Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Byćmoże dla Was problem wyda się banalny, ale ja nie potrafię tego rozkminić :oops: szukałem na forum, ale nie znalazłem takiej informacji, a chodzi mi właśnie o to, gdzie znajdują się czujniki otwarcia drzwi? Czy gdzieś w mechaniźmie ryglowania drzwi (okolic zamka) czy w innym miejscu? Jest to dla mnie o tyle istotne, że to moje bydle znowu zaczęło mi żreć prąd :evil: a umiejscowienie czujników chociaż trochę naprowadziłoby mnie na ewentualną przyczynę ubytku prądu.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano

Czyli wszystko juz jasne jest :-( napisze Wam potem w czym byla rzecz bo teraz klepie z komorki :-S

 

No więc ubytek prądu u mnie był dość spory, póki jeździłem codziennie, to zawsze podczas jazdy auto trochę tego prądu "nałapało" i nie było to aż tak bardzo zauważalne, jednak wystarczyło postawić go na góra 2-3 dni i rano bez kabli nie było po co zbliżać się do auta :( Jakieś 2 miesiące temu postawiłem do elektryka, nie wiem dokładnie co on tam porobił, ale faktycznie sam mi pokazywał, że pobór prądu wynosił 0.02 A czyli wartość prawie książkowa. Jak go pytałem to kręcił coś, że to automat kradł prąd, nie wiem czy to możliwe, ale od tej pory nie było problemów z prądem. Mogłem melanżować i po 5 dni :) i rano przychodziłem, auto paliło od ręki. Wszystko było pięknie dopóki nie odstawiłem auta do lakiernika, stało tam raptem dwa dni, lakiernik mówił, że nic nie włączał, mało tego rano jak przestawiał auto to normalnie jeszcze odpaliło tyle, że ja wieczorem już odpalałem na kablach. Wógóle to wcześniej kombinowałem co może mi zżerać prąd i raczej nie jest to jeż, nie ma u mnie takich objawów, a dwa, że przecież przez te dwa ostatnie miesiące śmigałem normalnie. Podejrzewam, że mam uszkodzony sterownik webasto, bo jak otworzę którekolwiek drzwi to na mierniku od razu pokazany jest pobór prądu w granicach 1.5 - 2.5 A Wiedząc o tym mówiłem lakiernikowi, żeby nie zostawiał otwartych drzwi (w sumie byłoby to trudne bo robił próg :) ) ale on powiedział, że zawsze po otwarciu drzwi, blokuje rygle. Uspokojony tym stwierdziłem, że wszystko będzie ok, ale z tego co mówił kolega DAJAN to [BAD] blada, bo czujniki są nie w ryglach tylko w słupkach, więc misterny plan lakiernika się zesrał ;) teraz już wiem dlaczego nie odjechałem stamtąd uruchamiając silnik tradycyjnymi metodami :)

 

A wracając to złodzieja prądu czyli do nieszczęsnego strownika Webasto to wiecie może jaki jest jego koszt? Jakieś specjalne problemy przy jego wymianie? Gdzie on się wogóle znajduje?

 

Z góry dzięki za pomoc.

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wracając to złodzieja prądu czyli do nieszczęsnego strownika Webasto to wiecie może jaki jest jego koszt? Jakieś specjalne problemy przy jego wymianie? Gdzie on się wogóle znajduje?

 

Sterownik jest na webasto, a webasto w lewym przednim nadkolu, dokładnie za kołem.

Sterownik kosztuje sporo, i ciężko dorwać taki jaki się ma u siebie.

Naprawa to ok 250pln.

Można go wyciągnąć bez wymontowywania pieca.

Opublikowano

duży pobór prądu po otwarciu drzwi to normalna sprawa bo budzisz całą elektronikę

więc nie musi to być webasto

lakiernik auta wcale nie zamykał więc ciągle było wszystko aktywne

wyłączniki łatwo można zablokować ale pewnie ich nie znalazł to myślał że są w zamkach i te ręcznie przestawił w pozycję zatrzaśniętych drzwi

myśla że nawet nowy akumulator tyle godzin by nie wytrzymał

Opublikowano
duży pobór prądu po otwarciu drzwi to normalna sprawa bo budzisz całą elektronikę

więc nie musi to być webasto

 

No tak, ale to takie dziwne zachowanie jest, bo auto nie jest zamykane na kluczyk, drzwi są po prostu zatrzaśnięte i zaraz w momencie ich otwarcia pobór prądu wzrasta, jak je tylko zatrzaśniesz to po paru sekundach znowu jest spadek. Ja w sumie tego sterownika nie sprawdzałem, ale gdzieś na forum czytałem, że wskutek błedu tego sterownika coś tam się w webasto uruchamia zaraz po otwarciu drzwi :( a ten błąd to wyjdzie na komputerze?

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano

nie musi być zamknięty na klucz

wystarczy że zapłon wyłączony to nawet jak drzwi pootwierane to elektryka się wyłancza

najlepiej widać to jak się auto sprząta

nie wiem czy webasto da się zdiagnozować komputerem

Opublikowano
No z tym wyłączeniem elektroniki to testowałem to, faktycznie wyłącza się chyba nawet po 15 minutach bez względu na to czy drzwi zamknięte czy otwarte :) ale jeśli tak jest to nadal dowodzi prawdziwości mojej teorii o sterowniku webasto :( to bedzie chyba bolało finansowo :((
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.