Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,jak wielu z tych którzy kupują auta mają ten sam dylemat.Czy na pewno dobrze wybieram,czy lepszy benzyniak czy lepszy diesel?Przygotowuję się do pierwszego zakupu BMW i właśnie mnie ten dylemat dopadł.Mam też kumpli którzy jeżdżą BMW i chwalą bardziej benzynki. Obecnie jeżdżę Golfem dieslem ale to chyba inna historia,choć jak dotąd przyjemna.Ktoś pomoże?
Opublikowano
No to już jakaś podpowiedź.Dieslem wprawdzie się już najeździłem,ale z drugiej strony,są tańsze i jest ich mnóstwo.Niestety jest i druga strona medalu czyli koszty w przypadku ewentualnych naprawach.Może komuś taki wybór nie sprawia problemu ale mnie niestety spędza sen z powiek...
Opublikowano
Na to pytanie musisz sam sobie odp. Diesel to m47, benzyna to 120i w górę.

M47 były tylko do pierwszych miesięcy 2007 roku. A w temacie to kwestia preferencji. Ja bym brał benzynę, ale co najmniej R6 3,0. Diesel tak, ale jeśli większość jazd to trasa i wyłącznie z automatem. I oczywiście nowszy silnik. Unikaj szczególnie wersji 122KM, bo to kompletnie nie jedzie. Diesel ma te zaletę że można zrobić chip. Moim zdaniem wersja 143 KM plus chip daje już trochę radosny.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No to już jakaś podpowiedź.Dieslem wprawdzie się już najeździłem,ale z drugiej strony,są tańsze i jest ich mnóstwo.Niestety jest i druga strona medalu czyli koszty w przypadku ewentualnych naprawach.Może komuś taki wybór nie sprawia problemu ale mnie niestety spędza sen z powiek...

Zasadniczo te diesel są dość trwale, ale wtopić przy kupnie używki jest łatwo. Większość ofert od handlarzy to auta z problemami, przekręcone, etc.

W starszych (M47) typowe problemy to padające turbo, przekrecajace się panewki, urwane wały, czasem też rozrząd. W nowszych (N47) typowa usterka to rozrząd. Niestety dość kosztowny w naprawie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Czyli raczej benzynke kupic...Tylko malutko ich malutko.

130i w teście długodystansowym AŚ jako pierwsze auto otrzymało maksimum punktów za brak usterek. Silniki 3,0 R6 słyną z kultury pracy i niezawodności. Do tego zapewniają świetne osiągi. Niestety jest ich mało na rynku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Czyli raczej benzynke kupic...Tylko malutko ich malutko.

130i w teście długodystansowym AŚ jako pierwsze auto otrzymało maksimum punktów za brak usterek. Silniki 3,0 R6 słyną z kultury pracy i niezawodności. Do tego zapewniają świetne osiągi. Niestety jest ich mało na rynku.

 

Tylko że sporo kosztują kosztują. Dużo osób teraz bierze benzynę bo diesle mają dużo elektroniki i filtr DPF, dwumas, turbo i inne. Chodź na M47 nie narzekam bo ten silnik już długo BMW klepie

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Od sześciu lat juz nie klepie. W e87 był tylko przez 3 lata, w e90 tylko przez 2, a mimo to awarii na forum ludzie zgłaszają b. dużo. Najczęściej pada turbo. Ale urwanie wału czy przekrecone panewki to tez nie zadkosć.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

diesel czy benzyna temat rzeka, jeżeli potrzebujesz auta tylko do miasta to bierz benzynę, 130i to rarytas na otomoto raptem 4 sztuki a tak w ogóle to wszystko zależy od kasy ile masz ile będziesz mógł wydawać na bierzące sprawy np " 130i Niesamowity silnik. 265KM, czyste 3 litry bez turbiny. Używany w Warszawie, ale nie do codziennej jazdy. Co do wyników spalania. Rekord 27 litrów, uzyskany na trasie 4 kilometrów przejechanych w godzinę. Przy normalnej jeździe po mieście pali koło 12 litrów, jeśli się wyciska z niego co się da to dojdzie do 16-17 w zależności od tego czy jedzie się z kontrolą trakcji czy bez. Osiągi porównywalne do Imprezy STI, a spalanie zdecydowanie mniejsze. Gdyby ktoś był zainteresowany to polecam"

 

ja jako użytkownik 118d 122 Km wybrałbym 120d 163 Km w automacie :D

Opublikowano
Marzenie 130i...Ale jako głowa rodziny muszę myśleć też o ekonomii,więc będę sie skupiał na benzynie,aczkolwiek diesla nie wykluczam. Ale jedynie chyba 120d 163KM ale w manualu,jeśli już.Żałuje jedynie że benzyn jest tak mało.Ale skoro już dobiłem do tej kwestii,jak sądzicie dlaczego jest benzyniaków tak mało?I ciężko jest coś znaleść.116 jest w brud ale od 120 w zwyż ciężko.
Opublikowano
Silnik 163 KM to stary model M47. Jest dość problematyczny, bo trafiają się w nim liczne usterki. Moim zdaniem o wiele lepszy pomysł to 118d 143 KM plus chip na 170-180KM. Może się trafić problem z rozrządem ale auto pali zauważalne mniej i sam silnik jest o wiele lepszy praktycznie pod każdym względem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Bo 116i to tania opcja. Wszystko chodzi o cenę zakupu.

