Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki problem, oddałam auto do mechanika celem wymiany uszczelki pod głowicą. Mechanik stwierdził, że nie trzeba jej jeszcze wymieniać i można jeździć dalej. Wyczyścił natomiast chłodnicę, bo jak stwierdził była "zasyfiona". Po odebraniu auta okazało się, że na mrozach bardzo szybko grzeje się woda i dochodzi momentalnie do czerwonego pola na wskaźniku. Termostat jest podobno ok, wymieniany był w zeszłym roku. Mechanik wykluczył też czujniki klimatyzacji. chłodnica była odpowietrzana. Auto było podpinane pod komputer, był tam jakiś błąd, który skasował ( ten błąd dotyczył wymiany oleju i filtrów, nie było auto po tej wymianie podpinane pod kompa). Dodam, że auto raz się grzeje a raz nie. Wyjeżdzam z garażu i jest ok, dojeżdzam do punktu A, jest ok, auto postoi chwile i później nie można już wrócić do domu, bo grzeje się na maxa. Mechanik poradził, żeby puścić całe ciepło do środka na maxa i wtedy temperatura spadnie. Ale tak na dłużą metę nie da sie jeździć. Podejrzewa jeszcze że padnięty może być czujnik od termostatu. Czy można to jakoś sprawdzić, skoro termostat się otwiera i działa? Może jest jakaś inna przyczyna? Może ktoś miał już taki przypadek? Pozdr. Maja
Opublikowano
Dziwne, że temp skacze tak nagle. Może po prostu czujnik temp głupieje i pokazuje cyrki. Jeśli zaraz po odpaleniu węże są twarde jak kamień to dopiero może być to uszczelka.
Opublikowano
Dziś np. wszystko jest ok, a w niedzielę trudno było przejechać 10 km. Mówisz o czujniku temperatury wody i uszczelce pod głowicą tak?
Opublikowano
No jak jaka :mrgreen: Może płyn jest zimny a czujnik pokazuję że ma ponad 100st. WIęc czujnik może być walnięty. Momentalnie jeśli by się grzał to przez zapowietrzony układ. I nie miała byś ogrzewania. Moim zdaniem może być to czujnik bo momentalnie nie rozgrzeje się do 90st żaden silnik
Opublikowano
Problem w tym, że ogrzewanie jest cały czas. Jak mam 100 stopni, to żeby go schłodzić momentalnie włączam ogrzewanie w aucie i klima pokazuje mi 32 stropnie w środku.
Opublikowano

Węże są twarde od razu pod odpaleniu? To jest ważne.

Czyścił chłodnicę bo pewnie myślał, że jest nie drożna.

Jeśli jest wysoka temp to chłodnica powinna być cała gorąca. Musisz to sprawdzić

Opublikowano
A mogę to sprawdzić teraz jak auto mi się nie grzeje? Bo dziś 3 razy jeździłam i wszystko było ok, nic się nie grzało. Nim auto poszło do mechanika nic się nie grzało i wszystko było ok, nie było żadnych problemów,temperatura utrzymywała sie w połowie, tylko po tym czyszczeniu coś nie gra.
Opublikowano

To po co oddawałaś auto do mechanika na wymianę uszczelki jak się nie grzał? Jakie miałaś objawy?

 

Jeśli teraz się grzeje, a wcześniej nie to pewnie auto źle jest odpowietrzone.

Opublikowano

Możesz na zimnym sprawdzić czy po odpaleniu węże momentalnie nie twardnieją.

 

Tak, raczej trzeba odpowietrzyć. Ale nie jeździj takim autem bo możesz sobie narobić szkód.

Opublikowano
Auto oddałam do mechanika przez tą uszczelkę pod głowicą bo był wyciek niewielki. Jednak nie wiem czemu on zabrał się za chłodnicę i narobił mi teraz problemu. Czyli to nie jest żaden czujnik od termostatu?
Opublikowano

Nie wiem za co jest odpowiedzialny ten czujnik w Twoim silniku, więc się nie będę wypowiadać.

 

Ja bym oddał auto do innego mechanika. Jesteś pewna, że wyciek jest z głowicy?

Opublikowano
Auto było już u dwóch mechaników. I ten drugi mechanik najpierw kazał kupić czujniki od klimy, tam podchodzą 2, dziś okazało się, że to nie są te czujniki i że mam kupić czujnik termostatu. Samego czujnika termostatu nie kupię, bo on jest z całym termostatem, a też nie mam pewności że na pewno to jest ten czujnik. Kupię termostat, okaże, się, że to nie to i po co mi termostat nowy...
Opublikowano
Jak przedtem było wszystko wporządku tzn że mechanik coś popsuł... Tak jak kolega napisał sprawdz jak temperatura silnika będzie mniej więcej na połowie to sprawdź twardość wężyka i czy jest ciepły i dalej zobacz czy chłodnica jest ciepła jeśli jest tzn że termostat pracuje dobrze i problem jest gdzieś przy czujniku przy chłodnicy i przez to wentylator się nie włącza.
Opublikowano
Jeśli w e46 są wentylatory elektryczne to chodziło mu o czujnik w chłodnicy. Ale przy tych temp jakie panują auto nie będzie się grzało przez niesprawny wentylator.
Opublikowano
hola hola hola. nie ma czujnika w termostacie, w termostacie jest GRZALKA ktora ma przyspieszyc jego otwieranie. prawdopodobnie uklad jest zapowietrzony, ciezko ja odpowietrzyc wiem z wlasnego doswiadczenia. odpowietrzalem przez 3 dni, bo po nocy zawsze nagromadzilo sie przy odpowietrzniku troche powietrza. wyjaw swe polozenie geograficzne to sie doradzi jakiegos mechanika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.