Skocz do zawartości

320d - Znowu padnięty sterownik pompy ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w grudniu miałem wymieniany sterownik pompy vp 44 ponieważ auto przy próbie ruszenia na światłach zgasło. Oddałem do zakładu co się pompami zajmują i gdzie wcześniej mi ją uszczelniali, Po wymianie i (niby) sprawdzeniu wszystko ok z pompa tylko sterownik padł co mnie dziwiło ponieważ troszkę jestem już na tym forum i czytałem że sterownik pada przeważnie od zacierającego się tłoczka ale podobno tłoczek był dobry ile w tym wiary nie mam pojęcia. Wtedy wyskakiwał błąd Control unit injection pump. Teraz sytuacja z dzisiejszego dnia jadę sobie A2 do warszawy i przy prędkości około 170 jak bym dostał kopa :) prędkość spada brak reakcji na gaz :( jadę na pas awaryjny czekam trochę i gaszę auto, po zgaszeniu nie chce już odpalić, już sobie transport załatwiam do domu a tu człowiek dobrej woli się zatrzymuje i pyta czy mnie nie podciągnąć do najbliższego zjazdu, więc na linkę i rura coś mnie podkusiło żeby spróbować ją odpalić na biegu. ODPALIŁA lecz był brak reakcji na gaz, samochód jakby się dusił i wogóle nie wchodzi na obroty lecz ekonomizer chodzi dobrze, Po sprawdzeniu błędów na kompie na inpie na szybko (nie chciało mi się odpalać disa) wyskoczył błąd w cieniu 47 speed rmp sensor crankshaft ??? Czy to błąd od pompy ?? Czytełem że gdzieś że ktoś miał taki błąd od pompki w baku lecz u mnie filtr jest zalewany i słychać ją przy filtrze paliwa lecz ten dzwięk nie ustaje jak zwykle tylko chodzi cały czas nie tak jak zwykle . Panowie co mam robić jechać do tego gościa co mi ten sterownik wkładał i go zje.... ze wszystkeigo nie sprawdził jak należy czy to może inna przyczyna niż VP44. Proszę o szybką poradę bo w poniedziałek muszę coś zadecydować

 

 

Pozdrowienia

Opublikowano

Hmm sterownik uwala sie nie bez przyczny...

moze faktycznie pompa znow... skoro nie pali... Chyba ze tacy znawcy w tym zakladzie. Jak sie juz sterownik uwalil uwalil to w srodku w pompie cos nie tak.

 

jest inna mozliwosc:

 

loooknij na to:

 

viewtopic.php?f=69&t=211032

Opublikowano

Witam

Błąd 47 jest to brak synchronizacji pomiędzy czujnikami prędkości obrotowej pompy VP44 i wału korbowego co powoduje ograniczenie dawki paliwa do 25 mg/stroke co objawia się u Ciebie brakiem mocy, dodatkowo komputer blokuje możliwość odpalenia z kluczyka.

 

Moja rada sprawdzić czujnik położenia wału najlepiej DIS

Sprawdzić czujnik prędkości obrotowej w pompie VP 44 i wszystko będzie wiadomo.

 

Sterownik raczej powinien być OK ale tak na marginesie to pompę VP44 powinieneś oddać do profesjonalnego zakładu na pełną diagnostykę jeśli chcesz spokojnie i bezproblemowo jeździć bo sterownik na 99 % nie padł sam od siebie tylko musi występować dodatkowo usterka mechaniczna pompy.

Znam temat VP44 z każdej strony i dzisiaj już wiem że jak nie diagnozuje i naprawia takiej pompy naprawdę dobra i sprawdzona firma to więcej wydasz na lawety i mechaników niż na konkretną naprawę.

Chociaż dokładnie zdaję sobie sprawę że porządna naprawa tej pompy to wydatek z nowym sterownikiem i gw na 24 mc to ok 2800 ale zrobisz raz i śmigasz spokojnie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.