Skocz do zawartości

[E39] Dystanse do kół


Vincent86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie bo naszła mnie ochota na delikatne poszerzenie rozstawu kół w mojej e39. Felgi mam oryginalne od e39, ET20 (są na aucie od początku), rozmiar opon 225/55/R16, zawieszenie standardowe, nie obniżane - czyli wszystko jest w fabrycznych wymiarach. Mimo to nie podoba mi się, że koła są zbyt schowane w nadkolach, zresztą szerszy rozstaw kół to też lepsze prowadzenie.

Czy mogę sobie założyć dystanse np. 20mm, czy są jakieś przeciwwskazania? Jeśli mniejsze/większe, to jakie?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że e46, to dzięki za wypowiedź. Zasady pewnie są te same i też wydaje mi się, że nie powinno się nic złego dziać.
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem felgi 17' od e36, więc był potrzebny dystans z przejściem otworu centrującego, no i et w tamtej feldze było 41, więc dystanse zamówiłem 25mm, u gościa co ma masę pozytywnych opinii na Allegro. Na pierwszy rzut oka wyglądało to bardzo solidnie, przykręcane (wprasowane stalowe tuleje w dystans) z kołnierzem centrującym... Ale po założeniu nie dało się na tym śmigać, były bicia na kierownicy, a w przedziale prędkości 120-140 waliło tak, że nie dało się jechać. Felgi dwa razy były sprawdzane -proste. Całość była doważana na samochodzie-nic to nie dało. Zdjąłem dystanse założyłem z powrotem seryjne 15' i wszystko ok. Teraz założyłem te 16" co kupiłem w zimę-okazało się, że dwie są krzywe-ale też bez znaczenia-bić nie ma. Nie mam na to innego logicznego wytłumaczenia-wina dystansów.

 

Wydaje mi się, że jak założysz 20mm to będzie tarł tył przy obciążeniu, myślę że 17mm to max-a i to za dużo.

 

Galeria-a rozumiem-od słów do czynu-nie dało się zablokować to usunąłeś-szkoda.

 

Ps-teraz wychodzę z założenia, że jak by miało być szerzej to by inżynier tak wymyślił-a skoro tak nie zrobili-to lepiej nie kombinować-aczkolwiek samego mnie korci żeby przód obniżyć trochę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z tyłu 2x30mm ale musiałem krawędzie błotników zakrzywić do góry

miałem je i przy 15" i przy 16-sto calowych Borbetach z mega rantem i obecnie przy 17-sto calowych "kwadratach"

z przodu były 2x20mm i pięknie wyglądały ale cza przyznać uczciwie że były na granicy prawa ...

jeżdżę na tym kilka lat i nigdy nie było problemu z wyważeniem

te 20mm miałbym do dziś ale potrzebowałem $ na neony a znalazł się akurat chętny więc sprzedałem ale ciągle myślę by kupić 2x17mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hawraneek dzięki za głos rozsądku :) Ogólnie miałbym podobne zdanie - lepiej zostawić fabrycznie, ale tu za niewielką kasę można mocno poprawić wygląd.. Z drugiej strony może lepiej tą kasę odłożyć i zbierać na lepsze felgi.

A co do Twoich dystansów, to myślę, że miałeś po prostu pecha, tak jak wszędzie można trafić na tandetny towar.. Takie coś to nie może być reguła.

 

Jeżeli miałoby coś obcierać czy wystawiać, to jakiekolwiek zaginanie nadkoli nie wchodzi w grę. Więc wypowiedź dajana również potraktuję jako argument przeciw :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.