Skocz do zawartości

320d M47 brak mocy, kopci na czarno


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam 2xE46 i obie mają lekki brak mocy lecz opiszę tę gorszą tj ta co kopci dodatkowo.

2000 rok, AL71 silnik M47 i teraz:

wyczyszczone zaworki AGR/turbo, sprawdzone podciśnienie, sprawdzony czujnik doładowania. Na jałowym jako tako nie kopci przy przegazówce chmurkę zostawi.. podczas jazdy tym bardziej

 

Pod DISem:

test przepływki 590-600mg/stroke gdzie norma wg dis to 440-510 obroty 830

test przepływki 580-600 mg/stroke gdzie norma wg dis to 550-690 obroty 4100

 

 

test "Timing device" na jałowym mieści się w skali natomiast przy 3000(wg dis) jest 3,6-3,7 gdzie norma wynosi 4.0-7.0 opisane jako Start of injection - początek wtrysku?

 

Dodam że w historii auta było robione:

regeneracja turbo - podczas testu różnica pomiędzy zadanym doładowaniem a obecnym wynosi 5-10mbar co wg mnie jest całkiem w porządku

 

 

Auto ma trochę muła lecz nie jest nie wiadomo jak źle, ekonomizer zamyka 1-4 do 20l, na 5 do 18l. Auto pali od strzała na ciepłym, na zimnym itd.

 

Gdybym mógł dla pewności prosić o wyjaśnienie co oznacza:

injection pump speed

needle motion sensor

timing device

 

Błędy w silniku:

błąd świec - wiadomo

gas recirculation - prawdopodobnie ograniczony programowo AGR bo elektrozawór się nie otwiera

i najciekawszy błąd:

66 Control unit DDE (EEPROM and configuration)

Error Frequency:50

komentarz: adjustment checksumme

błąd cały czas obecny

Errorcode: 42 50 32 00 72 01 74 00 00 00 00

Wyczytałem gdzieś że to błąd pompy wtryskowej lecz tutaj widać błąd sum kontrolnych..

Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.

Edytowane przez kowal123
Opublikowano
Ponawiam pytanie, czy ktoś się orientuje co dokładnie mogło się zepsuć? Zakładając że to pompa to tranzystory? Wyczytałem że jeden odpowiada za zawór dawki a drugi za kąt wtrysku (a to jest u mnie w miare ok). Czy to może być powodem kopcenia?
Opublikowano

A wymieniałeś filtr odmy?

A przepływkę sprawdz jadąc na 3 biegu i od 1500 obr do maxa. prawidłowo powinno być od ok.300-1200 Jeśli bedzie oszukiwała to samochód bedzie mułem i może kopcić.

A uszkodzenie tranzystora zawsze jest spowodowane zacierającym sie tłoczkiem w pompie .

www.Car-los.pl
Opublikowano
A wymieniałeś filtr odmy?

odma wymieniona, choć na czarne kopcenie wpływu ona dużego nie ma..

 

Na kopcenie mam jeszcze podejrzenie że wtryski leją - będą sprawdzone

Odnośnie przepływki to by ekonomizer się nie zamykał? a zamyka się równo

 

A ten błąd który jest? czy ma on związek z pompą?

"66 Control unit DDE (EEPROM and configuration)"?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.