Skocz do zawartości

320 D z E47 screeny INPY - przepływka i wtrysk sterujący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kolega mnie poprosił o podpięcie do INPY jego E46 z "osłabionym" motorem M47( 115KM). Jako że nie bardzo siedzę w motorach przedliftowych (chociaż w poliftowej "budzie") poproszę o konsultację.

Pierwszy screen dotyczy prawdopodobnie uszkodzenia wtrysku sterującego, ponieważ INPA generuje komunikat mówiący o błędzie "needle-motion sensor" a wygląda tak :

http://img62.imageshack.us/img62/4052/niemierzypocztkuwtrysku.jpg

Dodam, że jest to obraz z biegu jałowego, ok. 830 obrotów. Po naciśnięciu pedału gazu pasek z początkiem wtrysku - oczekiwanym rusza do przodu i dochodzi do wartości "0" przy ok. 1500 obr. i potem ma wartości dodatnie, natomiast pasek z początkiem wtrysku - zmierzonym nie rusza wcale.

 

Drugi kłopot to chyba przepływka, która przy jałowych obrotach jak wyżej już jest poza skalą !Przy dodawaniu gazu wartość oczywiście rośnie. Czy oznacza to uszkodzenie przepływki ?

Poniżej link do obrazka.

http://img812.imageshack.us/img812/5637/chybaprzepywka.jpg

 

Dzięki za wszelką pomoc i sugestie.

Opublikowano
Poza wtryskiwaczem sterujacym nic podejrzanego tutaj nie widac. Wazne aby sprawdzic w jakich warunkach wystapil blad czujnika wzniosu iglicy. Z przeplywka jest wszystko OK. Takie wartosci sa w kazdym M47. Wykonajcie logi dynamiczne ze szczegolna obserwacja max dawki paliwa i cisnienia doladowania. Pozdrawiam.
Opublikowano

Heh, nawet nie podejrzewałem, że w tym modelu prawidłowo funkcjonująca przepływka ma tak wyglądać :). Dzięki za rady. Wiedziałem, że można na Ciebie liczyć :cool2:.

btw. czy początek wtrysku - zmierzony nie ruszy wcale ponieważ jest problem z wtryskiem, czy ten typ tak ma ?

Opublikowano
Dokładnie tak wygląda wartość biegu jałowego w M47. Jeżeli jest uszkodzona cewka czujnika wzniosu iglicy to nie ma możliwości na wskazanie pomiaru zmierzonego. Jeżeli silnik pracuje prawidłowo i nie ma żadnych informacji o błędach kąta wtrysku itd to można jako "prowizoryczne" odniesienie uznać, że rzeczywisty początek wtrysku jest porównywalny z oczekiwanym przez ECU.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.