Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Wspomne ze autko chodzilo bez zarzutów. Dzisiaj wymienialem olej i filt oleju w samochodzie. Nie wiem co predzej bylo nalane wiec wlalem Castrol EDGE 5W40. spuscilem olej wymienilem filt zalalem swierzy olej. weszlo mi jakies 6,5l . nie wiem czy mozna bez podpiecia pod kompa skasowac inspekcje? jak tak to prosze o podpowiedz :) Pojawil sie za to problem bo auto nie ma mocy na niskich obrotach :( po powolnym wciskaniu pedalu gazu do samej podlogi auto powoli wchodzi na obroty a od ok 2500 obr/min zaczyna sie skok i przyspiesza tak jak kiedys. czy przyczyna moze byc olej???? czytalem na forum o problemach z przplywka i pompa progowa ale dlaczego wystapilo to akurat w tym momencie i przy zmianie oleju??? podejrzewam tez mozliwosc zapchanego filtra ale nie wiem... prosze o rady:)

..aha... dodam ze przebieg auta to 225tys km. czy nie powinien byc nalany olej 0W40, a moze trafilem podrobiony olej i fiksuje??

 

dzieki i pozdrawiam

piotrek

Opublikowano
Co konkretnie ruszyłeś przy silniku? Takie objawy wskazują na uszkodzenie podciśnieniowego sterowania geometrią łopatek turbiny.
Opublikowano

Tak konkretnie i minuta po minucie...

 

odpalilem rano auto i podjechalem na kanal... otworzylem maske i wszedlem do kanalu by odkrecic oslone sruby spustowej pod miska. podlazylem banke i spuscilem olej. jak olej zlecial odkrecilem filtr i zauwazylem ze nowy nie ma w komplecie tych 2 szt malych oringow co sa zalozone na tym szpikulcu od pokrywy filtra. w komplecie mialem tylko uszczelke aluminowa pod korek spustowy i duzy oring na pokrywe filtra (Nowy filtr bosch P9118). zalozylem filtr i wlalem olej przez lejek zeby sobie nie nabrudzic. wlalem 6l chwile odczekalem i odpalilem auto. po spaleniu papierosa dolalem oleju zeby bylo na 3/4 miarki. zakrecilem korek, zamknalem maske i koniec. po godzinie wracalem do domu i chcialem wyprzedzic auto i zauwazylem dziwny brak mocy. skrzynia jest w automacie. moje spostrzerzenia:

1.jak rusze(od 0km) szybko to auto idzie jak dawniej caly czas jest moc i wszystko ladnie cyka

2.jak poruszam sie stala predkoscia np.70 km i dodaje gazu zeby przyspieszyc auto powoli powoli sie zbiera i dopiero od ok 2500 obr zaczyna prace

3.jak przelacze skrzynie na sport to smiga ladnie (obroty caly czas ok 3000)

4.jak przelacze na manualna skrzynie i jake 70km 4 bieg ok 1800 obr dodaje gazu normalnie do samej podlogi auto zbiera sie do pracy dopiero od ok 2500 obr. azanim dojdzie do tych obr to jest mul...

Opublikowano

Bylem podpiac bunie pod kompa, i na pierwszy raz wyrzucilo 10 bledow...koles wszystkie wykasowal i powiedzial ze mam sie przejechac(tak konkretnie), po wykasowaniu bledow nic sie nie zmienilo. podeptalem jakies 10 min i podjechalem do niego spowrotem zeby podpiac kompa. nie pokazalo juz zadnego bledu:) ale tez autko nie chodzi jak powinno. dodam ze ta ciegno co powinno chodzic (poruszac sie) plynnie od sterowania turbina ledwo sie wychyla i tak powoli reaguje na obroty. w mercedesie smiga az milo a tu lipa. nie wiem czy powinno dzialac tak samo bo predzej nie zwracalem na to uwagi ba nawet tam nie zagladalem w bmw. koles mowil o przeplywce ale to jest koszt jakies 500zl...pff ide rozbierac moze jakis wezyk skruszal od podcisnienia.

 

ktokolwiek jak ma jakis pomysl to naprewno sprawdze:) nie mam nikogo kto by mial sprawna przeplywke zeby sprawdzic na podmianke:(:(:(

 

piotrek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź podłącz auto pod najprostsza inpe, i tam sprawdź wartości live data w czasie jazdy, a nie jakieś kombinowanie.

Błędy to każdy potrafi kasować, a czy gość chociaż powiedział od czego one były, czy tak na ślepo je usunął?

Cięgno od turbiny nie będzie się jakoś dużo wychylać, bo i po co, skoro silnik pracuje bez obciążenia?

Ono ma się wychylić jak silnik "ciągnie", nie na postoju.

