nieprzemyślana decyzja , ponieważ m54 ma elektroniczną przepustnicę, m52 mechaniczną.

Przepustnica wraz z kolektorem ,komputerem i ews'em została z m52.

Jeszcze przy silniku m52 miałem problem z duszeniem się na 1-szym biegu, tak jakby łapała lewe powietrze. Teraz jest tak samo.

Szukałem na wielu forach, ale jak wiem może być milion przyczyn ,dałem sobie spokój i tak jeździłem. Wiele osób ,którym pisałem ,że przepustnica została mechaniczna, twierdzą że to nie będzie jeździć. Moim zdaniem jednak to nieprawda ( być może się myle?) ponieważ w m52 był również objaw dławienia się. Moje pojęcie na temat diagnostyki jest niewielkie, wyrzucają mnie z każdego forum (twierdzą ,że trzeba mieć wiedzę na temat silników aby udzielać się w takim dziale).

Dodam jeszcze jedno, temat wydechu. Z tego co się dowiedziałem w m52 są 2 sondy lambda, a w m54 są 4 i jest całkiem inny kolektor. Wydech nie był wymieniany wraz z silnikiem ,tylko magicy ,którzy robili swapa przerobili wydech z 1.9 wkładając tylko kolektor wydechowy z m52.

Ostateczne błędy które wywala Inpa to sondy lambda ,jutro zostanie wymieniony kompletny wydech z m54 tak jak to powinno być.

Ale moim zdaniem ,skoro w m52 założyli oryginalny kolektor z 2 sondami, i to pospawali z wydechem z 1.9 to również pracowało prawidłowo, te wydechy różnią się tylko tym ,że jeden ma jedną rurę a drugi ma 2.

A auto ciągle się dławi.

Poniżej zdjęcia aktualnych błędów:

 

http://imageshack.us/f/812/error1rr.png/

 

http://imageshack.us/f/708/error2qo.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/59/error3j.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/9/error4x.png/

 

 

, a to wykresy pracy sond, cylindrów, vanosów itp.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/841/volues.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od początku.

Oryginalnie w buni był silnik 1.9, oznaczenia dawno zapomniałem (chyba n43) :D

Przyszło na wymianę silnika, wrzuciłem m52b25 170KM.

Po rocznej eksploatacji okazało się, że w motorku uszkodzony jest układ korbowodowy i tu był zonk - albo kapitalka albo wymiana silnika.

Zdecydowałem się na wymianę silnika.

Wrzuciłem m54b25 192KM. I tutaj był mój błąd- nieprzemyślana decyzja , ponieważ m54 ma elektroniczną przepustnicę, m52 mechaniczną.

Przepustnica wraz z kolektorem ,komputerem i ews'em została z m52.

Jeszcze przy silniku m52 miałem problem z duszeniem się na 1-szym biegu, tak jakby łapała lewe powietrze. Teraz jest tak samo.

Szukałem na wielu forach, ale jak wiem może być milion przyczyn ,dałem sobie spokój i tak jeździłem. Wiele osób ,którym pisałem ,że przepustnica została mechaniczna, twierdzą że to nie będzie jeździć. Moim zdaniem jednak to nieprawda ( być może się myle?) ponieważ w m52 był również objaw dławienia się. Moje pojęcie na temat diagnostyki jest niewielkie, wyrzucają mnie z każdego forum (twierdzą ,że trzeba mieć wiedzę na temat silników aby udzielać się w takim dziale).

Dodam jeszcze jedno, temat wydechu. Z tego co się dowiedziałem w m52 są 2 sondy lambda, a w m54 są 4 i jest całkiem inny kolektor. Wydech nie był wymieniany wraz z silnikiem ,tylko magicy ,którzy robili swapa przerobili wydech z 1.9 wkładając tylko kolektor wydechowy z m52.

Ostateczne błędy które wywala Inpa to sondy lambda ,jutro zostanie wymieniony kompletny wydech z m54 tak jak to powinno być.

Ale moim zdaniem ,skoro w m52 założyli oryginalny kolektor z 2 sondami, i to pospawali z wydechem z 1.9 to również pracowało prawidłowo, te wydechy różnią się tylko tym ,że jeden ma jedną rurę a drugi ma 2.

A auto ciągle się dławi.

Poniżej zdjęcia aktualnych błędów:

 

http://imageshack.us/f/812/error1rr.png/

 

http://imageshack.us/f/708/error2qo.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/59/error3j.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/9/error4x.png/

 

 

, a to wykresy pracy sond, cylindrów, vanosów itp.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/211/lambdatest.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/849/cylindry.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/841/volues.png/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/834/testqm.png/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.