Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w chwili obecnej jeżdżę BMW e36 (gdzieś tam kiedyś dodawałem post o swoim aucie z nicku Chom(próbuje odzyskać hasło do tamtego konta) ) i tak z tygodnia na tydzień brakuje mi mocy.. :(

Zastanawiałem się nad swapem ale doszedłem do wniosku, że rozsądniejszym posunieciem będzie kupno e39.

Dlaczego BMW? Pewnie dlatego, że nie wyobrażąm sobie jazdy innym autem.. Kupując raz Bemkę rozpoczyna się miłość do trzech liter na całe życie (każdy z Was, forumowicze będzie wiedział o co chodzi) :D

 

Znalazłem kilka ogłoszeń, ale tylko jedno mnie zainteresowało. Prosił bym o Wasze opinie na temat tego egzemplarza.

 

Oto i on:

 

http://otomoto.pl/bmw-540-616.html

 

 

Silnik to m62b44 :mrgreen: , sporo czytałem na forach o tych silnikach i rzekomo po 09/1998 były one z Vanosem.. sprawdzająć na RealOEM.com zauważyłem że te BMW jest z 09.1998.. także może mieć Vanosa albo i nie :mad2:

 

Tu pojawiają się pytania:

Jak to jest z Tym Vanosem? Czy faktycznie lepiej by było zeby ta e39 go nie miała, aż tak czesto ulegają uszkodzeniom? Nie chce tylko dlatego zrazić się do tego modelu silnika..

 

Druga sprawa co sprawdzić przy kupnie takiego egzemplarza? Na co zwrócić szczególną uwagę? To żeby sprawdzić przyśpieszenie od 100-200 już wiem ale co wiecej..?

 

A i prosił bym o nie dodawanie komentarzy typu: czy wiem ile bedzie kosztowało utrzymanie tej besti :nienie: .. Swietnie sobie zdaję sprawe że to autko nie pali katalogowych 12,3l a sporo wiecej :wink:

Opublikowano

Swietnie sobie zdaję sprawe że to autko nie pali katalogowych 12,3l a sporo wiecej :wink:

 

W aucie poliftowym spalanie to akurat najmniejszy/najtańszy problem: Alternator chłodzony wodą, vanosy, termostat, silnik V8 czyli wszystko razy 2 - to są prawdziwe koszty.

Praktycznie niewykrywalne luzy w zawieszeniu (też przedlifta), jeśli nie rozkręcisz wszystkiego - szarpaki i inne cudactwa nic nie wykryją = w praktyce nie wiesz jaki zawias kupujesz i zwykle trzeba go prędzej czy później zrobić. Oczywiście można jeździć takim autem i tylko dziwić się, że powyżej 130kmh pływa i telepie podczas hamowania.

W polifcie również gorsze blachy, szczególnie masakryczna tylna klapa, ale to akurat można tanio i dobrze naprawić.

 

Vanosy trzeba zrobić po 200-250kkm - ale jak stukają to je słychać. Mało kto to umie zrobić w PL poprawnie nawet jak ma blokatory rozrządu, a mądrale z ASO i z wielu tzw. warsztatów specjalizujących się w BMW boją się tego dotykać.

 

O "drobnostkach" z czujnikami ksenonów i prowadnicami, dmuchawami, czujnikami temp. i innych elektrycznych już nie trzeba wspominać.

 

Piszę oczywiście o zrobieniu auta na prawdziwą igłę, a nie ogłoszeniową.

Opublikowano

O! Taka odpowiedź mi się podoba :) właśnie o alternatorze chłodzonym wodą czytałem, ze gdy padnie to duuże koszta naprawy mogą być.

Odnośnie Vanosów to jest to niestety wersja na podwójnym Vanosie.. Mam rozumieć, że jeśli nie stukają powyżej tego przebiegu 250k to nie ruszać ich?

do Dombrek:

 

Co do tego hamowania przy 130 tego nie wiedziałem i dobrze mieć takie informacje, W sensie, że tak luzy można sprawdzić, także dzieki za radę.

Ale.. odnośnie zawieszenia "rzekomo" na wiosnę było robione kosztem 1,5k zł takze jedynie na słowo można wieżyc, wyszło by w prkatyce czy to prawdą jest :wink:

 

 

 

A odnośnie drobnostek, o czym na końcu wspomniałeś to jakie prowadnice? łańcucha może? :shock:

 

Dodam, że z rozmowy telefonicznej z właścicielem usłyszałem , że silnik poci się.. Mam tego się bać? Przereślać te BMW? Niby to kwestia jak twierdził właściciel "wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów"..

Nie wiem co o Tym sądzić.. czy to usterka spowodowana zbyt agresywną jazdą i cisnieniem złym, czy ze starości, wgl jakie mogą być opcje..? Czekam na wasze opinie..

Opublikowano

dlaczego nie napisałeś tego wszystkiego w temacie który jest na samej górze PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE??

Po co zakładać nowy temat i robić śmietnik?

 

Uszczelki pod pokrywami robią się twarde i zaczynają puszczać. Gdyby były to głowice to co innego

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.