Skocz do zawartości

320 D z E47 screeny INPY - przepływka i wtrysk sterujący


MarkoS007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kolega mnie poprosił o podpięcie do INPY jego E46 z "osłabionym" motorem M47( 115KM). Jako że nie bardzo siedzę w motorach przedliftowych (chociaż w poliftowej "budzie") poproszę o konsultację.

Pierwszy screen dotyczy prawdopodobnie uszkodzenia wtrysku sterującego, ponieważ INPA generuje komunikat mówiący o błędzie "needle-motion sensor" a wygląda tak :

http://img62.imageshack.us/img62/4052/niemierzypocztkuwtrysku.jpg

Dodam, że jest to obraz z biegu jałowego, ok. 830 obrotów. Po naciśnięciu pedału gazu pasek z początkiem wtrysku - oczekiwanym rusza do przodu i dochodzi do wartości "0" przy ok. 1500 obr. i potem ma wartości dodatnie, natomiast pasek z początkiem wtrysku - zmierzonym nie rusza wcale.

 

Drugi kłopot to chyba przepływka, która przy jałowych obrotach jak wyżej już jest poza skalą !Przy dodawaniu gazu wartość oczywiście rośnie. Czy oznacza to uszkodzenie przepływki ?

Poniżej link do obrazka.

http://img812.imageshack.us/img812/5637/chybaprzepywka.jpg

 

Dzięki za wszelką pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza wtryskiwaczem sterujacym nic podejrzanego tutaj nie widac. Wazne aby sprawdzic w jakich warunkach wystapil blad czujnika wzniosu iglicy. Z przeplywka jest wszystko OK. Takie wartosci sa w kazdym M47. Wykonajcie logi dynamiczne ze szczegolna obserwacja max dawki paliwa i cisnienia doladowania. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, nawet nie podejrzewałem, że w tym modelu prawidłowo funkcjonująca przepływka ma tak wyglądać :). Dzięki za rady. Wiedziałem, że można na Ciebie liczyć :cool2:.

btw. czy początek wtrysku - zmierzony nie ruszy wcale ponieważ jest problem z wtryskiem, czy ten typ tak ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak wygląda wartość biegu jałowego w M47. Jeżeli jest uszkodzona cewka czujnika wzniosu iglicy to nie ma możliwości na wskazanie pomiaru zmierzonego. Jeżeli silnik pracuje prawidłowo i nie ma żadnych informacji o błędach kąta wtrysku itd to można jako "prowizoryczne" odniesienie uznać, że rzeczywisty początek wtrysku jest porównywalny z oczekiwanym przez ECU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.