Skocz do zawartości

523i - wymiana magla oraz pompy wspomagania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, po kupnie e39 523i nie zauwazylem ze cieknie olej z maglownicy,po 3 tygodniach od kupna jak odpalilem to strasznie pompa churgotała bo pracowala na sucho przez pare minut zanim resztki oleju sie rozprowadzily. wróciłem tak do domu, ok 250km, rano jak otworzyłem bagnet to w resztkach oleju bylo duzo opiłków wiec dostała pompa po dupie, uzupełniłem olej, zgrzyty zniknely, pompa nie wyje, wiem ze bylo duzo tematów czy regenerowac czy kupowac uzywaną maglowinice wiec tego tematu nie chce poruszac bo sam to przemysle jeszcze jednak, kumpel mechanik mowi ze pompe tez msuze zmienic bo syfy ciagle są i po zmianie magla moga znow uszkodzić ją.

 

jak sądzicie, koniecznie zmeniac jakby niebyło dobrą pompe i maglownice ? czy sam magiel jednak. wiadomo ze lepiej calośc lecz chodzi o finanse.

 

druga kwestia chciałbym jeszcze wytrzymac ze zmiana maglownicy 1-2miesiace. dolewam codziennie tą 50tke płynu, ale moze zeby mniej cieklo jakis gęstrzy olej? moze silnikowy mineralny? skoro i tak czesci do wymiany i tak to moze zawsze gestrzy mniej wypływa

 

no i czy moze jakos inaczej przepłukac cały układ z tych syfów i wtedy zmienic sam magiel, skoro pompa nie wyje a tylko pewnie zęby wytarło troche?

:search: :search: :search: :search: :search: :search: :search: :search:

viewtopic.php?f=72&t=117890

Edytowane przez Sosna91
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
No właśnie nie sam bo nie dam rady, mam kanał czytałem trochę ale nie czuje się na siłach, więc koszty demontażu i montażu poniose, 150zl mi powiedział kumpel co ma warsztat a jak i pompę to ok 200zl, myślę czy nie wlac oleju mineralnego bo cieknie coraz bardziej tylko czy pompą wspomagania nie dostanie po dupie
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wlejesz minerał, to pompe zajedziesz.

Ja magiel wyciągałem samemu i wbrew temu co mówią to nie jest takie trudne, wystarczy kanał, dobry podnośnik-żabka i podstawowe narzędzia.

Pompe wspomagania wymienisz w 20 minut z piwkiem w ręce :8)

Opublikowano

Panowie podjąłem wstępnie decyzje że będę regenerował bo mam gwarancje rok, w kielcach maja niby promocje 350zł netto + jeszcze nie wiem ile demontarz i montarz pewnie ok 200zł, moze tam maja jakiś sposób żeby cały układ z opiłków wyczyścić i nie zmieniac wtedy pompy, jesli nie to dojdzie regeneracja pompy na miejscu zeby układ był czysty bo boje sie ze jak zrobie sam magiel a syfy z pompy pojdą na magiel to znow sie rozpieprzy a gwarancji wtedy moga nie uznac.

 

co do zmiany samemu jeszcze poszukam po necie moze jakis toturial gdzies znajde, kanał jest i narzędzia bo sie grzebie czasem samemu. ale za nerwowy jestem a zawsze cos sie zablokuje, urwie itp.

kolejna kwestia ze jak na allegro patrze to ceny po 250-300zł i nie wiadomo czy to dobre w ogole...

 

1. po zmianie maglownicy musze ustawiac zbierznosc przód?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Dobrze koledzy radzą! Jak ja wymontowałem to i Ty dasz rade :mrgreen: Co do zbieżności to niby się nie rusza jej przy wymianie magla, ale dobrze jest po wszystkim ustawić wszystko jak należy.
Opublikowano
srubki odkręcać umiem no ale szpecem w mechanice nie jestem, moze gdzies znalezliscie jakis opis co najlepiej po kolei odkrecac itp, bo martwi mnie ze musze podniesc silnik zeby ja wyjac i niektorzy radza okrecac mocowanie silnika od kierowcy innni ze lekko lewarkiem za miske i wyjdize, i tego sie boje,
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Tutaj kolega shadow opisywał dla mnie co i jak bo też to robiłem bardzo niedawno u siebie. Jak przeczytasz ten temat to będziesz ładnie wiedział co i jak :wink:

 

viewtopic.php?f=72&t=213748

 

Wszyscy obawiają się podnoszenia silnika i ja tak samo się bałem bo wcześniej tego nie robiłem, a jednak to całkiem proste zadanie i w cale być może nie najgorsze z całej roboty wymiany magla :roll: Ważne aby mieć mocne deski bo ja podstawiłem pod silnik na desce nad kanałem mały podnośnik samochodowy. Chyba że ktoś ma podnośnik do skrzyń biegów to wtedy wogóle bajka.

Opublikowano

miałem regenerowac w wawie ale za z demontarzem i montarzem wolaja po 1000zł

 

wiec postanowilem ze zakupie na allegro maglownice po regeneracji z gwarnacja 12miesiecy za ok 400zł jesli sie odda swoja staraą. i w sobote zabiorę sie za to sam.

 

tylko teraz powiedzcie mi jeszcze czy cos dodatkowego musze kupic? czy powypinam wszystko od starej i podepne nowa,? jakies zaciski? czy cos?

 

i czy macie jakis sposób zeby wyczyścic cały układ bo boje sie ze opiłki jeszcze mam w pompie wspomagania jak na sucho troche chodzila i nie chce znow magla uszkodzic.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Nic nie musisz dodatkowego kupować, czysta zamiana :cool2: Polecam tą maglownice co ja zamawiałem. Wszystko załatwione bezproblemowo, a czy cena 380 czy 500 to i tak nowej listwy nie dostaniesz więc lepiej tańszą :roll:
Opublikowano

zamówiłem ta za 380zl z allegro, jutro bedize za pobraniem kurierem, z kaukcja 750zł mi wyszlo, odda jak wysle swoja stara, w sobote biore sie za zmiane, wjade na kanal i zobacze czy ogarne temat czy polegne i podjade do kumpla mechanika ktory mi za 150zl zmieni.

 

tylko sa 2 typy podobno magli do e39 zalezne od wersji wyposazenia bo lepsza bo servotronik czy cos zeby stabiliniejszy byl przy wiekszej predkosci, nie chcialo mi sie sprawdzac jaki mam ale rocznik 97 i skory nawet nie mam to mysle ze bedzie zwykla, zreszta jak nawet mial Z to moge zalozyc bez a odwrotnie koles mowil ze nie bardzo.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można przekładnie zakładać w obie strony, da radę, ale za 380 na pewno będzie bez servo.

Używka z servo to ok 600pln.

Jak rozkodujesz vin to będziesz wiedział jaką masz, albo zaglądnij pod auto, jak do przekładni idzie wiązka z 2 kablami to jest servo.

Opublikowano
nigdy nie wiadomo na co sie trafi, w sumie gdyby nie to ze auto potrzebuje caly czas to wolalbym zregenerowac moja gdzie nie mam luzów tylko cieknacy olej bo nie wiem jaka teraz dostane, ale zeby 2 lata wytrzymala i bedzie dobrze,
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym nie regenerował już raz to robiłem i 3 miesiace minely jak zaczeło pukać, albo pozadna regeneraca za 700zł albo uzywka

Żeby nie wiem jak porządna była ta regeneracja to i tak nic nie da, bo luz powstaje na wytartych zębach listwy, która nawet po szlifowaniu wyklepuje się na nowo w bardzo krótkim czasie (nie utwardzają jej po obróbce).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.