Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie? Czym sie rozni jezeli wrzuce tryb sport skrzynia automatyczna, a czym jezeli wlacze przyciskiem na konsoli tryb sport lub sport +? Daje ten sam efekt?

 

Nie mam ddc.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zmiana na sport na lewarku dotyczy tylko skrzyni, jak szybko zmienia biegi i ma jakich obrotach trzyma silnik. Poza tym dzięki temu można zmieniać manulanie biegi lewakiem lub łopatakami jak je masz.

Natomiast przycisk przy skrzyni steruje także nastawami zawieszenia (Jak masz DDC) i czułością pedalu gazu.

Opublikowano

Juz kiedyś takie zagadnienie ruszałem

viewtopic.php?f=131&t=208803

 

Do dzisiaj jestem zdania ze zmiana pozycji lewarka w lewo powinna zmieniać nastawy Na Sport dla silnika i skrzyni za jednym razem i ewentualnie zawieszenia i ukl. kierowniczego (jesli jest).

Ewentualnie później przyciskami kolo lewarka pozmieniać na Eco, Comfort czy co kto woli...

 

Kiedyś jadąc nocą zamiast usprawnić wyprzedzanie wyłączyłem trakcje bo przyciski po sąsiedzku i bodajże cisnąłem skrzynia na sport a motorem na Eco...

No to mi się nie podoba... :nienie: ale już zmieniłem nawyki w trasie...

Opublikowano

Przelaczenie skrzyni na DS, nie aktywuje trybu sport silnika (i/lub EDC i ukladu kierowniczego).

 

Mozna to bardzo prosto zaobserwowac.

Jedziemy na komfort ze stala predkoscia. Przelaczamy na DS i roznicy w zmianie obrotow prawie nie ma. Jak zrobimy to samo, ale przyciskiem sport roznica w zmianie obrotow jest zauwazalna. Przelaczenie skrzyni na DS w trybie sport i obroty jeszcze bardziej podciaga. Do tego Sport + DS, duzo bardziej trzyma na obrotach.

 

DS skrzyni i Sport to dwie rozne rzeczy.

Opublikowano

No i zgadza się ze 2 rożne rzeczy, ale moim zdaniem fajnie by było opcje "Totalny But/Pelna Moc" uruchamiać jednym prostym manewrem np lewarem biegów.

Sytuacja na drodze jadę w trybie Eco albo Comfort ,nigdzie się nie śpieszę ale chce podjąć szybkie wyprzedzanie... i wtedy zaczynam procedurę prawie jak przy starcie helikoptera...

Ok, przesadzam trochę ale w codziennym użytkowaniu pełny gwizdek uruchamiam raczej przy wyprzedzaniach gdy chce zrobić pewny/szybki/bezpieczny, manewr.

 

Nie wiem czy dobrze zostałem zrozumiany. Dla mnie to temat trochę nie dopracowany... W Subaru wciskałem #S i włączał się wariat w pełnym wymiarze - z tego właśnie korzystałem przy wyprzedzaniach...

Opublikowano
pełna zgoda ,taki przycisk a la ,,race'' byłby dużo lepszy :D
Opublikowano

I do takich sytuacji jak pisze Minio, wystarczy tryb DS. :)

Szybciej i wyzej zmienia biegi, i u mnie w 28i to w zupelnosci wystarcza.

Opublikowano

Minio, nawet w trybie eco masz do dyspozycji całą moc silnika 184 lub 245 KM.

Wystarczy że depniesz gaz do spodu lub jeśli masz manetki zrzucić 1 lub 2 biegi w dół, do bezpiecznego wyprzedzania wystarczy.

XmaX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.