Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Trzeba sprawdzić czujniki czy nie są brudne, czy kable wporządku, bezpiecznik, przekaźnik.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Raczej coś z czujnikiem ale może równie dobrze być to : przekaźnik ( w e36 jest pod maską w skrzynce szt.2 i napisane jest na nim ABS) , bezpiecznik (tez w skrzynce,poszukaj na pokrywce w opisie) , pompa ABS-u , albo sterownik nie można jednoznacznie powiedzieć.

 

Jeżeli coś jest uszkodzone to odłączenie od aku nic nie da.(a i tak samo odłączenie nie kasuje błędów,trzeba wykonać pewne procedury.)

Opublikowano
Mam taką samą sytuację. Czasami kontrolka się zaświeci po wyłączeniu zapłonu jest wszysko ok i nawet dwa tygodnie jest spokój. Pomiary czujników nic nie wykazały , diagnostyka komputerowa nic konkretnego nie wskazała i wygląda na to że dopuki tego totalnie "szlag nie trafi" to będzie to trudne do zlokalizowania. Jeśli Ci się uda tą usterkę zlokalizować to poinformuj nas o tym na forum.
Opublikowano

ok napewno dam znac co i jak. czytalem tez o takich malych problemach zwiazanych w e34

cytuje ( Jeżeli kupujecie starego rzęcha, to trzeba koniecznie zrobić jedną rzecz. Wymienić płyn w układzie hamulcowym. To bardzo ważne. Dzięki temu unikniemy w przyszłości wielu niespodzianek. Ale uwaga. Jak się tak zrobi, to można się błyskawicznie wpakować w kolejne kłopoty.

 

Pamiętajmy o dwóch sprawach.

- Moduł ABS. To dla niego wymieniamy płyn. Tam jest masa malutkich i delikatnych zaworków. One w zasadzie cały czas coś robią. Brudny płyn to proszenie się o kłopoty. Padnie nam moduł ABS w zimie i jesteśmy ugotowani. BMW robi bardzo silne hamulce. Zaciski są zwykle dwutłoczkowe. Jak się na takie hamulce depnie na śniegu, to bez ABS-u wylatujemy z drogi.

 

- Pompa hamulca. Dla niej też warto pomyśleć. Stare i zużyte pompy maja jedna paskudną cechę. Stare uszczelki. One bowiem powodują, ze hamulce potrafią nawalić bez przyczyny na samym środku trasy. Co się zwykle w takich pompach dzieje? Ano jeździł samochód 10 lat i nikt w nim płynu nie wymieniał albo wymienił raz. Stary płyn + stare uszczelki = pompa pracująca na słowo honoru. Wlewamy NOWY płyn i pompę szlag trafia. Hamulca brak. I co robić? Ano pomodlić się, żeby stało się to w warsztacie a nie na trasie. Wystarczyłby bowiem malutki wyciek gdzieś tam 500 kilometrów poza miastem i jak dolejemy nowego płynu, na starą pompę, to mamy holowanie na koszt rodziny, bo trzeba się zapożyczyć. Tak już jest. Nie ma na to rady. Stare to jest. Wiec wymieniajmy płyn hamulcowy tak jak fabryka kazała oraz po kupnie auta jak mamy podejrzenia, co do wieku płynu. Trzeba wtedy pojechać do serwisu, wydać kupe kasy, najlepiej sobie wykalkulować na to odpowiednia kwotę profilaktycznie, pamiętając, ze odpowietrzanie układu z ABS-em jest mówiąc delikatnie trudne. Najlepiej w ogóle od razu wymienić pompę hamulcową. Jeśli planujecie takim autem jeździć dłużej jak 2 lata. I nie myślicie o sprzedaży nazajutrz. To wasze i waszych bliskich bezpieczeństwo. )

i to tyle. Niewiem co o tym myslec:-)

pozdrawiam

Opublikowano
a czujniki absu sa we wszystkich kolach czy tylko w lewym przodzie i tyl prawy? czytalem wczesniejsze posty Boggy e36 i moze przeczyszcze wtyczke laczaca czujnik?

 

We wszystkich 4 ,wczoraj rozbierałem i czyściłem u siebie ale nie wtyczki (one były czyste,u ciebie pewnie tez) ale tą przestrzeń pomiędzy czujnikiem a zembatka (jak koło się obraca to na piaście kręci się taka zembatka i czujnik "czyta zęby") jak to jest brudne lub skorodowane to czujnik nie widzi,

 

Sprawdz jeszcze czy te kable od czujników nie są lutowane lub skręcane "po domowemu" (często tak robią , nie chce się ciągnąć wiązki to obcinają i lutują nowy czujnik ) a później to nie jest trwałe.

Opublikowano

u mnie tez sie czasami zaswiecala sie kontrolka abs okazalo się ze byl spier... :roll:

akumulator (i to nowy), albo jak dostaje malo prądu na rozruchu to tez moze sie zaswiecic kontrolka od abs.Pozdrawiam...

Opublikowano
a ciezko sie te czujniki wyciaga bo chce w sobote wyjac i przeczyscic ( czy te tryby sa dostepne bez zdejmowania czujnika)?

 

Nie wyciągałem ich bo ktoś mi mówił że jak się zapieką i chcesz je wyjąć to mogą się skruszyć i po czujniku,

ja podjechałem na myjnię ręczną,wjechałem na kanał i popsikałem preparatem do usówania smarów itp. ,odczekałem 5 min i dokładnie spłukałem karcherem , no ale nie pomogło,

 

sprawdz najpierw czy nie masz gdzieś przetartego (przerwanego) kabelka od czujników jest z tym trochę gimnastyki ale ja od tego bym zaczoł,

I czy jakaś kostka od układu się nie wypieła (podociskaj,wszystkie jakie ujrzysz szczególnie przy pompie ABS).

Opublikowano
a ciezko sie te czujniki wyciaga bo chce w sobote wyjac i przeczyscic ( czy te tryby sa dostepne bez zdejmowania czujnika)?

Nie wyciągniesz czujników bo są zapieczone na amen :!: Najpierw oczyść mocowanie czujników potraktuj odrdzewiaczem i poczekaj kilkanaście godzin aż się "przegryzie" jeśli po tym zabiegu czujnik nie wyjdzie to lepiej go nie ruszać chyba, że i tak jest do wymiany.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Witam wczoraj jadac z pracy kontrolka odrazu zgasla po przekreceniu kluczyka na zaplon. I dzis juz tez sie nie zapalila. Niewiem bede czekal jak sie znowu zapali to jestem przygotowany (mam rezystorki o opornosci 1200 Ohm i bede szukal w czujnikach ktory zaczyna siadac) a moze wogole sie juz niezaswieci ta kontrolka :-) moze cos sie zabrudzilo przymarzlo a jak cieplo sie zrobilo wczoraj bylo 0.5 w plusie to puscilo i ok.

Jeszcze raz dzieki za rady

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.