116i to moim zdaniem też może być dobry pomysł. Pod warunkiem że będzie to silnik 2,0. W teorii da się mu przywrócić moc ok 150KM. Oferuje to firma z Belgii, być może któryś z polskich tunerów też da radę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ja się trzymam tego że M47 to dobre silniki, nie dlatego że mam, tylko dla tego że bmw stosuje ten silnik już dość długo i dzięki temu jest łatwy dostęp części i nawet sporo pasuje z 3.0d. BMW miało 7lat by go dopracować. Dużo aut typu e46 20d z Niemiec mają spore przebiegi i jeszcze dobrze jeżdżą. Moi znajomi nie narzekają na ten silnik. Spalanie to 7l w mieście, 5-6l w trasie.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Szanuje Twoje zdanie i opinię, jednak pozostaje przy swoim. Silniki nowszej generacji to spalanie co najmniej litr niższe i jeśli ktoś sporo jeździ to są to konkretne pieniądze. 6 tys. Zł co każde 100 tys. km. Poza tym jednak bmw nie dopracowało M47 na tyle dobrze by nie miały one częstych awarii i to nie w jednym, ale w kilku aspektach, które wcześniej wymieniłem. Silniki nowej generacji są już na rynku niemal tak samo długo i nie zapowiada się by miał je wkrótce zastąpić nowy model. Ich typowa usterka jest powszechnie znana (rozrząd ) i jest tylko jedna. do tego dochodzi ogromna różnica w samych możliwościach silnika. Nowszy jest o wiele bardziej elastyczny, dynamiczny, ma wyższą kulturę pracy. Przejechałem na tych silnikach blisko 300 tys. km i nie trafiła mi się ani jedna usterka, a były chipowane praktycznie od nowości.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Panowie,odpowiedzi ciekawe,czekam bo może ktoś się jeszcze dołączy do tematu ale chyba jak narazie wybieram benzyne jak już wcześniej napisałem,gdyż nie robię tyle kilometrów żeby przy ewentualnej naprawie czegoś w dieslu moje zaoszczędzone pieniądze zrównały z kosztem naprawy.
Opublikowano
Co myslicie o tym? http://allegro.pl/bmw-116-m-pakiet-oplacony-igla-z-niemiec-i3172251702.html Nie wiem czy moge wklejac linki.

 

Oj szczerze wątpie w ten 100% oryginalny lakier, bo rynienka błotników "błyszczy" a w oryginale jest matowa :duh:

Maska od środka raczej to samo

 

I w oryginalny M pakiet też nie wierze, bo kierownica i gałka to seria więc???

VIN by wiele wyjaśnił, załatw to powiemy więcej.

Opublikowano
Mam vin z tego czerwonego.WBAUFM080PT70220.Ale koles cos truje bo ma 16 znakow.A ja nie lubie takich ludzi.Spalony...

 

A więc:

Auto z 2005 roku dokładnie z września

M pakiet dołożony

Z tyłu powinny być czujniki parkowania a jakoś nie widać

Moc oczywiście 116KM

:duh: :duh:

 

Ciekawe jak dołożone zderzaki mają się do 100% oryginalnego lakieru

Opublikowano
Mam vin z tego czerwonego.WBAUFM080PT70220.Ale koles cos truje bo ma 16 znakow.A ja nie lubie takich ludzi.Spalony...

 

A więc:

Auto z 2005 roku dokładnie z września

M pakiet dołożony

Z tyłu powinny być czujniki parkowania a jakoś nie widać

Moc oczywiście 116KM

:duh: :duh:

 

Ciekawe jak dołożone zderzaki mają się do 100% oryginalnego lakieru

 

Co do auta to myślę że ktoś dbał bo i podsufitka jest czarna i inne bzdety dołożone. Ale przód wygląda na naprawiany, błotnik prawy. Pytanie jak mocno dostał.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CTA LM RAEDER STERNSPEICHE 151 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 151

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG Przyciemniane szyby

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S442A GETRAENKEHALTER Uchwyt do napojów

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Listwy wewnętrzne tytanowe matowe

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S662A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

P7RPA ADVANTAGE PAKET Pakiet Advantage

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

Ot i cala historia...Wydaje się ok.Kurde Szkoda ze słaby silnik.Szkoda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.