Skocz do zawartości

320d Kontrolka DDE zapaliła się na rezerwie


maestro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że problem był już omawiany w wielu wątkach. Jednak chciałbym opisać tu swój konkretny przypadek, gdyż w mojej okolicy wszyscy mechanicy to sami rzeźnicy i wolę wpierw zasięgnąć wiedzy u Was niż jechać do któregokolwiek z nich... także proszę nie strzelajcie.

 

Wczoraj zdarzyło mi się jechać dosyć długo na rezerwie. Komputer pokazywał zasięg ~ 50 km, podczas gdy do celu miałem jakieś 20 km. A że mi się spieszyło, to pomyślałem: nie zatrzymuję się na żadnej stacji, zatankuję na miejscu. W pewnym momencie, kiedy przymierzałem się do wyprzedzania innego auta mój samochód delikatnie szarpnął, potem zaświeciła się pomarańczowa kontrolka DDE (ze spiralą). Zrezygnowałem z manewru wyprzedzania, moc spadła a samochód zgasł podczas jazdy, co mi się jeszcze nigdy nie przydarzyło. Zjechałem na pobocze, ale spróbowałem odpalić auto i nie było żadnego problemu - od razu wystartował, choć kontrolka nie zgasła. Za kilka km zatrzymałem się na stacji, zatankowałem, samochód bez niczego odpalił i dojechałem do domu.

 

Podsumowując, kontrolka pali się ale nie zauważyłem jakichś innych problemów z samochodem - poza tym że zaraz po pierwszym zapaleniu się tej kontrolki zgasł.

 

Czy możecie mi poradzić od czego zacząć szukać problemu? Może ktoś miał taki sam przypadek i coś może poradzić? Byłbym bardzo wdzięczy za każdą poradę. Może za długo jechałem na rezerwie i zassało błota z baku i zapchałem filtr? Aha, jeszcze jedno - zaraz po tym jak samochód zgasł i zjechałem na pobocze, z tyłu samochodu (może z baku??) dało się słyszeć dziwne dźwięki - jakby dźwięki przelewanych płynów.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spirala zapaliła się najprawdopodobniej dlatego że był chwilowy spadek ciśnienia paliwa, być może spowodowany małą ilością paliwa bądź też zassaniem przez podprogową pompkę paliwa i dalej filtr jakiegoś syfu z dna baku. Podepnij pod kompa i zobacz czego będzie dotyczył błąd. Pamiętaj że komp oszukuje na spalaniu więc i dystans do pokonania tez będzie przekłamany. Rezerwa zapala się cirka przy 119 km dystansu wg kompa (przynajmniej u mnie) i staram się nie dopuszczać do takich sytuacji żeby dystans spadł poniżej 60 - 70 km wg kompa.

 

Prowizorycznie wymienił bym filtr paliwa, skasował błąd i dalej obserwował.

Edytowane przez mole
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no widzisz... Ja po kilku kilometrach od pojawienia się kontrolki zatankowałem za 100 pln, ale kontrolka nie zgasła. Tzn. po przekręceniu kluczyka na sekundę gaśnie, ale za chwilę znów się pojawia i tak już zostaje od wczoraj. A to nie jest tak, że jak już się zapali to trzeba podpiąć pod komputer i skasować? Czy na przykład może być taka sytuacja, że przejadę jeszcze przykładowo 100 km i sama zgaśnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.