Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do niedawna miałem pomyłkowo wstawiony silnik 2.0 na którym obroty jałowego były OK, tzn. zdarzało się lekkie falowanie, ale chodził płynnie na niskich obrotach. Dwa dni temu założony został oryginalny 2.5 i się zaczęło. Obroty skakały 500-800, nie równo palił, trzęsło aż budą. Pożyczyłem ze szrotu krokowca o takich samych numerach, ale po założeniu i zapaleniu go obroty wskoczyły na 2500. Z czasem spadły po regulacji śrubką przy przepustnicy, ale co zapalenie to inne obroty. Po odpięciu krokowego obroty lekko nierówne, nierówna praca silnika, ale obroty są w okolicach 800. Po odpięciu przepływomierza silnik gaśnie. Po odpięciu czujnika położenia przepustnicy obroty wzrastają do około 1200.

Przed jazdą obroty niby ustawiłem (śrubką przy przepustnicy), że po zapaleniu było w okolicach 800, ale podczas jazdy zwiększyły się do 1500-1200.

Auta pewnie oddam do elektryka, ale może ostatnie podpowiedzi, gdzie coś można jeszcze sprawdzić.

Opublikowano
Przede wszystkim to szczelność dolotu i wszystkich przewodów z nim połączonych, zobacz czy mocno siedzi metalowe kolanko od krokowca w kolektorze.
Opublikowano
Śrubka przepustnicy nie służy do regulacji obrotów. Ona jest tylko ogranicznikiem, żeby przesłona przpustnicy nie waliła. Przepustnica ma się szczelnie zamykać, a powietrze ma dochodzić przez krokowca.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Proponuję najpierw przeczyścić krokowca. Pisałeś, że czasami na twoim krokowcu falowały obroty,a to pierwszy objaw do czyszczenia krokowca. Krokowiec ze szrotu nie wiadomo ile leżał nieużywany, więc można się nim jedynie posiłkować, bo tak naprawdę nie wiesz w jakim jest stanie. Ja miałem problem z wolnymi obrotami (za wysokie). Mierzyłem wszystkie czujniki (temp. płynu, powietrza dolotowego, przepustnicy itp.) Mierzyłem też krokowca i wszystko było ok. Wyczyściłem krokowca, mocząc w benzynie ekstrakcyjnej...i nic. Nie miałem już pomysłów, więc zdecydowałem o otwarciu krokowca i wyczyściłem wszystko od środka benzyną ekstrakcyjną i WD 40 ....chodzi pięknie. Kiedyś tylko moczyłem krokowca i pomogło, teraz niestety musiałem go otworzyć, ale praca nie jest ciężka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.