Zanim zaczniesz coś grzebać, to posprawdzaj sobie podstawowe parametry, czyli korekty w inpie, ciśnienie CR i na pompie progowej, ciśnienie doładowania, wartości przepływomierza.

Opublikowano

Dzisiaj zamawiam interfejs BMW z jakas INPA i nawet po polsku:) mam nadzieje ze wystarczy do przeprowadzenia diagnozy tak jak sugeruje opis:) http://allegro.pl/diagnostyka-bmw-e36-e46-e90-e39-e60-e65-e38-e53-pl-i3266343767.html#tabsAnchor

jak przyjdzie to w szukajce znajde jak uruchomic livedata i bede mial wtedy dane. do tego czasu musze sie wstrzymac.

 

dzieki wszystkim

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zauważ, że tam NIE MA programu, tylko samo spolszczenie.

Tego programu nie można sprzedawać, będziesz musiał sobie go ściągnąć.

Tylko poszukaj na forum linków, bo wiem że nie każda INPA będzie działać, a tutaj na forum są sprawdzone programy.

Opublikowano

Czesc

 

Mam kabelek i mam inpa 5.0, na zaplonie pokazalo mi 3 bledy ale lapek byl bliski rozladowaniu i musialem z wszystkiego wyjsc. pytanie takie moze dziwne ale chce miec pewnosc. jak zczytam bledy z silnika to potem musze kliknac i je odczytac? a czy moge pozniej to skopiowac np. do worda albo gdzies zapisac? bo opcje drukuj widzialem ale zapisz nie ma... i jak uruchomic live data??

Opublikowano

czesc

 

po zbadaniu bledow silnika wyskoczyly mi 3szt

 

http://imageshack.us/a/img546/9578/65079998.jpg

2 Blad to pewnie wyskoczyl dlatego ze jak mialem przekrecony zaplon i jest cieplo i zalaczyla sie klima i troche mi czasu zajelo zanim doszedlem gdzie co kliknac (raczkuje jezeli chodzi o inpa) i aku mialem na wyczerpaniu i nie dogrzewaly swiece :evil:

http://imageshack.us/a/img6/9995/74938413.jpg

 

http://imageshack.us/a/img33/4144/32465052.jpg

 

jest ktos w stanie powidziec mi o co chodzi?? caly czas przegladam w szukajce i wuja google te bledy ale nie pokrywaja sie praktycznie z moimi usterkami chyba ze sie myle. raz widzialem cos o sterowaniu lopatkami w turbinie i mysle ze to moze sie zgrywac z moim problemem

 

i moje pytanko kolejnosc podlaczania:

 

-wtyk do obdII

-wtyk do komp

-zalaczenie programu inpa

-zaplon

-diagnostyka

 

gdy chce zrobic live data to w ktorym momencie odpalam auto? wtedy gdy zaplon ???

Opublikowano
Co konkretnie ruszyłeś przy silniku? Takie objawy wskazują na uszkodzenie podciśnieniowego sterowania geometrią łopatek turbiny.

 

http://imageshack.us/a/img7/1682/error1hx.jpg

http://imageshack.us/a/img196/8457/error2ft.jpg

 

mysle ze te bledy daja trop i jutro bede sprawdzal wszystkie wezyki.

 

http://imageshack.us/a/img196/5662/analogvalues4ii.jpg

 

niestety pojawilo sie tez to:(:(

 

pzdro

Opublikowano

zalozylem temat w "diagnostyka" i tak mysle ze jeden z nich mozna zamknac:) wypadlo na ten :wink: admina prosze o zamkniece tematu bedzie kontynuowany w innym dziale :mrgreen:

 

dzieki wszystkim :cool2:

 

piotrek

Opublikowano
Korekta na 2 wtrysku zdecydowanie za duża, więc to też musisz sprawdzić. A wężyki swoją drogą posprawdzaj, bo jest błąd ciśnienia doładowania. Zobacz w live data podczas jazdy ile pompuje turbina podczas przyspieszania.
Opublikowano

problem braku mocy rozwiazany :mrgreen: przewod laczacy zaworek i zbiorniczek podcisnienia pekniety przy samym zbiorniczu. byl zapas takze przyciety i wpiety w zbiorniczek. efekt...normalna przyjemna praca auta. bardzo ladnie pozycjonuje sie sztanga od sterowania geometria lopatek turbiny i auto wyrywa asfalt od najmnizszych obrotow tak jak dawniej :mrgreen: co do wtrysku to jutro proba ze srodkiem:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=GB.

jade nad morze to akurat bedzie okazja wszystko sprawdzic i po powrocie jak i przed wyjazdem zrobie diagnostyke zeby miec porownanie co do efektywnosci tego srodka :mrgreen:

 

dzieki wszystkim za podpowiedzi, kazda byla przydatna:)

 

piotrek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.